AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Må man ha mat i barneselskap? Kan man komme unna med bare kake? Hva kan eventuelt være lett å servere når man ikke har mulighet til å sette seg ned for å spise? Er pølser eneste alternativ? Anonymkode: 981fc...969
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Da jeg var liten så lagde min mor pølsebrød til bursdag selskapene mine. Pølsebrød med ketchup, ost og grillkrydder, og inn i ovnen. Anonymkode: 2ef44...ceb 1
hopeful Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Når jeg hadde barnebursdag på 90/00 tallet, så var det enten pølse i brød/lompe eller Grandiosa. Vi satt rundt bordet og spiste mat.men vet mange nå lager fylte horn, pizzasnurrer osv også. Også en kake etterpå,eventuelt is 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Ungene blir veeeeeeldig sukker-gira om de skal spise seg mette på kake. Anonymkode: 99f98...e92
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Du må jo ingenting, men det er veldig vanlig så jeg ville nok sagt ifra hvis det ikke ble noen servering utover kake. Så kan barna få spist litt før de går. Hva du kan servere er det jo bare egen fantasi som stopper. Taco, hamburger, pizza, lasagne, spaghetti, salat, gryte, suppe, pannekaker.. Hvis dere ikke kan sitte noe sted kan kanskje tapas være et alternativ. Anonymkode: 63c67...406 3
Mamacita83 Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Har lltid servert mat. Pannekaker (stor suksess!) Pølse Pizza Selvfølgelig en kake med lys. Men vinneren i alle selskaper vi har hatt er gele. Lager i porsjonsstørrelser. Og piñata som både lek og godteri gjestene tar med hjem.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Sette seg ned kan man alltid få til, dekk på nede på gulvet om du ikke har plass rundt bordet. Ungene synes det vare er stas. Vi har servert pizzasnurrer flere ganger, men det aller enkleste er jo pølser. Har ikke opplevd bursdag der det ikke serveres mat, så om du dropper det så si fra på forhånd som den over meg skriver. Anonymkode: 2b6ce...f1f 1
Arkana Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 Du må ingenting, men det er veldig greit at 10-15 bursdagsgira barn får fylt magen med noe annet enn kake og brus. Pizzasnurrer er veldig enkelt, egentlig enklere enn pølser. Det tar tid å lage, men til gjengjeld kan de lages lenge i forveien og fryses ned og så tiner du bare selve dagen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 Vi lager pizzasnurrer. Kjapt og enkelt. Anonymkode: 3a859...f0e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Skrevet 19. mai 2021 Selvfølgelig må du servere mat. Anonymkode: 437bc...900 2
Jytte Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Pølser eller pizza, film og kake. Når de er litt større. Men ville servert noe varmt ala pølser uansett.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Skal dere ikke ha mat så bør det opplyses om i invitasjonen da dette vil være såpass "uvanlig". Vi fikk alltid mat i bursdager på 90 tallet. Pizzasnurrer som flere nevner er veldig greit! Man behøver jo heller ikke å sitte ned for å spise vanlig pizza. "Barnetapas" er litt mer jobb, men kan iallefall spises stående (kjøttboller, kyllingnuggets, ost i staver, babyvel ost, grønnsaker i staver, lomperuller osv). Anonymkode: 849a2...4fb
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Tenker at det kan bli vanskelig å få barna til å stå i ro og spise og det kan skje at de virrer rundt. Kvelningsfare med ban som løper omkring og spiser pølse, men det kommer vel an på alder 🤔 Er dette et uteselskap pga korona? De kan jo sitte på bakken. Har dere pledd, liggeunderlag eller noe som de kan sitte på i hagen? Eventuelt på en tømmerstokk eller på steiner i skogen? Eller på gulvet inne. Med en papirduk eller noe. 🙂 Kun kake går bra det. Alle må ikke kjøre likt opplegg. Men isåfall ville jeg ha skrevet i innbydelsen at kake blir eneste matservering denne gangen. 🙂 Jeg blir selv litt kvalm om jeg kun spiser søtt. Foreldrene kjenner jo barna og kan eventuelt gi dem noe å spise før selskapet hvis bare kake blir litt mye sukker Anonymkode: 17ab8...ea4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #14 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Må man ha mat i barneselskap? Kan man komme unna med bare kake? Hva kan eventuelt være lett å servere når man ikke har mulighet til å sette seg ned for å spise? Er pølser eneste alternativ? Anonymkode: 981fc...969 Hvis man ikke har mulighet for å sette seg ned for å spise så tror jeg kanskje at jeg hadde droppet selskapet... Det er da turområder nærmest overalt med en eller annen gapahuk, kan du ikke reservere gapahuken til skolen/bhg? Hadde definitivt servert mat. Anonymkode: 9985e...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå