AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Heisann. Søker ny jobb og veit at mange intervju er på Skype. Har ikke så mange å spør her jeg sitter...men jeg kan så lite om dette. Laster jeg ned Skype gratis? Får jeg et nr som jeg evt må gi arbgiver? Vil være føre var...i tilfelle jeg skal på intervju. Blir veldig glad for hjelp. Anonymkode: 61bc4...60c
stan Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Skype kan du laste ned gratis. Det er også mulig å være med på møtet via en nettleser. Ofte vil det bli sendt ut en epost med lenke til møtet, du klikke på den og følger instruksjonene. Det er lurt å bruke et headsett med mikrofon. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Jeg tror det er færre som bruker skype nå for tiden. Det er gratis å laste ned. Det er blir mer vanlig å bruke teams, som også er gratis å bruke. Arbgiver kaller inn til møte via epost som du godkjenner. Anonymkode: b8709...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 stan skrev (29 minutter siden): Skype kan du laste ned gratis. Det er også mulig å være med på møtet via en nettleser. Ofte vil det bli sendt ut en epost med lenke til møtet, du klikke på den og følger instruksjonene. Det er lurt å bruke et headsett med mikrofon. Tusen takk for tips. Skal sjekke ut. ts Anonymkode: 61bc4...60c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er færre som bruker skype nå for tiden. Det er gratis å laste ned. Det er blir mer vanlig å bruke teams, som også er gratis å bruke. Arbgiver kaller inn til møte via epost som du godkjenner. Anonymkode: b8709...a9d når arbeidsgiver kaller inn via epost, ligger der ei lenke som eg skal gå inn på før intervjuet da? Er ikke så teknisk av meg...ts Anonymkode: 61bc4...60c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): når arbeidsgiver kaller inn via epost, ligger der ei lenke som eg skal gå inn på før intervjuet da? Er ikke så teknisk av meg...ts Anonymkode: 61bc4...60c Ja det ligger en link med og info om hvilket system de skal bruke til intervjuet. Anonymkode: b8709...a9d
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #7 Skrevet 24. mai 2021 Tror ikke det er så vanlig å bruke Skype i arbeidslivet. Vi bruker Teams, Whereby eller Zoom, litt avhengig av kontekst. Du får gjerne en møteinvitasjon med direktelenke til Teams-rommet, eller en epost med Whereby-lenke e.l. Det kan være lurt å laste ned programmet på forhånd, logge inn (dersom du må det), sjekke lyd og video osv. Ring en venn for å sjekke at alt funker. Da trenger du ikke stresse med det på selve dagen. Anonymkode: ec73c...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå