Gå til innhold

Regnes ansiktet som intimt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Det er jo vanlig at man kan ta noen i hånden, gi et klapp på skulderen. Vise omsorg om noen er lei seg.

Men å ta på ansiktet til noen, altså å stryke noen i ansiktet. Er det vanlig?

Isåfall, i hvilke situasjoner er det innafor eller vanlig. Når gjør man det? Og hvorfor?

Anonymkode: 527cf...373

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør man kun med personer man har et nært forhold til. 

Anonymkode: 08d44...bd2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tørke andres tårer? Omsorg

Anonymkode: 2eca1...886

• Liker 1
Skrevet

Ansiktet er intimt for min del iallefall. Det blir som intimsoner, noen kan komme nærmere enn andre. Fremmede bør bare ikke klå meg i ansiktet for å si det sånn. Tror det kun er samboer og reservemor jeg føler jeg har innenfor den sirkelen.. 

Men også her føler jeg det bør være en grunn til at de er "på ansiktet mitt",  om de har noe der å gjøre (tørke vekk en tåre, ta vekk et rusk, stryke meg vennlig etc så er det helt greit).

Og samboeren tar gjerne å putter hånden sin i ansiktet mitt sånn på måfå ved intern humor opplegg, også helt ok. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det gjør man kun med personer man har et nært forhold til. 

Hvis man har et nært forhold som venner, men ikke noe mer. Er det normalt å gjøre det da?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker i helt vanlige situasjoner.

TS

Anonymkode: 527cf...373

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjør man ikke med andre enn de man er veldig nær, eller er en vpksen omsorgsperson som trøster et barn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kysset tårene til ei som hadde kjærlighetssorg med en glipp... det var det  beste kysset hun noen sinne hadde følt, hun følte omsorg samtidig som det stjal forkuset på sorgen, sa hun. Og senere lo vi høylytt og pratet om andre ting.

Ansiktet er intimt ja, vi er ekstra følsom på steder der det ikke blir så berørt så mye og tynn og følsom hud. Så ei kjærlig hånd, klem og kyss på ansikt og hals er mere intimt enn kjønnsorgan synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er helt vanlig å gi klem, da har berør man vel også ansiktet?

Anonymkode: b5842...9e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker det er helt vanlig å gi klem, da har berør man vel også ansiktet?

Anonymkode: b5842...9e0

Nå skrev vel  ts "  ta på ansikt, altså stryke noen i ansiktet". Regnet dermed ikke med klemmer.. Jeg har ikke for vane å ta noen i ansiktet når jeg gir de en klem

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor du lurer på om ansiktet er intimt. Er det noen som har spurt om å massere/ berøre deg i ansiktet? Jeg kjenner en mann som er god på hodemassasje, og tilbyr det til sine venninner. Det er populært! Kjempedeilig. 

Anonymkode: b182d...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...