Gå til innhold

Jeg digger livet mitt, mor og søster vil at jeg skulle gjøre noe med det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det veldig fint, storkoser meg i livet mitt.  Jeg er singel, har en enkel jobb jeg stortrives i. Og føler jeg har det kjempefint.  Min søster og mor vil at jeg skal gjøre noe med livet mitt, ta meg høyere utdanning, få flere venner eller en annen jobb. 

Jeg stortrives med det jeg gjør. Bryr meg lite om at det er en "helt vanlig butikkjobb". Jeg er kjempefornøyd med de 4-5 vennene jeg har. Jeg er ikke super sosial av meg. Jeg liker leiligheten jeg leier,  på fridagene mine liker jeg å spille og kose meg hjemme. Innimellom treffer jeg venner på kafe. 

Jeg har det fint. Vil ikke endre på noe. Jeg bryr meg ikke om at jeg er 30 og ikke har utdanning, unger og rekkehus. Jeg vil ikke de tingene der.

Hva er galt med moren min? Hvorfor kam hun ikke være glad på mine vegne? Hvorfor er jeg kjip fordi jeg ikke vil passe ungen til søstera mi? Jeg kan ikke fordra unger.

Anonymkode: 08fe5...92b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge d u har det bra ska du bare si ifra at de får slutte å mase. Forstår godt at du trives jeg ♥️

Anonymkode: 5f3ca...7e4

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det veldig fint, storkoser meg i livet mitt.  Jeg er singel, har en enkel jobb jeg stortrives i. Og føler jeg har det kjempefint.  Min søster og mor vil at jeg skal gjøre noe med livet mitt, ta meg høyere utdanning, få flere venner eller en annen jobb. 

Jeg stortrives med det jeg gjør. Bryr meg lite om at det er en "helt vanlig butikkjobb". Jeg er kjempefornøyd med de 4-5 vennene jeg har. Jeg er ikke super sosial av meg. Jeg liker leiligheten jeg leier,  på fridagene mine liker jeg å spille og kose meg hjemme. Innimellom treffer jeg venner på kafe. 

Jeg har det fint. Vil ikke endre på noe. Jeg bryr meg ikke om at jeg er 30 og ikke har utdanning, unger og rekkehus. Jeg vil ikke de tingene der.

Hva er galt med moren min? Hvorfor kam hun ikke være glad på mine vegne? Hvorfor er jeg kjip fordi jeg ikke vil passe ungen til søstera mi? Jeg kan ikke fordra unger.

Fordi det ligger i menneskenaturen å aldri være fornøyd. 

Anonymkode: 05f36...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre dem om det de ønsker for deg er for deres egen del eller for din? 

Anonymkode: e6cbf...8ae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dumt at de vil ødelegge livet ditt når du har det bra som du har det. Rart at de ikke vil at du skal være lykkelig. Noen liker å tre sine forventninger nedover andre og tror at man må oppnå visse ting for å være vellykket. 

Det finnes mange måter å være lykkelig og vellykket på. Moren og søsteren din har kanskje forventninger til at du skal gjøre mer ut av livet, men hvorfor det? 

Anonymkode: e1d0b...4c8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Én ting er at du ikke vil kjøpe hus og ta utdanning, men du kan ikke fordra din egen niese/nevø? Hva?:sjokk:

Endret av Gjenferdet
  • Liker 2
Skrevet

Hvis man ikke kan fordra unger, er man ikke lykkelig. Tør jeg påstå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Expandable86 skrev (4 timer siden):

Jeg var helt lik! Fikk min første da jeg var 35. Jeg elsker ungene mine, og jeg har gradvis lært meg å like de fleste ungene mine leker med. Men jeg er fremdeles ikke voldsom fan av unger. Tanken på å være barnevakt for andres unger en hel kveld, eller Gud forby ei natt, er helt grusom. Det betyr ikke at jeg ikke er lykkelig. Ikke alle liker barn jevnt over. Og det må man respektere. 

Anonymkode: 003fd...b3c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er befriende å lese at du er fornøyd. Alt for mange i dag, jager etter noe mer konstant. De er aldri fornøyd, bare klager og jager og skal ha mer og mer. Jeg blir glad på dine vegne når jeg leser at du er fornøyd med livet som det er. 

Anonymkode: 003fd...b3c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har et ansvar for å føre slekta videre. Få et par unger, og finn mening med tilværelsen. 

Anonymkode: 50855...f04

AnonymBruker
Skrevet
Expandable86 skrev (5 timer siden):

Enig! Det er noe helt annet å ikke kunne fordra barn, enn å bare vær uinteressert😅 

Anonymkode: f9ebe...38d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt høres fint ut, bortsett fra det med din søsters barn. Hvorfor vil du ikke hjelpe henne av og til? Hjelper dere ikke hverandre i deres familie? Akkurat det høres forferdelig trist og stusselig ut, må jeg innrømme.

Anonymkode: 37602...08c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg da jeg var 30! Ingen utdanning, men en fin jobb som jeg var kjempeglad i, singel og frivillig barnløs.  Jeg synes du skal kose deg, hvis det er dette som gjør deg lykkelig!

(Jeg er enda (frivillig) barnløs, men har giftet meg, og er enda glad i jobben) 

Anonymkode: 1f24e...d29

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg syns den søster og mor har rett. Du bør ta deg en utdannelse. Du må tenke på lønn og pensjon. Du bør  ikke stagnerer  , når du har muligheten til å ta en utdannelse. 

Leie en leilighet er ikke smart i dag. Du taper både penger og muligheten for å komme deg inn på boligmarkedet. Det er kanskje kilt nå, men allerede som 30mpring burde man ha kjøpt seg leilighet.

Du bør da for.....passe tantebarna dine. Dine uttalelser er sjokkerende, egoistiske og  rett og slett litt barnslige. Du virker noe umoden for alderen. Disse er slekten din, og kam gi deg mye glede framover.  

Ta deg sammen. Hør på moten din. Hun vil det vel. Du kommer til å angre senere  år du sitter som 40 åring  barnløs ( det er nå en ting) men i en lavlønnet jobb i en leid leilighet og senere ender opp som mulig minstepensjonist. Det er ikke kult , og jeg tviler på at du vil "digge" det like mye da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...