AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Del Skrevet 18. mai 2021 Hvis han f eks ender opp sånn her. Anonymkode: 01409...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg hadde heller hintet til at han burde ta tak i kostholdet. Dype viker og "mannlig skallethet" (kan skje kvinner også) er et tegn på metabolsk syndrom. Anonymkode: 74d43...4f2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde heller hintet til at han burde ta tak i kostholdet. Dype viker og "mannlig skallethet" (kan skje kvinner også) er et tegn på metabolsk syndrom. Anonymkode: 74d43...4f2 Det var en ekstrem forenkling. Håravfall KAN i enkelte tilfeller være et symptom på metabolsk syndrom, men det har som regel andre årsaker og metabolsk syndrom har dessuten symptomer som er langt mer fremtredende enn håravfall. Anonymkode: b29a6...78e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Del Skrevet 18. mai 2021 Det hadde jeg gjort ja. Gjor det også med eksen men han nektet. Så han kan bare gå rundt og se ut som en idiot, greit for meg🤣 Anonymkode: 1831d...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde heller hintet til at han burde ta tak i kostholdet. Dype viker og "mannlig skallethet" (kan skje kvinner også) er et tegn på metabolsk syndrom. Anonymkode: 74d43...4f2 Les litt om DHT Testosteron dreper rett og slett hårsekkene Anonymkode: 00baf...527 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bosve Skrevet 18. mai 2021 #6 Del Skrevet 18. mai 2021 Det med metabolsk syndrom er tull ja. Jeg mistet selv håret tidlig, men jeg var nesten aldri syk og var muskuløs/slank og var i toppform fysisk. Arv er det som betyr noe, altså arveligheten/følsomheten for testosteron i hårsekkene. Enig i at det er bedre å ta alt enn å spare til hentesveis da. Jeg hadde en bestefar som hadde alt håret i behold når han var 80 og nesten ikke grått mens den andre bestefaren mistet håret i 20-årene og ble helt grå, begge ble omtrent like gamle, men han skalla ble ikke senil som han med hår. Satser på at det samme skjer med meg:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg støtter den med metabolsk syndrom. Å miste håret er koblet til insulinresistens, og insulinresistens er en del av metabolsk syndrom. Husk at ikke alle som er insulinresistent eller har metabolsk syndrom er overvektige. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1365-2265.2008.03508.x https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(00)02763-X/fulltext https://www.internationaljournalofcardiology.com/article/S0167-5273(14)01289-3/fulltext Anonymkode: 11c41...627 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Del Skrevet 18. mai 2021 Dette med hårtap er vel genetisk, ikke stort man får gjort med det. Hadde en eks som var 38 da vi møttes, og han hadde høye viker. Faren hadde også dette, helt vanlig i deres familie. Min nåværende kjæreste er 60, og har ikke antydning til hverken høye viker eller måne. Faren hans ble 97 år, uten å miste håret, men ble jo litt tynnere selvsagt. Storebroren har heller ikke høye viker eller tynt hår. Min far, som døde som 55-åring, hadde høye viker og antydning til måne. Lillebroren min, som er 38, har hatt høye viker i flere år. Som sagt, dette er ikke noe man får gjort så veldig mye med. Om man er glad i noen, så spiller vel uansett ikke håret all verdens rolle -eller burde i alle fall ikke gjøre det. Anonymkode: 36fc1...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Del Skrevet 18. mai 2021 Hvorfor gjøre noe så irriterende som å hinte? Hvorfor ikke bare si hva en mener? Anonymkode: 3c90c...389 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Del Skrevet 19. mai 2021 Nei, jeg synes virkelig ikke at det å ta alt håret er noe pent! Sånn som prins William har det er bedre. Anonymkode: 48a8b...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 19. mai 2021 #11 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg sa vel noe sånn, men han ville ikke. Syntes han er fin uansett ❤️ Burde sikkert ikke sagt noe i det hele tatt. Hårtap er et delikat emne for han, selv om han tuller med det hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Del Skrevet 19. mai 2021 Nei, mannen er litt tynn i håret på toppen, men jeg synes at håret fortsatt er fint og bør beholdes. Han liker ikke å snakke om det, og det er et følsomt tema for han. Men har kjøpt diverse produkter som gjør at håret ser litt fyldigere ut, vet han setter pris på det. Anonymkode: d2273...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Del Skrevet 19. mai 2021 Ja Anonymkode: dd075...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #14 Del Skrevet 19. mai 2021 Min x-kjæreste mistet håret veldig tidlig, det var arvelig for faren hans begynte å bli tynn i 16-årsalderen. Han og broren rundt 20. Jeg var ærlig om han spurte om han skulle barbere det, men han bestemte selvsagt selv. Fordelen for min x var at han var så utrolig lys i håret så det vistes ikke så godt at han var så tynn. Så han kunne gå litt lengre før han barberte det sammenlignet med broren som var mørk. Begge barberte det til slutt. Så de var alle veldig bevisst på det at de burde ta håret før de fikk hentesveis, men jeg trygget også min x på at jeg skjønner det er sårt, men at det for meg bare hår, han er mer enn håret sitt liksom. Foreslo om han ville skaffe seg tupé, men det ville han ikke. Så, tror det kommer an på hvordan man legger det frem(snakke fremfor å hinte:P) og hvor bevisst han selv er på det. Kan godt hende han alt har tenkt tanken selv men ikke sagt noe. Anonymkode: 492b5...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Les litt om DHT Testosteron dreper rett og slett hårsekkene Anonymkode: 00baf...527 Hva er testosteron? Hormon. Kostholdet er viktig for hormonbalanse. Anonymkode: ab241...d1a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 19. mai 2021 #16 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Jeg synes hinting er en uting. Si det du vil si uten å skape usikkerhet, eller ti stille! Endret 19. mai 2021 av Rotemor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #17 Del Skrevet 19. mai 2021 Selvsagt ikke. Det at jeg velger å dele deler av eller hele livet med et menneske som velger å dele hele eller deler av livet med meg gir meg absolutt ingen rett til å ubedt kommentere klesstil, utseende eller annet dersom jeg ikke har god, faglig forankret grunn til å tro det er helsefarlig. Så, nei. Jeg har normal høflighet. Anonymkode: fad9b...a05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #18 Del Skrevet 19. mai 2021 Nei. Synes de damene som er så høylytt om at 'herregud, om du begynner å miste håret må en bare barbere alt'.. Er så sykt slitsomme. Shuuut up😇 Har en far som mistet håret tidlig, det plager meg når kvinner skal påpeke sånt, og attpåtil uttrykke SIN egen personlige mening som en slags offisiell sannhet. Jeg synes en mann kan se fin, pen, kjekk og søt ut med minkende mengde hår. Liker ikke denne kropps/utseende nedsettende greia som rettes mot menn. Føler det er så negativt hele greia. Hvorfor er naturlig så nedsnakka? Anonymkode: ec0cc...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 19. mai 2021 #19 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg hadde heller hintet til at han burde ta tak i kostholdet. Dype viker og "mannlig skallethet" (kan skje kvinner også) er et tegn på metabolsk syndrom. Anonymkode: 74d43...4f2 Ytterst sjeldne tilfeller. Hårtap er nesten alltid genetisk. Det kan du sjekke selv med alle de som har elendig kosthold men likevel kjempebra hår. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 19. mai 2021 #20 Del Skrevet 19. mai 2021 Nei. Det må han få bestemme selv. Synes han er fin uansett! Hadde heller ikke likt om han la seg borti hvordan jeg skal se ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå