Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk starlån og sånn fra kommunen i husbanken for 10 år siden. Jeg kjøpte meg en leilighet i et borettslag. Dessverre var jeg spilleavhengig, og hadde mange kredittkort og tømte de. Det gikk som det måtte og jeg fikk tvangssalg på boligen min. Jeg er ung ufør og har klart å kommet meg gjeldsfri nå, og ikke spilling eller kredittkort lenger. Jeg lever ikke slik jeg levde den gangen heldigvis. Jeg har leid her i en kjellerleilighet i 4 år nå og trives ikke så godt. Jeg lurer på om kommunen kan hjelpe meg så jeg kan få en ny sjanse til å få lån til å kjøpe ny bolig? Eller må jeg leie resten av livet? 

Anonymkode: 45e02...198

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De eneste som kan svare deg er kommunen, så søk og se!

Anonymkode: 462cf...671

AnonymBruker
Skrevet

Startlån har ingen begrensning på antall ganger du kan få lånet, men det er opp til kommunen som administrerer lånet. Kommunen kan ha prioriteringer som gjør at de som har hatt startlån tidligere havner bakerst i køen.

Det er kun den kommunen du søker i som kan svare på dette.

Anonymkode: a1645...182

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp fått innvilget startlån. De sa ganske mange ganger her at jeg måtte huske på at dette lånet får man stort sett bare en gang.

Så det virker jo som noen kan være heldig å få det to ganger. Men hva de ev. legger til grunn da aner jeg ikke. Heller ikke om det er forskjell fra kommune til kommune.

Søk, skriv en god søknad med en forklaring. Kanskje får du hjelp en gang til.

Lykke til!

Anonymkode: da225...f65

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Du kan få flere ganger ja :) Bare å søke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...