Gå til innhold

Komme seg ut av usunt forhold (utroskap osv)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i litt over 2 år. Vi bor ikke sammen. Jeg studerer i byen han bor, og han jobber borte noen perioder. Vi treffes ganske mye når han er hjemme, og jeg føler meg på en måte litt avhengig av han. 

I starten var forholdet utrolig bra, han ga meg veldig mye kjærlighet både i form av ord og handlinger. Det har dabbet mer og mer av. Før jul fant jeg ut at han hadde vært utro med ei han jobber med. Jeg fikk vite det via en venninne. Det knuste meg. Han påstår de ikke hadde sex, "bare" kyssa, men vet ikke om jeg tror på det. 

Dette plager meg utrolig mye, selv om han sier at det er kun meg han vil ha, jeg er mye bedre enn henne osv. Han skylder på at han var full. De jobber fortsatt sammen, noe jeg synes er vanskelig. 

Nå er han "lei" av at jeg fortsatt er på grunn av det som, og synes det er på tide jeg kommer over det. Hvis jeg prøver å si hva jeg føler om noe, blir han irritert. Det gjelder ikke bare utroskapen, men uansett hva jeg tar opp, så tar han det som et angrep. Og så blir det gjerne jeg som må trøste han, når han i utgangspunktet har såret meg. Det blir alltid vridd over på meg. 

Jeg ser mer og mer at han manipulerer meg, men samtidig er jeg så utrolig glad i han. Han har mange gode sider. Men jeg sliter meg ut av å gå på eggeskall hele tiden. 

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut av forholdet, når jeg er så knytta til ham. Har noen råd? 

Anonymkode: ff215...10d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten i litt over 2 år. Vi bor ikke sammen. Jeg studerer i byen han bor, og han jobber borte noen perioder. Vi treffes ganske mye når han er hjemme, og jeg føler meg på en måte litt avhengig av han. 

I starten var forholdet utrolig bra, han ga meg veldig mye kjærlighet både i form av ord og handlinger. Det har dabbet mer og mer av. Før jul fant jeg ut at han hadde vært utro med ei han jobber med. Jeg fikk vite det via en venninne. Det knuste meg. Han påstår de ikke hadde sex, "bare" kyssa, men vet ikke om jeg tror på det. 

Dette plager meg utrolig mye, selv om han sier at det er kun meg han vil ha, jeg er mye bedre enn henne osv. Han skylder på at han var full. De jobber fortsatt sammen, noe jeg synes er vanskelig. 

Nå er han "lei" av at jeg fortsatt er på grunn av det som, og synes det er på tide jeg kommer over det. Hvis jeg prøver å si hva jeg føler om noe, blir han irritert. Det gjelder ikke bare utroskapen, men uansett hva jeg tar opp, så tar han det som et angrep. Og så blir det gjerne jeg som må trøste han, når han i utgangspunktet har såret meg. Det blir alltid vridd over på meg. 

Jeg ser mer og mer at han manipulerer meg, men samtidig er jeg så utrolig glad i han. Han har mange gode sider. Men jeg sliter meg ut av å gå på eggeskall hele tiden. 

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme meg ut av forholdet, når jeg er så knytta til ham. Har noen råd? 

Han vet at han har kontroll på deg og at han kan gjøre som han vil. Du søker kanskje noen som kan elske deg, han her kan ikke det. Du bør heller elske deg selv og la det være nok. 

Har nettopp kommet meg ut etter flere år og har et barn sammen. Det har vært så mye vondt, så hard manipulering, virkelig hatt kontroll på meg, vært utro, satt ut rykter, knust meg gang på gang. Jeg har tatt han tilbake en gang, men nå er jeg ferdig og syns det er greit

Det kommer til stykket hvor man bare får nok. Håper det tar kortere tid for deg enn for meg. 

Anonymkode: ec0de...a28

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut for meg at du manipulerer han med tårer og aldri gir slipp på at han har kysset en annen person. 

Hadde selv ikke holdt mer en noen måneder med slikt styr. 

Anonymkode: d4ff3...2b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet og avhengighet kan føles ganske likt. 

Han er ikke lei seg for det som har skjedd, men prøver å tone ned det han har gjort.

De forhold som ikke ryker av utroskap, ryker av mistillit og repeterende anklager senere.

Det er en naturlig refleks, men ekstremt belastende. 

Bestem deg. Enten går du nå, ellers så må du legge det bak deg. 

Anonymkode: 8f5f0...6d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres mer ut for meg at du manipulerer han med tårer og aldri gir slipp på at han har kysset en annen person. 

Hadde selv ikke holdt mer en noen måneder med slikt styr. 

Anonymkode: d4ff3...2b8

Hvordan tolker du det ut fra innlegget? 

Han sier de bare kysset, men venninna mi, som også er venn med hun han "kyssa" sier de hadde sex. Venninna mi har vist meg meldinger der kollegaen hans skriver det. Men kjæresten min sier fortsatt at det ikke stemmer. At det ikke er noe mer. Det er også andre ting, som feks at han ikke vil jeg skal møte enkelte av mine gamle kompiser, for han mener de er interessert i meg. Når jeg prøver å si at han har jo venninner, så sier han at det ikke er det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Han har nok gjort mer enn å kysse. Flørter med henne gjør han sikkert også. 

Du kan jo spørre han om hvordan han hadde følt det om du hadde gjort det samme med en mannlig kollega. 

OG det må gå begge veier . Kan han møte venninner så kan du møte kompiser. Samme greia. Det skal være likt. 

Han vil ikke at du skal møte dem fordi "på seg selv kjenner man mange"....

Anonymkode: d21c3...aff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har nok gjort mer enn å kysse. Flørter med henne gjør han sikkert også. 

Du kan jo spørre han om hvordan han hadde følt det om du hadde gjort det samme med en mannlig kollega. 

OG det må gå begge veier . Kan han møte venninner så kan du møte kompiser. Samme greia. Det skal være likt. 

Han vil ikke at du skal møte dem fordi "på seg selv kjenner man mange"....

*andre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vil påstå at det er umulig å komme over utroskap av noen som oppfører seg slik. Eneste måten å komme over det på er om den utro legger seg paddeflat og gjør en innsats for å trygge den bedratte, f.eks ved å ta avstand fra den andre. Det gjør han jo ikke, han får det til og med til å bli deg som er den slemme! Nei, fysj! Du kan aldri stole på han igjen. Orker du virkelig dette? Ikke kast bort mer tid på en sånn drittsekk, du fortjener en som behandler deg bra og som vil ha DEG💖 

Anonymkode: 8304d...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tolker du det ut fra innlegget? 

Han sier de bare kysset, men venninna mi, som også er venn med hun han "kyssa" sier de hadde sex. Venninna mi har vist meg meldinger der kollegaen hans skriver det. Men kjæresten min sier fortsatt at det ikke stemmer. At det ikke er noe mer. Det er også andre ting, som feks at han ikke vil jeg skal møte enkelte av mine gamle kompiser, for han mener de er interessert i meg. Når jeg prøver å si at han har jo venninner, så sier han at det ikke er det samme. 

Det at han sier noe annet enn hun han har vært utro med, er et rødt flagg. En av de lyver hvertfall, hvis hun sier de har hatt sex, og han nekter overfor deg. Et annet rødt flagg er at han ikke vil du skal møte venner av motsatt kjønn. 

Nå vet ikke jeg mer om deres forhold, mye kan selvfølgelig være bra. Men de røde flaggene er mer enn nok til å gå, spør du meg. Du sier du er avhengig, mener du da følelsesmessig? En emosjonell avhengighet kan føles som kjærlighet, men det er ikke det. Det gjør vondt å bryte en slik tilknytning, men det er enda vondere å forbli i et usunt forhold. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...