Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 10 uker jeg kun har nok melk til å delamme. Har prøvd noen runder med powerpumping for å øke produksjonen, og føler det hjelper bittelitt et par dager, før produksjonen minsker igjen. Jeg tror ikke babyen min «gidder» å tømme brystet helt, og at det kanskje er grunnen til at ikke kroppen oppfatter at den må produsere mer? Babyen gir seg som regel etter første utdrivelse, og blir da sint og nektet å spise mer. 

Spørsmålet mitt er egentlig om powerpumping vil være mer effektivt når melken ikke er hormonbasert lenger? Har lest at etter ca 3 mnd vil produksjonen basere seg kun på behovet til babyen, og ikke pga mine fødselshormoner? Kan jeg da ha større suksess med powerpumping da istedet? 

Anonymkode: b0b86...153

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en baby på 10 uker jeg kun har nok melk til å delamme. Har prøvd noen runder med powerpumping for å øke produksjonen, og føler det hjelper bittelitt et par dager, før produksjonen minsker igjen. Jeg tror ikke babyen min «gidder» å tømme brystet helt, og at det kanskje er grunnen til at ikke kroppen oppfatter at den må produsere mer? Babyen gir seg som regel etter første utdrivelse, og blir da sint og nektet å spise mer. 

Spørsmålet mitt er egentlig om powerpumping vil være mer effektivt når melken ikke er hormonbasert lenger? Har lest at etter ca 3 mnd vil produksjonen basere seg kun på behovet til babyen, og ikke pga mine fødselshormoner? Kan jeg da ha større suksess med powerpumping da istedet? 

Anonymkode: b0b86...153

Har du prøvd syntocinon nesespray for å lette utdrivningsrefleksen? Da er det også lettere å pumpe. Gamle kjærringråd syef at det er fint å drikke vørterøl og ammete. Jeg personlig syns ammete hjalp, men det er mulig det hjalp fordi jeg da drakk mer. 

Anonymkode: 3e36f...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...