AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Jeg jobber kun kveldstid, 80% stilling. Siden jeg ble fast ansatt i November 2019 har jeg hatt skifttillegg. De første 2 månedene hadde jeg 18% så ble det 30% På forrige lønnsslipp så manglet plutselig skifttillegget. Jeg tok derfor kontakt med lønningskontoret og de skulle sjekke opp å ta kontakt når de fant ut noe. Siden jeg ikke hørte noe fra de så gikk jeg til sjefen min og spurte i dag. Da fikk jeg beskjed om at det var usikkerhet om jeg i det hele tatt skulle hatt skifttillegg da jeg bare jobber kveldsskift, ikke dagskift. Så det var egentlig ikke skiftarbeid. Så de måtte finne kontrakt og lese igjennom samt høre med personal sjefen. Så nå venter jeg bare på ett klart svar om jeg får igjen skifttillegget jeg alltid har hatt eller ikke. Har jeg egentlig rett på skifttillegg så lenge jeg jobber kun kveldskift? Anonymkode: 1b3cb...f65
Spell Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Jeg synes det er rart om man kan få skifttillegg om man ikke jobber skift. Står det i kontrakten at du har fast arbeidstid kveld, så vil jeg ikke si det er logisk at du skal ha dette tillegget. MEN det kan jo være egne avtaler som er forhandlet frem. Tror dog at arbeidsgiver ikke vil betale unødvendig mye om dette ikke står i noen kontrakt. Du har jo ikke mye ulemper med ulik arbeidstid fra uke til uke. Kveldstillegg har du dog sannsynligvis rett på.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Jeg venter fortsatt på ett klart svar. Så det virker som det ikke er så lett og finne ut av det. Jeg startet i jobben via vikarbyrå og hadde det samme tillegget da, men mener det sto kveldstillegg på lønnslippene derfra. Så jeg har hatt det i 3-4 år nå. Det er skift i jobben, men det er da en som fast jobber dagskift fordi han ønsker ikke å jobbe kveld og jeg som da fast jobber kveldsskiftet. Så det er vel det som gjør det litt vanskelig kanskje Anonymkode: 1b3cb...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå