Drizzt Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gWooEJ/kaller-millionene-fra-lo-til-ap-for-politisk-korrupsjon Han har et poeng der. 24.5 mil er et veldig betydelig beløp og slik kjøper man seg innflytelse og plasser i styret. Jeg har ikke hørt at Høyre sine sponsorer har fått plass i styret/partiets ledelse. LOs argument at de gjør det for å ivareta interessene til sine medlemmer holder ikke så lenge de har en del medlemmer som ikke stemmer på partiene LO gir penger til. For meg er det en gåte hvorfor en person som stemmer borgerlig vil være medlem i LO, Fagforbundet eller resten av organisasjonene på denne siden i politikken, men men. Ikke alle tenker på at de støtter ''fienden'' i politikken ved å være medlemmer der. Partisekretærens retorikk er de vanlige standardlinjene som kommer fra Ap når de ikke har noe fornuftig å si, så jeg vil ikke kommentere i detalj. 3
Druid Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Drizzt skrev (3 timer siden): Han har et poeng der. 24.5 mil er et veldig betydelig beløp og slik kjøper man seg innflytelse og plasser i styret. Man gjør det i absolutt mindre grad nå enn før. LO har mye mindre makt i Ap idag enn for 20-30 år siden, når Ap var det partipolitiske organet til LO. Jeg føler at mange ikke kjenner arbeiderbevegelsen , hvordan den har fungert, og hvordan den har forvitret. På samme tid har sponsingen av høyresiden tiltatt med mye mer kortupsjonslignende mønster: av og til er det ekstremt enkelt å se hvem som sponser enkelte partier. Så svaret er: Han har ikke et poeng, han er kunnskap og historieløs. Det er vel kansje ikke noe nytt. 2
Apis Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Generelt sett, venstresiden henter støtte fra arbeidstakernes organisasjoner, høyresiden henter støtte fra arbeidsgiver organisasjoner og kapitalistene. Jeg vil si at Wiborg er både unøyaktig og historieløs 1
Illuminatum Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Apis skrev (5 timer siden): Generelt sett, venstresiden henter støtte fra arbeidstakernes organisasjoner, høyresiden henter støtte fra arbeidsgiver organisasjoner og kapitalistene. Jeg vil si at Wiborg er både unøyaktig og historieløs Det er vel mange år siden arbeidsgiverorganisasjonene ga støtte til de enkelte partier? 1
jomann Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Korrupsjon er jeg usikker på om det er, men det er nok mange som er medlem av LO og tilsvarende organisasjoner og ikke vet at de indirekte stemmer Arbeiderpartiet ved hvert eneste valg. Arbeidsgiverorganisasjonene støtter ikke høyresiden med penger lenger. Det var vel hensikten at LO skulle slutte med det i samme slengen, men LO gir tydeligvis litt F i det. 1
Apis Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Illuminatum skrev (1 time siden): Det er vel mange år siden arbeidsgiverorganisasjonene ga støtte til de enkelte partier? jomann skrev (40 minutter siden): Korrupsjon er jeg usikker på om det er, men det er nok mange som er medlem av LO og tilsvarende organisasjoner og ikke vet at de indirekte stemmer Arbeiderpartiet ved hvert eneste valg. Arbeidsgiverorganisasjonene støtter ikke høyresiden med penger lenger. Det var vel hensikten at LO skulle slutte med det i samme slengen, men LO gir tydeligvis litt F i det. Tenker det blir litt det samme hva en kaller det og hvordan støtten blir organisert og rent praktisk blir gitt, enten via organisasjoner eller via enkelt personer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå