AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg har begynt å drikke risproteinpulver siden jeg trener en del, og fordi jeg ikke tåler melkeprodukter, egg eller soya/erter. Risproteinpulveret inneholder 78 gram protein og kun 2,3 karbohydrater per 100 gram. Tenker nå at ris inneholder jo kun karbohydrater så hvordan kan et proteinpulver laget av ris inneholde så mye protein? Er dette en bløff? Anonymkode: e474f...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Del Skrevet 18. mai 2021 Kanskje du burde sjekke næringsinnholdet i ris 😉 Anonymkode: 1ad60...884 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje du burde sjekke næringsinnholdet i ris 😉 Anonymkode: 1ad60...884 Kan du forklare hva du mener? Ts Anonymkode: e474f...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du forklare hva du mener? Ts Anonymkode: e474f...72c Jeg mener det jeg sier. Hvis du hadde giddet å sjekke næringsinnholdet i ris ville du sett at ris slett ikke er bare karbohydrater og du ville enkelt forstått at å lage proteinpulver av ris ikke er en bløff. Anonymkode: 1ad60...884 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Del Skrevet 18. mai 2021 Google er fint vettu Anonymkode: ee555...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Google er fint vettu Anonymkode: ee555...1f4 Verdt å merke seg at det du legger ut her er næringsinnholdet på ferdigkokt ris. Anonymkode: 1ad60...884 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Verdt å merke seg at det du legger ut her er næringsinnholdet på ferdigkokt ris. Anonymkode: 1ad60...884 Nå var det innholdet i risen jeg viste til. Å det er vel strengt talt ikke sånn at det på et magisk vis blir annet næringsinnhold fra utgangspunktet. Så de som sier at ris kun er karbohydrater kan ta en titt på næringsinnholdet, Anonymkode: ee555...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Del Skrevet 19. mai 2021 De bruker enzymer som bryter ned karbohydratene, for å si det enkelt. Resultatet er høyt proteininnhold Du kan vurdere blande erteprotein og risprotein. Risprotein har mye av to aminosyrer som erteprotein ikke har og vice versa. Sammen utgjør de et mer komplett proteinmåltid enn når man bruker kun den ene. Det kan påvirke resultater om du trener mye styrke Anonymkode: f66be...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Del Skrevet 19. mai 2021 Både ris, poteter og grønnsaker har proteiner i seg. Anonymkode: 7b6b0...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå var det innholdet i risen jeg viste til. Å det er vel strengt talt ikke sånn at det på et magisk vis blir annet næringsinnhold fra utgangspunktet. Så de som sier at ris kun er karbohydrater kan ta en titt på næringsinnholdet, Anonymkode: ee555...1f4 Jo det er et vesentlig poeng for det viser næringsinnhold per 100g kokt ris og da har det trukket til seg vann. Det vil derfor være mindre proteiner per 100g i kokt ris enn i ris som ikke er kokt. Derav også større vinning å utvinne proteinene. Anonymkode: 15c24...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå