Gå til innhold

Barn i hagen, ingen hjemme.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lar dere andre barn leke i hagen når dere ikke er hjemme eller når det kun er dere voksne hjemme? 

Dette har blitt ett gjentagende problem at barn oppholdet seg i hagen når her ikke er noen hjemme. 
foreldrene til barna som er her bryr seg ikke og mener at barn er barn og skal få gjøre som de vil..

Anonymkode: 60d84...e70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lar dere andre barn leke i hagen når dere ikke er hjemme eller når det kun er dere voksne hjemme? 

Dette har blitt ett gjentagende problem at barn oppholdet seg i hagen når her ikke er noen hjemme. 
foreldrene til barna som er her bryr seg ikke og mener at barn er barn og skal få gjøre som de vil..

Går det bra med deg? Kanskje ikke starte på alkoholen så tidlig, ikke så lett og forstå hva du skal frem til da, hehe. 

Anonymkode: 458dc...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier fra til naboungene at de bare får leke i hagen vår om de leker med våre unger. Samme regelen gjelder for mine barn, de får ikke leke i hagen til barn de ikke leker sammen med akkurat da. 

Anonymkode: a59fb...8f8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi har regler her om at det ikke er lov. Skader de seg på vår trampoline er det vårt ansvar, og det kan ta lang tid før noen oppdager det. Det er det full enighet om i hele nabolaget, og de ringer pent på for å spørre om det er greit. Naboen har basseng og da hadde det jo vært katastrofe hvis noe hadde skjedd uten at voksne var der.

Jeg liker heller ikke tanken på å ha folk i hagen min når jeg ikke kan følge med. For noen år siden kom vi hjem til knuste vinduer i lekehytta, ødelagt sykkel og leker som var borte. Ingen ville innrømme det, men noen var observert i hagen og foreldrene tok omsider ansvar. Men var ikke gøy for de små å komme hjem til akkurat.... Så jeg var glad da velforeningen meldte inn at regelen var ønsket av flere 

Anonymkode: c1af1...a9e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit. Man skal ha respekt for andres eiendom. Enkelte foreldre eier ikke folkeskikk. Helt greit å leke i Hagen til de personene man er sammen med, ellers ikke. 

Anonymkode: 0eecf...d52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker i utgangspunktet nei. Men kommer an på hvordan dere bor, om det er fellesarealer etc. 

Anonymkode: 5990a...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Går det bra med deg? Kanskje ikke starte på alkoholen så tidlig, ikke så lett og forstå hva du skal frem til da, hehe. 

Anonymkode: 458dc...cbd

Så flaut for deg å ha så dårlig leseferdigheter. 

Anonymkode: e1ded...b6f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du hva som skjer i hagen når du ikke er hjemme?

Anonymkode: 44213...643

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke særlig vanskelig, man kan da ha Ring eller andre kameraer eller naboer som rett og slett sier i fra.

I vår hage får ingen lov til å leke med mindre de er invitert av våre barn. Det er privat eiendom og jeg gidder verken å påføre naboene ekstra støy eller være ansvarlig dersom noen skader seg på vår trampoline eller lignende. Kan du sette opp gjerde? Eller rope til barna via mikrofonen på Ring når de kommer ubedt? :P 

Anonymkode: d0c07...eb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser at leker er rotet utover (de ryddes hver kveld) og naboer har da og øyne og kan informere om at nå har Per og Pål vært i hagen igjen når dere ikke var hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...