AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 https://www.agria.no/hest/artikkel/om-hest/de-mest-populare-hestenavnene-i-2018/ Odin, Birk, Lukas, Balder, Zafira, Molly, Luna, Iris, Frøya, Cassandra, Stella, Spirit, Ronja, Pilgrim, Nikita, Moonlight, Mira, Loke, Lille My, Hero, Herkules, Harley, Figaro, Emil, Dakota, Casper, Beauty, Aragon, Ymir, Balder Anonymkode: 5ed3e...3e1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Figaro, passer ikke på en hest. Det er da et kattenavn.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Kan ikke si at alle disse navnene er de beste. Anonymkode: a7317...ce6 1
Gjest Jaconandersen Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 (endret) Ja, hestene tenkte seg nøye om når de valgte navnene. Smarte dyr. Endret 18. mai 2021 av Jaconandersen
Lipyros Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Søren heller.. jeg hadde egentlig valgt Beauty og Spirit til tvillingene mine, men da er det tilbake i tenkeboksen 😉 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Min hest heter Svarten, litt overrasket over at ikke det er på lista for vet om så mange hester som heter 50 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.agria.no/hest/artikkel/om-hest/de-mest-populare-hestenavnene-i-2018/ Odin, Birk, Lukas, Balder, Zafira, Molly, Luna, Iris, Frøya, Cassandra, Stella, Spirit, Ronja, Pilgrim, Nikita, Moonlight, Mira, Loke, Lille My, Hero, Herkules, Harley, Figaro, Emil, Dakota, Casper, Beauty, Aragon, Ymir, Balder Anonymkode: 5ed3e...3e1 Haha, tror ikke utvalget er så stort, så er nok ikke såå mange hester med disse navna egentlig. De norske hesterasene og kaldblodstraver skal tradisjonelt ha norske/norrøne navn, ofte satt sammen med gårdsnavn, så de typisk norrøne navna er det nok mange av i ulike varianter. Men overrasket over at det er ingen islandske navn, det er veldig mange islandshester i Norge. Anonymkode: d29c8...e56
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Min hest heter Svarten, litt overrasket over at ikke det er på lista for vet om så mange hester som heter Haha, tror ikke utvalget er så stort, så er nok ikke såå mange hester med disse navna egentlig. De norske hesterasene og kaldblodstraver skal tradisjonelt ha norske/norrøne navn, ofte satt sammen med gårdsnavn, så de typisk norrøne navna er det nok mange av i ulike varianter. Men overrasket over at det er ingen islandske navn, det er veldig mange islandshester i Norge. Anonymkode: d29c8...e56 *Det. Anonymkode: d29c8...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå