AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Hei, jeg er gift med en mann jeg elsker, men han har slitt med depressjon i flere år etter hans fikk en oppsigelse for et par år siden og aldri er kommet tilbake i jobb. Han har hatt flere investeringsprosjekter med en kamerat, og har belånt huset mye mere enn jeg trodde, og idag tapt et 7-sifret beløp. Vår kjære sønn har greid seg veldig bra og sjef for en stor bedrift, han og hans skjønne kone vil gjerne stifte familie og leter etter en enebolig i området. Vi har fått nylig takst til kr. 11,7 millioner kroner på huset, og han (de) har tilbudt å kjøpe huset for 12 mNOK blank. Jeg vil akseptere tilbudet hans, fordi vi da er gjeldsfrie og kan kjøpe en leilighet i byen og slipper å krangle om penger hver eneste dag. Min mann er ikke enig, og jeg vil gjerne overtale ham til å gå med på det, ettersom vi ikke trenger en slik stor bolig, og det er vanskelig for unge par å få bolig i området. Jeg har sagt til min mann at jeg ikke orker å krangle om penger hver eneste dag, og at jeg vurderer å gå dersom det ikke endrer seg. Hvordan skal jeg gå fram? Anonymkode: 81c03...52b 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Nå trodde jeg du vurderte å selge huset som sønn og svigerdatter allerede eier🤣 Jeg hadde glatt skilt meg og overlatt han til seg selv! Anonymkode: 3b57f...015 21
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Høres ut som en god plan! Få din sønn til å snakke med han og legge det frem som at han vil at hans familie også skal vokse opp der! Anonymkode: 3d549...0e2 7
Callisto83 Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Hva skal dere gjøre neste gang han "spiller på seg milliongjeld"? 23
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Du kan overdra eller selge din andel av huset til sønnen din med en gang! Få det tinglyst før du informerer din mann. Så vil jeg tro din mann når han har tenkt litt lar seg kjøpe ut også. Anonymkode: e31f6...319 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Om han ikke får hjelp for spilleproblemer så er dere snart der igjen. Da hjelper det ikke om dere blir gjeldsfrie nå. Anonymkode: 98e6b...ec7 11
Snedig Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan overdra eller selge din andel av huset til sønnen din med en gang! Få det tinglyst før du informerer din mann. Så vil jeg tro din mann når han har tenkt litt lar seg kjøpe ut også. Anonymkode: e31f6...319 Skal sønn betale 6mill for å dele hus med sin far? 1
Morten1 Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 Dere burde selge, kjøp nytt men lag en kontrakt som gjør at boligen står på deg. Hvis boligen ikke står på han kan dere ikke miste boligen like lett i fremtiden hvis han havner på kjøret igjen. 14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 Ja, den nye boligen må stå på deg, med en klausul om at han har krav på halvparten av boligens verdi ved skilsmisse. Så sant dette lar seg gjøre juridisk, da. Da risikerer han ingenting på det. Anonymkode: 3280d...4cc 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 Snedig skrev (1 minutt siden): Skal sønn betale 6mill for å dele hus med sin far? Nei, rimelig sikker på at faren vil akseptere å selge til sønnen når det går opp for han at konen hans faktisk flytter ut av huset enten til en leilighet hun har råd til uten han eller tilmen større om han blir med. Anonymkode: e31f6...319 1
Snedig Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, rimelig sikker på at faren vil akseptere å selge til sønnen når det går opp for han at konen hans faktisk flytter ut av huset enten til en leilighet hun har råd til uten han eller tilmen større om han blir med. Anonymkode: e31f6...319 Det blir jo bare synsing fra din side. Han kan være et stabeis eller drittlei konen for alt vi vet. 1
Fabienne Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Hva vil denne mannen da? Fortsette å ha svært gjeld og fortsette å spille bort penger han ikke har? Hva er hans framtidsplan? 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg er gift med en mann jeg elsker, men han har slitt med depressjon i flere år etter hans fikk en oppsigelse for et par år siden og aldri er kommet tilbake i jobb. Han har hatt flere investeringsprosjekter med en kamerat, og har belånt huset mye mere enn jeg trodde, og idag tapt et 7-sifret beløp. Vår kjære sønn har greid seg veldig bra og sjef for en stor bedrift, han og hans skjønne kone vil gjerne stifte familie og leter etter en enebolig i området. Vi har fått nylig takst til kr. 11,7 millioner kroner på huset, og han (de) har tilbudt å kjøpe huset for 12 mNOK blank. Jeg vil akseptere tilbudet hans, fordi vi da er gjeldsfrie og kan kjøpe en leilighet i byen og slipper å krangle om penger hver eneste dag. Min mann er ikke enig, og jeg vil gjerne overtale ham til å gå med på det, ettersom vi ikke trenger en slik stor bolig, og det er vanskelig for unge par å få bolig i området. Jeg har sagt til min mann at jeg ikke orker å krangle om penger hver eneste dag, og at jeg vurderer å gå dersom det ikke endrer seg. Hvordan skal jeg gå fram? Anonymkode: 81c03...52b Han har vært deprimert i flere år, etter en oppsigelse for et par år siden....🤔 jaja. Anonymkode: e8441...477
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 Dere burde absolutt selge huset. Ikke bare for å dekke gjelda, men fordi dere ikke har behov for en enebolig når det bare er dere to. Og dersom sønnen deres ønsker å kjøpe huset så er det jo vinn-vinn? Anonymkode: ac126...51c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #16 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå trodde jeg du vurderte å selge huset som sønn og svigerdatter allerede eier🤣 Jeg hadde glatt skilt meg og overlatt han til seg selv! Anonymkode: 3b57f...015 Signerer denne. Solgt huset først og gjort opp. Anonymkode: be51f...4e6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #17 Skrevet 18. mai 2021 Jeg hadde helt klart solgt boligen, og gått fra mannen. Regner med at han ikke har råd til å beholde boligen alene, for han måtte jo ha kjøpt ut deg, og hvor skal han få de pengene fra. Og kontakt en advokat, så du får hjelp til å ikke ende opp som ansvarlig for gjelden hans. Jeg var dessverre gift med en som ble spilleavhengig, og det blir jo ikke bedre. Jeg tapte mye penger på han, og som den idioten jeg var så gikk jeg med på å selge alt vi eide, så vi kunne betale all gjelden hans. Gikk fra han samtidig, og da eide jeg jo ingenting. Og på under 1 år, så satt han med like mye gjeld igjen. Men da var i det minste ikke jeg ansvarlig lenger. Anonymkode: 96405...44f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #18 Skrevet 18. mai 2021 Hvorfor er ikke mannen din enig? Anonymkode: 3ffff...42a
Gjest ABM Skrevet 18. mai 2021 #19 Skrevet 18. mai 2021 Jeg har alltid drevet en eller annen form for næringsvirksomhet, hadde jeg hatt en partner som senket skuta økonomisk hadde partnerskapet opphørt på dagen....et giftemål er også et økonomisk partnerskap der TS er økonomisk ansvarlig for 50% av all fremtidig spillegjeld..madness TS. Løp!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #20 Skrevet 18. mai 2021 For din egen del så burde du ta ut skilsmisse og kjøpe deg en bolig som kun du eier. (Jeg sier ikke at du skal gå ifra han, men du burde skille deg, slik ikke du og blir ansvarlig for evt ny gjeld som dukker opp..) Anonymkode: a2878...b59 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå