Gå til innhold

Fritidsbolig solgt før visning, etter 3 timer på finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er grunnen til at selger tar risikoen med å selge før visning?

Hvor mye over kan de ha fått bud på, og hvorfor ikke sjekke om flere er villige til å by?

Hadde tenkt oss på visning, men brått var hytta solgt og visning avlyst.

Pris ant 900 000- men vi var forberedt på at den ville gå over 2 mill.

Anonymkode: 05f7f...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje noen bø 3mill?

Aner ikke. Har du finnkode?

Du vil se om 3 måneder hva boligen ble solgt for. :)

Anonymkode: 551bb...8df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er et heftig trykk i markedet for rett plasserte fritidsboliger for tida. De kan rett og slett ha fått et tilbud det var vanskelig å si nei til

Anonymkode: 063ef...a91

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et heftig trykk i markedet for rett plasserte fritidsboliger for tida. De kan rett og slett ha fått et tilbud det var vanskelig å si nei til

Anonymkode: 063ef...a91

Ja - men de vil jo ikke vite om flere er villige til å betale enda mer. Markedet er jo helt vilt nå. 
Finn kode 218837980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kanskje noen bø 3mill?

Aner ikke. Har du finnkode?

Du vil se om 3 måneder hva boligen ble solgt for. :)

Dette visste jeg ikke, har vært veldig nysgjerrig på hva noen boliger har gått for, uten å vite hvordan jeg finner det ut. Så takk for tips! Hvordan ser man det? I annonsen?

TS, kanskje det var noen selger kjente, en nabo på hytta f.eks. som ville kjøpe til barna sine. Eller kanskje selger ville slippe alt av visninger osv. Om de ga et høyt nok bud, lot eier bestemme alt av overtakelsesdato osv. kan jeg godt skjønne at de ville slå til på det tilbudet når det er umulig å vite om hvor raskt man får bud etter visning.

Anonymkode: 98fe6...d60

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så rart om de fikk et godt bud. 

Si at prisantydning er 1 mill. Noen kommer inn og byr 1,5 mill før visning. Eier sier nei og vil se om noen andre byr. Høyeste bud ender på 1,2 mill og andre er ikke villig til å gå over. Da må de selge for 1,2 mill når de kunne fått 1,5.

Jeg skjønner godt at folk selger før visning om budet er bra nok. 

Anonymkode: c5daa...3cd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hovedgrunnen til å selge før visning er at man får et godt bud, noe de absolutt kan ha fått på en stor eiendom med sjølinje så nært Bergen. Så kan det selvfølgelig være salg til kjente eller naboer. Ville ikke tenkt at denne tomten umiddelbart gikk over 2 mill slik du ser for deg, den har f.eks ikke vei helt frem, den er ikke tilknyttet offentlig vann/kloakk og den krever mye penger å renovere. Jeg har også fritidsbolig i Øygarden, og de fleste fritidsboliger selges ganske raskt her ute, så ikke overrasket over at noen har slått til med en gang og lagt penger på bordet for å slippe budrunde. For øvrig er det jo to fritidsboliger til salgs et par hundre meter fra om det er dette området du vil til 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=214560005 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=217696353

Anonymkode: 4bdd2...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt for x,x.

Endret av A-hunter
Endret pga latterliggjøringen i post # 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, så himla billig! Har planer om større bolig, men nå fikk jeg plutselig lyst på hytte i steden :fnise: 

Bor i Oslo-området men har hytte på Geilo så kunne jo lett ha tatt en natt der og ta kjøreturen i to etapper. :P Jeg visste ikke at det var mulig å få hytte ved sjøen så billig. Men vannet er kanskje kaldt der ? 🤔

Anonymkode: 89c9a...73f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Østvendt, nederst i skråningen, vil tro at det er ca null sol etter kl 17.......kanskje like greit at dere ikke kjøpte 😉

Anonymkode: 84c5d...c39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kun snakke for min egen del da jeg solgte leilighet for noen år tilbake i Oslo. Den lå ute for 2,4, jeg hadde mange private visninger, hvor en gav bud på 2,9. En annen gav bud på 3mill før de offisielle visningene hadde begynt. I det markedet jeg solgte i var det ikke noe som tydet på at jeg kunne få mer, derimot kanskje mindre. Etter selv å ha møtt vedkommende som kjøpte av meg, da jeg holdt visningen selv, så var jeg utrolig komfortabel med å akseptere budet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hovedgrunnen til å selge før visning er at man får et godt bud, noe de absolutt kan ha fått på en stor eiendom med sjølinje så nært Bergen. Så kan det selvfølgelig være salg til kjente eller naboer. Ville ikke tenkt at denne tomten umiddelbart gikk over 2 mill slik du ser for deg, den har f.eks ikke vei helt frem, den er ikke tilknyttet offentlig vann/kloakk og den krever mye penger å renovere. Jeg har også fritidsbolig i Øygarden, og de fleste fritidsboliger selges ganske raskt her ute, så ikke overrasket over at noen har slått til med en gang og lagt penger på bordet for å slippe budrunde. For øvrig er det jo to fritidsboliger til salgs et par hundre meter fra om det er dette området du vil til 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=214560005 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=217696353

Den første har kun godkjenning som sjøbod- og ny kjøper overtar risiko for å måtte tilbakestille eiendommen til opprinnelige tegninger. 
Den andre ligger langt fra sjøen. 

Har kikket på begge disse. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (1 time siden):

Solgt for 1,4.

Hvor ser du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ser du det? 

Spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (11 minutter siden):

Spiller det noen rolle?

Ja- fordi jeg ikke vet om du finner på et tall eller faktisk vet det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan kjøpe noe uten å ha sett det først!!? 

Anonymkode: 9c5b1...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Den første har kun godkjenning som sjøbod- og ny kjøper overtar risiko for å måtte tilbakestille eiendommen til opprinnelige tegninger. 
Den andre ligger langt fra sjøen. 

Har kikket på begge disse. 

TS

Hvis du vil ha hytte på bryggekanten så ligger det noen ute både på Sotra og Askøy, evt hvis du er båtkyndig og ikke må ha vei frem så er jo den under nydelig plassert 

https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=218087117

Eller denne hvis lenger reisevei og mer penger ikke er et problem https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=217665623 (den var syyyykt fint plassert!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja- fordi jeg ikke vet om du finner på et tall eller faktisk vet det. 

Jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
A-hunter skrev (22 minutter siden):

Jeg vet.

Gratulerer med ny hytte 😄

Anonymkode: 84c5d...c39

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette visste jeg ikke, har vært veldig nysgjerrig på hva noen boliger har gått for, uten å vite hvordan jeg finner det ut. Så takk for tips! Hvordan ser man det? I annonsen?

TS, kanskje det var noen selger kjente, en nabo på hytta f.eks. som ville kjøpe til barna sine. Eller kanskje selger ville slippe alt av visninger osv. Om de ga et høyt nok bud, lot eier bestemme alt av overtakelsesdato osv. kan jeg godt skjønne at de ville slå til på det tilbudet når det er umulig å vite om hvor raskt man får bud etter visning.

Anonymkode: 98fe6...d60

Det står med blå skrift på første side når du trykker deg inn på en boligannonse. "Hva er denne boligen solgt for tidligere".

Jeg så må at dette ikke er en funksjon for hytter. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...