AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Hei. Lurer på hvordan man kan vite forskjell på eggløsning og graviditet? Oppblåst og ømme bryst, oppblåst dag 21 i syklus. Syns det var sent å ha eggløsning? Men for tidlig merke graviditet..?? Anonymkode: f2a3b...e77
Charminia Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. Lurer på hvordan man kan vite forskjell på eggløsning og graviditet? Oppblåst og ømme bryst, oppblåst dag 21 i syklus. Syns det var sent å ha eggløsning? Men for tidlig merke graviditet..?? Anonymkode: f2a3b...e77 Vil anbefale deg å teste med eggløsningstest sånn at du vet når du har eggløsning. Så går du over på graviditetstester X antall dager etter eggløsning (DPO)
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Charminia skrev (58 minutter siden): Vil anbefale deg å teste med eggløsningstest sånn at du vet når du har eggløsning. Så går du over på graviditetstester X antall dager etter eggløsning (DPO) Men hørt man kan få positiv eggløsningstest om man er gravid? Så er vell ikke vits teste med det da?😅 Anonymkode: f2a3b...e77
Charminia Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hørt man kan få positiv eggløsningstest om man er gravid? Så er vell ikke vits teste med det da?😅 Anonymkode: f2a3b...e77 Du kan ta en eggløsningstest først. Er den negativ har du ikke eggløsning, og er ikke gravid. Er den positiv tar du en graviditetstest. Er denne testen positiv er du gravid, er den negativ har du eggløsning 1
Niny Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Helt vanlig å ha eggløsning en plass imellom dag 13 og dag 30 i syklus, alt etter syklus lengde. Det er de aller færreste som har eggløsning på dag 14 og mensen på dag 28. Jeg hadde selv ca 27-28 dagers syklus. Hadde da eggløsning på dag 17-18 🤷🏻♀️ Eggløsningstest blir positiv før eggløsningen inntreffer. Når denne testen blir negativ igjen så skjer stort sett eggløsning den dagen test blir negativ (om du tester én gang for dagen, om ettermiddagen). Eggløsningstest trenger mye av HCG hormonet som du produserer som gravid for å bli positiv. Med andre ord blir en graviditetstest positiv lenge før en eggløsningstest blir positiv pga en graviditet. På dag 21 i syklusen, for å få positiv på en graviditetstest nå, må du ha hatt eggløsning ca seinest rundt dag 11 i syklus og venter mensen hvilken dag som helst 😅 Hvor lang syklus har du og har du kartlagt noe iløpet av syklusen? Legger ved min graviditetstest når eggløsningstesten også ble positiv. Fikk også gravid 2-3 på testen dagen etter disse (2-3 uker siden befruktning/eggløsning, altså 4-5 uker på vei).
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Lurer på hvordan man kan vite forskjell på eggløsning og graviditet? Oppblåst og ømme bryst, oppblåst dag 21 i syklus. Syns det var sent å ha eggløsning? Men for tidlig merke graviditet..?? Anonymkode: f2a3b...e77 Da jeg ble gravid hadde jeg ikke ett eneste symptom på graviditet i det hele tatt. Heller ingen symptomer på at mensen var på vei. Mens di gangene jeg har hatt masse symptomer på graviditet, da har jeg fått mensen. Er du i tvil, Ta en test. Anonymkode: a4421...9f1
Misanthropis Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Jeg har hatt el på cd 8, og ble gravid da. Hadde sykluser på 28-30 dager i to år før dette... så det Kan alltids være du er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå