AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Et litt langt innlegg, men jeg trenger litt støtte og tips fra noen som kanskje har opplevd noe lignende? Jeg og kjæresten min har det egentlig veldig fint sammen. Han behandler meg bra, gir meg oppmerksomhet og bekreftelse og er god mot meg. Vi begynte å treffes en stund tilbake, da egentlig ingen av oss var klar for nytt forhold da vi begge var på vei ut av hvert vårt forhold. Han var veldig fraværende følelsesmessig og gjorde mye bak ryggen min som såret veldig, så jeg gikk fra han. Noen uker senere fant vi tilbake til hverandre, han sa han endelig hadde kommet seg videre fra situasjonen med sin eks og visste at det var meg han ville ha. Han klarte endelig å «ha kontakt med følelsene sine» som han sa. Det har nå gått et halvt år og vi har det fortsatt like fint sammen, det eneste problemet er hans ekstremt sjalue eks. Eksen hans og han var samboere og hadde planer om både giftemål og barn i fremtiden, men hun forlot han nå for andre gang. Første gang for å gå tilbake til eksen hennes, men hun angret seg etter to måneder. Han tok henne tilbake og de hadde det greit en stund før hun ville forlate han igjen. Hun flyttet ut og angret med det samme. Det er nå et år siden hun flyttet ut siste gang og hun lar oss aldri være i fred. Vi bor i en liten by (ikke samboere men jeg er hos han hele tiden) og er i samme vennegjeng som jeg også har kommet inn i det siste halvåret. Hun legger brev i ruten på bilen hans med lange tekster og skriver som om dem fortsatt er sammen og sier hun skal gjøre alt hun kan for å bli kona hans, legger bilder i lommen hans av dem om de treffes ute og han går forbi henne og sender haugevis av meldinger og sanger og ber og ber om å få han tilbake. Hun sender bilder til hans familie på snap hvor hun gråter og sier hun vil ta livet sitt og gjør alt for oppmerksomhet. Hver gang vi er ute med hele gjengen sitter hun å glaner på oss, ser stygt på meg og oppfører seg utrolig barnslig, kjæresten min både holder meg i hånden og kysser på meg når vi er rundt henne så han prøver ikke holde skjul på at det er oss. Han vil helst ikke blokkere henne siden det blir så utrolig mye drama og garantert utestenging i gruppen om han gjør det siden vi har felles venner og prøver å holde en vennlig tone, men sier han er lei og at han har sagt i fra om at nok er nok. Jeg blir så sliten. Det blir han også. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med situasjonen? Noen som har opplevd noe lignende eller har noen tips til meg? Kjenner jeg blir helt satt ut og utrolig lei av hele situasjonen sånn som det er nå, og hun ser ikke ut til å gi seg. Jeg blir også utrolig redd for at han plutselig skal ville ha hun tilbake, eller gå bak ryggen min, noe jeg selvfølgelig håper og tror han ikke gjør, men grillene blir jo satt i hodet når hun aldri lar oss være i fred og jeg må se hun ofte og påminnes henne og deres fortid. på forhånd takk, og ekle kommentarer kan vi vel gjerne spare oss for. ❤️ Anonymkode: a4ff2...a97
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Han kan la bære å svare henne, eller sette henne på dvale. Anonymkode: e9b95...3b1 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Det er han som må avvise henne hardt nok til at hun faktisk holder seg unna. Anonymkode: 5a7ef...8a7 13
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Hun høres jo gal ut, jeg regner med at det er turnoff for typen din, så faren for at han går tilbake til henne er vel ikke så stor.. Hvordan dere skal få henne til å slutte aner jeg ikke, beste er vel å ignorere.. Anonymkode: 8e6d7...a18 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Høres ikke helt troverdig ut. Anonymkode: 2b6c0...281 2
Lipyros Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Hadde fått typen til å sende videre selvmordstrusler til foreldrene hennes så hun kan få hjelp. Så hadde jeg bedt ham blokkere hele dama. Kan ikke pga drama i gjengen?? Hvor dårlige venner har han?? Aldri om mine venner hadde støttet opp om trakassering av noen i gjengen - uansett om det var en annen venn som var involvert. De hadde nok heller bedt ex-dama ta seg en bolle og slutte med å lage drama. 10
Rotemor Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Som andre sier så må han vise total avstand til henne. 1
Nymerïa Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 Jeg synes ikke dette henger helt sammen; hun er jo ikke rett på en flekk hvis hun gjør det du skriver, legger brev under vindusviskeren og sender snaps til familien hans og truer med å ta sitt eget liv. Og så blir han utestengt hvis han blokkerer henne? Hvis denne felles vennegjengen består av folk som er i nærheten av normale mennesker så vil de jo forstå at han distanserer seg, og så må jo nesten noen be dama om å oppsøke hjelp. Oppførselen hennes er bekymringsverdig. Jeg sitter med en følelse av at enten overdriver du eller så overdriver han. 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 Seriøst løp. Hun kommer bare til å lage drama. Var borti noe lignende selv, da a begynte å luske rundt huset her (bodde 1.5 t unna) orket jeg ikke mer. Jeg burde gitt meg før. Anonymkode: 19206...b05 1
frøkenkoz Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 Han må blokkere henne, uansett om hun er i hans vennegjeng .
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 Hvorfor kan dere ikke dele på han? Anonymkode: b0f4e...10b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 Høres ut som hun trenger hjelp Anonymkode: 05116...612
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Kjæresten din må vel ha gitt henne et slags håp ubevisst ? Eller må ha sagt fra på en tvetydig måte? Ingen holder på slik som hans ex med mindre hun ikke tror at det finnes et håp. Og hvis han ikke setter foten ned hardt og sier ordentlig ifra. Så kan dere risikere at hun blir enda mer besatt. Dessuten virker det som at hun har potensiale til å bli mentalt ustabil. Og en besatt mental ustabil person kan jeg love at dere ikke vil ha rundt dere. Så her nytter det ikke å være grei. Hvis kjæresten di. alikevel vil være grei. Eller ikke klarer å sette foten ned, så bør du ta en titt på om han faktisk liker denne ekstra oppmerksomheten. Og faktisk selv er årsak til å få henne såpass opphengt. Anonymkode: a8009...38d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå