Gå til innhold

Jeg flytter fra han om ett år. Hvordan planlegger jeg dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag skjedde det. Han fikk kjøpt billetter til en festival han skal på neste år, han blir borte i to uker.

Jeg kommer til å flytte ut mens han er borte, Ikke på grunn av fysisk vold, men psykisk. Jeg er redd han blir fysisk dersom jeg faktisk slår opp og flytter mens han er her, han har truet meg flere ganger med vold.

Men jeg lurer på hva jeg må huske og hvordan jeg skal planlegge det. Jeg har allerede lagt av penger en stund, så det skal jeg fortsette med. Er det noe annet som er viktig å tenke på? Er det noen som har gjort dette før? To uker er jo ganske god tid til å pakke og flytte, gitt at jeg har funnet annet bosted som jeg kan flytte inn i, men hva gjør jeg om ikke? Han har isolert meg fra alt av venner og familie, så jeg har ingen å ringe. 

Anonymkode: 2741d...f2f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vent et år.

Vi vet ikke hvor mange år vi er velsignet med i dette livet.

Anonymkode: 93b62...b66

• Liker 34
Skrevet

Du kaster ikke bort enda et år på dette mannesvinet. Allier deg med en venn og pakk tingene dine og dra på krisesenter eller bo hos en venninne til du finner et sted. Bare kom deg vekk fra han.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær så sikker på at du ikke har noen venner eller familie som kan hjelpe deg i en overgangsfase. Selv om det er mange år siden du snakket med dem sist, vil nok de fleste være åpne for å hjelpe deg hvis de får vite at du trenger det.

Anonymkode: b3bf8...d82

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal vedde på at mange av dem sitter og venter på den telefonen. Jeg har vært en av dem som ventet, og da telefonen endelig kom var vi mange som «rykket ut» for å hjelpe.

Anonymkode: 686ed...6eb

Dette. 

Anonymkode: c0421...148

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

For det første, selv om du ikke har kontakt med venner og familie i dag, så vil du bli overrasket over hvor mange som faktisk ønsker å stille opp for deg når du strekker ut hånden. Det er nok mange som savner deg der ute, men som ikke tar kontakt fordi de føler seg avvist.

For det andre, ville ikke ventet ett år, men om du gjør det, begynn å selg ting du ikke trenger. Si at du vil leve mer minimalistisk og føler at ting tar for stor plass i livet ditt. Da kvitter du deg med ting som er verdt penger samtidig som du får inn enda mer penger. I tillegg blir det mindre ting å flytte med seg. 
Gjør klar for flyttemelding og adresseendring slik at all post blir sendt til deg, at det ikke kommer noe post du må hente hos han senere. Evt lei en postboks og få all post sendt dit av viktige ting. 
Sjekk at ditt mobilnummer ikke er registrert med adresse, dette endrer du hos din mobilleverandør. Så kan det ikke søkes opp på 1881 og lignende sider.
Kontakt en av dine venner som du var nær før og kunne stole på 100%. Fortell om din situasjon og din plan slik at vedkommende kan støtte deg. Dette må du gjøre i kanaler der ting ikke blir liggende slik at din partner kan lese det. Snapchat er greit der for der slettes det jevnlig. Slå av varsel på telefonen for snapchat, slik at det ikke vises når du får mld der. Viktig at den vennen er så oppegående at den aldri kontakter deg utenom når du skriver først.
Kontakt krisesenter der du bor, de kan hjelpe deg med gode råd og du kan evt flytte dit i en overgangsfase. 
Jeg ville ikke tenkt at 2 uker var lang tid, jeg ville forsøkt å flyttet i løpet av de 3 første dagene, slik at du kommer deg fort ut og får begynt prosessen med å komme i orden i ditt nye hjem, evt krisesenter eller hos venner/familie. Noe kan endre seg slik at han kommer hjem før, derfor er det også smart å komme seg ut fortest mulig.
Og der har man den biten med å kvitte seg med ting. Dess mindre man har å flytte, dess enklere er det.
Sett opp en mental liste over hva du virkelig må ta med deg. Noe som kan virke viktig er ikke det egentlig.
Flytt viktige papirer, pass osv i forkant. Lei en bankboks eller noe.

Med ALT du gjør i forkant, aldri opplys om din nåværende adresse, pass på at ingenting vil sendes hjem til deg.

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 281d9...caa

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Du greier å flytte fra han i løpet av en dag. Familie og venner stiller jo opp om du tar kontakt med de bak hans rygg. Han har vel en jobb å gå til? 

Anonymkode: 6a7b9...e35

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finner du ikke et annet bosted, så kan du gjøre slik som det jeg planlegger nå, du leier et lagerrom. (Om du er redd for at han vil finne på å bryte seg inn eller noe, så leier du bemannet) Det koster helt seriøst ikke mer enn max to tusen i måneden for si 15-20-25 kvm (avhengig av hvor, hos hvem og om det er bemannet/ubemannet)  Og når du har alt på lager så kan du flytte "hvor som helst". Jeg planlegger å bare leie meg en hybel, da har jeg et sted å være mens jeg leter etter en mer skikkelig bolig. jeg slipper også å pakke opp/pakke ned på nytt. 

Ikke vent ett år da please. Jeg har kastet bort alt for mye av livet mitt ved å leve sammen med mennesker som drar meg ned og ødelegger livet mitt. Og det eneste rådet jeg alltid kommer til å gi er -ikke vent for lenge!! Ikke bli i det mer enn nødvendig! Samfunnet ellers har lyst til å møte deg fri for tullinger og heller lage gode minner med deg!! Ikke la tullingen ha kontroll over  livet ditt, det er kun du som eier deg selv og ditt liv!!! 

Anonymkode: 01512...513

• Liker 16
Skrevet

Enig i de som skriver at folk kommer om du ringer! De har kanskje gitt deg opp, men viser du planer om flytting, da er de der for deg! Lover! Det er ikke lett a være der for folk som ikke vil, og det er det du har vist utad. Flere av dem er nok ganske bekymret og venter pa en sjanse til a hjelpe deg ut!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å flytte nå pga psykisk vold og helt ekstremt med kjefting fra han. 
Jeg har ikke "slått opp" enda, sa bare at jeg trengte mer ro til å fungere, og at vi kunne fortsette selvom jeg flyttet. Hadde ikke turd og gjort det slutt når jeg bor her, tror ikke han hadde gjort noe fysisk men psykisk hadde det nok blitt mye mer av. Så jeg fikk roet situasjonen litt på den måten at jeg løy. Men det kommer jo helt an på personen man bor med også, jeg ville som de over ha sagt, lei et lager og få alle tingene på lager iløpet av den tiden han er på jobb. Så bor du på krisesenter i mellomtiden til du finner deg noe eget ❤️ Du trenger ikke sitte der i et år og spare, nav kan hjelpe deg med depositum penger, ( ikke garanti, men penger satt på depositumskonto ) etableringsstønad til møbler/ting vist du trenger det. Det har de gjort her, men nå har jeg også barn som får gjennomgå mye kjeft og styr også så haster å komme seg ut. 

dette fikser du fint, ring krisesenteret når han ikke er hjemme og snakk med de ❤️ De hjalp meg mye. 

Anonymkode: da0a3...4d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er du bundet til boligen av husleiekontrakt? Husk i så fall på at du må betale husleie i oppsigelsestiden slik at du antagelig må betale for nåværende bolig pluss ny bolig i tre overlappende måneder.

Anonymkode: af397...b2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du greier å flytte fra han i løpet av en dag. Familie og venner stiller jo opp om du tar kontakt med de bak hans rygg. Han har vel en jobb å gå til? 

Anonymkode: 6a7b9...e35

Nei. Han er ute av hjemmet maks 3 timer i slengen.

TS.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du bundet til boligen av husleiekontrakt? Husk i så fall på at du må betale husleie i oppsigelsestiden slik at du antagelig må betale for nåværende bolig pluss ny bolig i tre overlappende måneder.

Anonymkode: af397...b2d

Nei heldigvis ikke! Det er bare hans navn på kontrakten, så alt jeg trenger å gjøre er å komme meg ut.

TS.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

For det første, selv om du ikke har kontakt med venner og familie i dag, så vil du bli overrasket over hvor mange som faktisk ønsker å stille opp for deg når du strekker ut hånden. Det er nok mange som savner deg der ute, men som ikke tar kontakt fordi de føler seg avvist.

For det andre, ville ikke ventet ett år, men om du gjør det, begynn å selg ting du ikke trenger. Si at du vil leve mer minimalistisk og føler at ting tar for stor plass i livet ditt. Da kvitter du deg med ting som er verdt penger samtidig som du får inn enda mer penger. I tillegg blir det mindre ting å flytte med seg. 
Gjør klar for flyttemelding og adresseendring slik at all post blir sendt til deg, at det ikke kommer noe post du må hente hos han senere. Evt lei en postboks og få all post sendt dit av viktige ting. 
Sjekk at ditt mobilnummer ikke er registrert med adresse, dette endrer du hos din mobilleverandør. Så kan det ikke søkes opp på 1881 og lignende sider.
Kontakt en av dine venner som du var nær før og kunne stole på 100%. Fortell om din situasjon og din plan slik at vedkommende kan støtte deg. Dette må du gjøre i kanaler der ting ikke blir liggende slik at din partner kan lese det. Snapchat er greit der for der slettes det jevnlig. Slå av varsel på telefonen for snapchat, slik at det ikke vises når du får mld der. Viktig at den vennen er så oppegående at den aldri kontakter deg utenom når du skriver først.
Kontakt krisesenter der du bor, de kan hjelpe deg med gode råd og du kan evt flytte dit i en overgangsfase. 
Jeg ville ikke tenkt at 2 uker var lang tid, jeg ville forsøkt å flyttet i løpet av de 3 første dagene, slik at du kommer deg fort ut og får begynt prosessen med å komme i orden i ditt nye hjem, evt krisesenter eller hos venner/familie. Noe kan endre seg slik at han kommer hjem før, derfor er det også smart å komme seg ut fortest mulig.
Og der har man den biten med å kvitte seg med ting. Dess mindre man har å flytte, dess enklere er det.
Sett opp en mental liste over hva du virkelig må ta med deg. Noe som kan virke viktig er ikke det egentlig.
Flytt viktige papirer, pass osv i forkant. Lei en bankboks eller noe.

Med ALT du gjør i forkant, aldri opplys om din nåværende adresse, pass på at ingenting vil sendes hjem til deg.

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 281d9...caa

Tusen takk for et veldig utfyllende svar! Jeg vil understreke at jeg setter pris på alt av omtanke og oppfordringer om å komme meg ut så raskt som mulig, men det er så vanskelig å samle tankene, og dette var akkurat det jeg trengte ❤️ 

TS.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg holder på å flytte nå pga psykisk vold og helt ekstremt med kjefting fra han. 
Jeg har ikke "slått opp" enda, sa bare at jeg trengte mer ro til å fungere, og at vi kunne fortsette selvom jeg flyttet. Hadde ikke turd og gjort det slutt når jeg bor her, tror ikke han hadde gjort noe fysisk men psykisk hadde det nok blitt mye mer av. Så jeg fikk roet situasjonen litt på den måten at jeg løy. Men det kommer jo helt an på personen man bor med også, jeg ville som de over ha sagt, lei et lager og få alle tingene på lager iløpet av den tiden han er på jobb. Så bor du på krisesenter i mellomtiden til du finner deg noe eget ❤️ Du trenger ikke sitte der i et år og spare, nav kan hjelpe deg med depositum penger, ( ikke garanti, men penger satt på depositumskonto ) etableringsstønad til møbler/ting vist du trenger det. Det har de gjort her, men nå har jeg også barn som får gjennomgå mye kjeft og styr også så haster å komme seg ut. 

dette fikser du fint, ring krisesenteret når han ikke er hjemme og snakk med de ❤️ De hjalp meg mye. 

Anonymkode: da0a3...4d8

Takk ❤️❤️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg skal vedde på at mange av dem sitter og venter på den telefonen. Jeg har vært en av dem som ventet, og da telefonen endelig kom var vi mange som «rykket ut» for å hjelpe.

Anonymkode: 686ed...6eb

Samme her! Har også ei tidligere venninne jeg «venter» på skal ta kontakt.  Hvis hun noen gang kontakter meg hjelper jeg til uten å blunke.

Anonymkode: 50e76...01f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Han er ute av hjemmet maks 3 timer i slengen.

TS.

Er det spontane turer han pleier å dra på, eller er det planlagt? Om det er ting han skal på, ville jeg alliert meg med noen for å få hjelp til å flytte i løpet av disse timene han er ute av huset. 

Anonymkode: 02e59...3de

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det spontane turer han pleier å dra på, eller er det planlagt? Om det er ting han skal på, ville jeg alliert meg med noen for å få hjelp til å flytte i løpet av disse timene han er ute av huset. 

Anonymkode: 02e59...3de

Vanligvis spontant, han drar bare ut og tar en øl eller noe med en kompis. Noen ganger kommer han hjem innen en time, andre ganger er han borte hele natten, jeg vet egentlig aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...