Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg skikkelig ekkel inni meg, som om jeg har forsømt barnet mitt, og at jeg er den eneste som er så dum. Skulle bestille første svangerskapskontroll hos fastlege. Er klar over at dette bør skje mellom uke 8 og 12. bestemte meg for å vente til uke 12,  i tilfelle noe skulle gå galt før den tid. Bestilte time forrige fredag. Er vant til å få på dagen, eller etter et par dager, hos min fastlege. Har aldri tidligere vert noe problem. Nå var det ikke ledig før midt i juni. Jeg burde selvsagt tenkt på dette i disse tider, og nå er jeg engstelig for at det er «for sent». Da vil jeg være i uke 15. Har dette andre konsekvenser? Jeg blir vel kanskje liggende etter på alt siden jeg er så sent ute? Første ultralyd etc. Det tar vel tid før det er ledig. Er det mulig å være så kørka? Tror alltid at ting bare skal ordne seg.

Andre som har vært i lignende situasjon, og har det noe å bety for svangerskapet? Kan jeg bestille time hos jordmor, eller må jeg gjennomføre svangerskapskontroll hos fastlege først? Takker for hjelp. 

Har kun vært digital kontakt med legekontor via helse Norge, men skal ringe de i morgen og forklare situasjonen. Men er det ikke ledig, så er det ikke ledig. 

Anonymkode: 1d032...3c1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos jm asap👍

Anonymkode: 043d6...a74

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ringe å høre om jordmor har ledig tidligere og eventuelt avbestille hos fastlegen? 😊

Anonymkode: 480b2...846

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bestill time hos jm asap👍

Anonymkode: 043d6...a74

Takk 🤗

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med helsestasjonen du tilhører. Null problem. 

Anonymkode: df7f0...440

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ringe å høre om jordmor har ledig tidligere og eventuelt avbestille hos fastlegen? 😊

Anonymkode: 480b2...846

Ja. Lurt. Blei så stressa av dette at hele hjernen kortsluttet. Skal gjøre det 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med helsestasjonen du tilhører. Null problem. 

Anonymkode: df7f0...440

Takk ❤️ godt å høre 

Skrevet

Dette går helt fint.. 

Jeg var selv halvveis når jeg fant ut at jeg var gravid, så legetime fikk jeg i uke 22 🤣 nå har jeg en frisk og fin 2.åring 

Men bestill time hos jordmor, det er der (etter min erfaring og mening) du får best oppfølging 😊

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde akkurat det i et svangerskap. Venter til uke 12 med legetime og «alt» ble forsinket. Jordmor ringte og ordnet en ul time, men de på sykehuset glemte å kalle meg inn så det ble ikke før etter uke 20. Jordmor var super og forsto min situasjon men legen jeg møtte var så sur!! 

Anonymkode: be4a9...e46

AnonymBruker
Skrevet
B87C skrev (Akkurat nå):

Dette går helt fint.. 

Jeg var selv halvveis når jeg fant ut at jeg var gravid, så legetime fikk jeg i uke 22 🤣 nå har jeg en frisk og fin 2.åring 

Men bestill time hos jordmor, det er der (etter min erfaring og mening) du får best oppfølging 😊

Tusen takk 🤗🤗🌸

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde akkurat det i et svangerskap. Venter til uke 12 med legetime og «alt» ble forsinket. Jordmor ringte og ordnet en ul time, men de på sykehuset glemte å kalle meg inn så det ble ikke før etter uke 20. Jordmor var super og forsto min situasjon men legen jeg møtte var så sur!! 

Anonymkode: be4a9...e46

Huff. Er det jeg frykter også. At de blir forbanna fordi jeg forsinker prosessen og lager styr når jeg kunne tatt kontakt og ordnet alt for lenge siden 😬 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt første i uke 15 med begge barna, det har gått fint. Men ring helsestasjon og jordmor og hør med de 🥰 men dette går helt fint 

Anonymkode: e4cd9...8c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte utsette svangerskapskontrollen som egentlig var i uke 11 til uke 16 pga sykdom, ikke noe problem i det hele tatt og ingen som har sagt noe på det i ettertid. Fikk oul til ordinær tid selvom jeg var "sent" ute til første kontroll. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt første i uke 15 med begge barna, det har gått fint. Men ring helsestasjon og jordmor og hør med de 🥰 men dette går helt fint 

Anonymkode: e4cd9...8c3

Tusen takk 🌸 Godt å høre at det gikk helt fint med deg 🤗

AnonymBruker
Skrevet
aoyt skrev (Akkurat nå):

Jeg måtte utsette svangerskapskontrollen som egentlig var i uke 11 til uke 16 pga sykdom, ikke noe problem i det hele tatt og ingen som har sagt noe på det i ettertid. Fikk oul til ordinær tid selvom jeg var "sent" ute til første kontroll. 😊

Så bra 🤗 Tusen takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff. Er det jeg frykter også. At de blir forbanna fordi jeg forsinker prosessen og lager styr når jeg kunne tatt kontakt og ordnet alt for lenge siden 😬 

Da ville jeg samlet alt jeg hadde av hormoner og dårlig humør og bedt de dra til helvete ;)

Anonymkode: abdeb...972

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det "viktigste" er vel å få tatt en Blodprøve rundt uke 12 engang men det kan sikkert jordmor rekvirere/ordnes via tlf. Er ikke så mye som skjer på den første kontrollen, fyller ut helsekort og sånn, ingen krise om det blir litt senere  :)

Anonymkode: 92daf...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det "viktigste" er vel å få tatt en Blodprøve rundt uke 12 engang men det kan sikkert jordmor rekvirere/ordnes via tlf. Er ikke så mye som skjer på den første kontrollen, fyller ut helsekort og sånn, ingen krise om det blir litt senere  :)

Anonymkode: 92daf...392

Ja. Håper det 😊🌸

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da ville jeg samlet alt jeg hadde av hormoner og dårlig humør og bedt de dra til helvete ;)

Anonymkode: abdeb...972

Hehe 😅💪

AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen praktisk betydning om du kommer til lege uke 12 eller 16... vil ikke ha noe å si for videre oppfølging. 

JM besøkte jeg først i uke 28 eller noe... 

Ikke ha dårlig samvittighet!! ☺️

Anonymkode: 4f4f7...647

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...