AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Jeg er selv 22 år og har datet flere som er mye eldre enn meg. De som er eldre har alltid bedre erfaring i sengen og er også mye snillere enn folk på min egen alder, ved at de gir opperksomhet og ikke leker spill. Jeg lurer på hvorfor det er så ekkelt at man er med eldre folk. Har nå møtt en fyr på 32 som virkelig liker meg og jeg liker han. Hvorfor skal det være så galt? (selv om jeg ikke syns det er gammelt eller stor aldersforskjell egentlig) Anonymkode: 86c50...ec8 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Folk er forskjellige. Ikke alle som bryr seg om aldersforskjell, og folk har forskjellige grenser for aldersforskjell. Selv går grensa mi når det blir tosifret, men det er selvsagt ingen fasit på aldersforskjell. Anonymkode: 13e8c...233 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Det der er en helt kurant aldersforskjell. Problemet med stor aldersforskjell er at det blir en skjevfordeling av makt. Når den ene er mye eldre, har mer penger, mye høyere sosial status osv, har denne mer makt enn den andre i forholdet. Man er ikke likeverdige partnere. Makt misbrukes. Spesielt av menn. Anonymkode: 1315b...f72 23
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Jeg er kvinne på 50. Min erfaring at mange yngre menn er bedre elskere enn de daffe mannfolka på 45+ Anonymkode: a368e...cd2 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Ja, det er ganske kjedelig. Jeg er 26 og dater en 40-åring. Jeg tør ikke å fortelle om alderen hans til folk fordi jeg orker ikke at folk skal dømme meg og belære meg. 😕 Ganske kjipt. Anonymkode: 5b913...75b 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Fordi det rokker ved en naturlig eksistensiell frykt hos kvinner som alle vet hva er, og som jeg derfor ikke trenger å påpeke. Anonymkode: a288a...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fordi det rokker ved en naturlig eksistensiell frykt hos kvinner som alle vet hva er, og som jeg derfor ikke trenger å påpeke. Anonymkode: a288a...7d9 Partnervold? Anonymkode: a9062...aff 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 Fordi i et politisk korrekt samfunn er det mye hat som koker under lokket. Og en av de få tingene disse hatske folka mener det er ok å gi stygge blikk og stygge kommentarer, er forhold med aldersforskjell. Homofile par er fredet, forhold mellom ulike «raser» er fredet, men dessverre tror de politisk korrekte som later som de er gode og moralske, at de kan trakassere par med aldersforskjell uten at denne mobbingen og trakasseringen får noen konsekvenser. Anonymkode: ae7b0...5dc 17
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Fordi det rokker ved en naturlig eksistensiell frykt hos kvinner som alle vet hva er, og som jeg derfor ikke trenger å påpeke. Anonymkode: a288a...7d9 Det kan du sikkert si om homofile forhold og forhold mellom svarte og hvite etc også- så hvorfor er det kun aldersforskjellpar du trakasserer?? Umoralsk Anonymkode: ae7b0...5dc 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 - skjevfordeling av makt -ulik modenhet -ingen på deres alder (eldst) vil omgås de, mest sannsynlig av god grunn, så de går til yngre og mer umodne som mangler erfaring med røde flagg. Men jeg trekkes også mot eldre, skal sies. Anonymkode: 531e1...d2b 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 Jeg personlig mener at det ikke spiller noen rolle. Man kan ikke noe for hvem man forelsker seg i, og hvis kjemien er der, så spiller det jo ingen rolle. Det er bare hyggelig hvis to mennesker er glad i hverandre. De eneste gangene jeg stusser, er hvis det er veldig tydelig at den yngre parten ikke er særlig moden. Hvorfor vil den eldre parten da være i forholdet? Da er det tydelig at motivasjonen ikke er av den riktige typen. Selv om man er yngre, og ikke nødvendigvis forstår hva den eldre parten har vært igjennom i livet og går igjennom for øyeblikket, vil en moden og reflektert person hvertfall kunne ha empati og sympati med den eldre parten. Da er det grunnlag for et faktisk forhold mellom to mennesker. Når ikke en gang det er til stede, så vet man jo at den eldre partens motiver er suspekte. Anonymkode: f8a48...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det rokker ved en naturlig eksistensiell frykt hos kvinner som alle vet hva er, og som jeg derfor ikke trenger å påpeke. Anonymkode: a288a...7d9 Anonymkode: 89e92...1ef 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 22 + 32 er vel ikke så unormalt. Anonymkode: 4a1b0...bdf 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Ingenting å bry seg om. Folk er sneversynte og skjønner ikke at andre kan ha et annet syn enn dem selv. Anonymkode: 7e7e6...629 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Fordi det rokker ved en naturlig eksistensiell frykt hos kvinner som alle vet hva er, og som jeg derfor ikke trenger å påpeke. Anonymkode: a288a...7d9 Eh, what? Her må du opplyse meg 🙈 Anonymkode: f8a48...2a1 6
Gjest TheCatLady Skrevet 18. mai 2021 #16 Skrevet 18. mai 2021 Jeg sier ikke slike ting til folk, men blir det spurt på nett i en diskusjon så kan jeg gjerne si min mening. Synes ikke aldersforskjellen du skisserer i hi er særlig stor. Det er 10 år og helt greit. Det jeg synes blir ekkelt er når man begynner å bevege seg opp mot 20 år eldre eller mer enn det. Holdningene de som søker langt ned i alder er nok det aller ekleste. Voksne menn som ikke ser noe problem med å ligge med jenter på 16 år og som aktivt søker etter unge jenter. Flere skriver også ting som at de unge jentene er lette å forme osv. Når jeg leser sånne ting så synes jeg det er ganske ekkelt. Jeg har ikke noe imot at folk har forhold hvor aldersforskjellen er stor om begge er voksne, men hvorfor skal disse som liker den aldersforskjellen ofte nedsnakke for eksempel kvinner på egen alder. Hvorfor ikke bare kose seg med de som er yngre da? Det er noe merkelig ved det å måtte få frem hvor mye de misliker kvinner på egen alder eller kvinner som er for gamle for dem. Selv forstår jeg ikke hva som er attraktivt med veldig mye eldre menn og det har jeg aldri synes var attraktivt, men respekterer at andre synes det.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #17 Skrevet 18. mai 2021 Finnes nok av de som har fetisj for aldersforskjeller også. Bare søk opp age-gap på FetLife. Noen synes jo større aldersforskjell - jo bedre. Anonymkode: a2f7f...f99 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #18 Skrevet 18. mai 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Partnervold? Anonymkode: a9062...aff Nei, det er rasjonaliseringshamsteren som snakker. 10 minutter siden, AnonymBruker said: - skjevfordeling av makt -ulik modenhet -ingen på deres alder (eldst) vil omgås de, mest sannsynlig av god grunn, så de går til yngre og mer umodne som mangler erfaring med røde flagg. Anonymkode: 531e1...d2b Også rasjonaliseringshamsteren. 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan du sikkert si om homofile forhold og forhold mellom svarte og hvite etc også- så hvorfor er det kun aldersforskjellpar du trakasserer?? Umoralsk Anonymkode: ae7b0...5dc Hvor du vil hen aner jeg ikke engang. Ok, det handler så klart om kvinners iboende frykt for konkurranse fra yngre kvinner, fordi man instinktivt vet at alder er noe menn selekterer for. Det er bl.a. derfor ekteskapet eksisterer som samfunnsinstitusjon, for å bl.a. sikre kvinner økonomisk trygghet i fall mannen bytter henne ut med en yngre modell. Så når en eldre mann og en mye yngre kvinne har en seksuell/romantisk relasjon tydeliggjør det i veldig stor grad noe kvinner frykter på et dypt, eksistensielt nivå, og som de i stor grad er nødt til å ta høyde for i livet. Derfor eksisterer det også en kollektiv, i stor grad underbevisst agenda fra "kvinnekollektivet" som helhet om å skambelegge slike relasjoner, nettopp for å hindre menn i å benytte seg av det som er deres naturgitte seksuelle privilegier (at de fortsatt er attraktive på partnermarkedet i en alder av 40-50). Derav all æsjingen, uffingen, okkingen, creep-stemplingen og andre former for shaming-taktikker. Shaming er alltid kvinners go-to våpen når det kommer til å forsøke å kontrollere menns adferd i retning av det som fungerer best for kvinners forplantningsstrategier og langsiktige emosjonelle/økonomiske trygghet. Kvinner ønsker seg naturligvis attraktive menn, men da uten å måtte betale prisen ved å måtte konkurrere med yngre kvinner etterhvert som de selv blir eldre. Shaming-taktikker, som f.eks. det å offentlig æsje seg over ting en innerst inne vet er helt naturlig og gir 100% mening, er sånn sett en måte å sosialt kondisjonere menn til å bli værende i sine forpliktelser. Anonymkode: a288a...7d9 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #19 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er rasjonaliseringshamsteren som snakker. Også rasjonaliseringshamsteren. Hvor du vil hen aner jeg ikke engang. Ok, det handler så klart om kvinners iboende frykt for konkurranse fra yngre kvinner, fordi man instinktivt vet at alder er noe menn selekterer for. Det er bl.a. derfor ekteskapet eksisterer som samfunnsinstitusjon, for å bl.a. sikre kvinner økonomisk trygghet i fall mannen bytter henne ut med en yngre modell. Så når en eldre mann og en mye yngre kvinne har en seksuell/romantisk relasjon tydeliggjør det i veldig stor grad noe kvinner frykter på et dypt, eksistensielt nivå, og som de i stor grad er nødt til å ta høyde for i livet. Derfor eksisterer det også en kollektiv, i stor grad underbevisst agenda fra "kvinnekollektivet" som helhet om å skambelegge slike relasjoner, nettopp for å hindre menn i å benytte seg av det som er deres naturgitte seksuelle privilegier (at de fortsatt er attraktive på partnermarkedet i en alder av 40-50). Derav all æsjingen, uffingen, okkingen, creep-stemplingen og andre former for shaming-taktikker. Shaming er alltid kvinners go-to våpen når det kommer til å forsøke å kontrollere menns adferd i retning av det som fungerer best for kvinners forplantningsstrategier og langsiktige emosjonelle/økonomiske trygghet. Kvinner ønsker seg naturligvis attraktive menn, men da uten å måtte betale prisen ved å måtte konkurrere med yngre kvinner etterhvert som de selv blir eldre. Shaming-taktikker, som f.eks. det å offentlig æsje seg over ting en innerst inne vet er helt naturlig og gir 100% mening, er sånn sett en måte å sosialt kondisjonere menn til å bli værende i sine forpliktelser. Anonymkode: a288a...7d9 er "rasjonaliseringshamster" et nytt begrep incels og MGTOW-gjengen bruker nå eller? Anonymkode: 531e1...d2b 15
Million Skrevet 18. mai 2021 #20 Skrevet 18. mai 2021 (endret) 10 år er innenfor normalen og helt grei aldersforskjell, synes jeg. Moren min giftet seg med en 11 år YNGRE mann i sin tid! 😉 (etter at hun skilte seg fra faren min) Svigermor og svigerfar hadde også stor aldersforskjell, han var 17 år eldre enn henne, men de var gift hele livet til han døde. Aldersforskjell begynner å bli usmakelig når gamle gubber går etter lammekjøtt som er kanskje 15-25 år yngre enn seg selv. Endret 18. mai 2021 av Million 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå