Gå til innhold

Astma og koronavaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her inne har astma og fått innkalling til koronavaksine? Hvilke medisiner bruker du i så fall? 

Jeg trodde at jeg tilhørte den andre risikogruppen fordi jeg bruker høydose inhalasjonssteroider (Seretide 50/500). Nå begynner jeg å lure på om jeg enten har blitt glemt eller at jeg ikke er i risikogruppen likevel? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått vite at jeg er i risikogruppe. Men venter på innkalling, for de har ikke kommet til min gruppen her i kommunen enda. Måtte kontakte legen for å få det bekreftet. Bruker seretide, singulair, ventoline og hadde en kur med steroider i vinter. Har du snakket med legen din?

Gjest Rocka69
Skrevet
hanne_ skrev (3 minutter siden):

Lurer på om noen her inne har astma og fått innkalling til koronavaksine? Hvilke medisiner bruker du i så fall? 

Jeg trodde at jeg tilhørte den andre risikogruppen fordi jeg bruker høydose inhalasjonssteroider (Seretide 50/500). Nå begynner jeg å lure på om jeg enten har blitt glemt eller at jeg ikke er i risikogruppen likevel? 

Jeg vet at en kollega av meg fikk vaksine forrige uke, og han har astma (vet ikke hvilke medisiner) og er i andre halvdel av 40 årene. Men sjekk med fastlegen din, om du er meldt som risikogruppe og at Helsenorge har riktig epost/mobil registrert på deg.

Gjest Rocka69
Skrevet
parmanoia skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått vite at jeg er i risikogruppe. Men venter på innkalling, for de har ikke kommet til min gruppen her i kommunen enda. Måtte kontakte legen for å få det bekreftet. Bruker seretide, singulair, ventoline og hadde en kur med steroider i vinter. Har du snakket med legen din?

Og sjekk at Helsenorge har riktig mobil og epost registrert. Jeg oppdaget at jeg hadde feil nummer registrert i august i fjor.

Skrevet

En venninne har fått vaksinen fordi hun har astma, tar en inhalasjonsrunde om dagen av symbicort. HÆun er litt eldre enn meg da, 47.

Skrevet
Rocka69 skrev (1 minutt siden):

Og sjekk at Helsenorge har riktig mobil og epost registrert. Jeg oppdaget at jeg hadde feil nummer registrert i august i fjor.

Takk, tror det er riktig men skal dobbeltsjekke! 

Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Har sjekka at e-post og nummer stemmer. Mottar andre varsler fra Helsenorge, så det er nok på stell.

Det står på kommunens nettside at de født i 2003 og tidligere som er i risikogruppene kan bestille time til vaksine, og det har det stått ganske lenge. På legens nettside står der at man ikke skal kontakte dem for spørsmål om vaksine. Hvis det kun er folk i 40-årene som har fått vaksine så langt så bør jeg kanskje smøre mer med tålmodighet litt lengre. Er det noen i 30-årene som ikke bor i Oslo som har fått vaksine?

Gjest Miranda12
Skrevet

Jeg er i 20 årene og har fått første dose. 

Skrevet

Ikke fått innkalling enda. Jeg trodde jeg var i risikogruppe 4 men er visst i gruppe 6. Bruker symbicort, ventoline og singulair daglig.

Skrevet
hanne_ skrev (2 timer siden):

Jeg har kraftig astma og fått første dose for noen uker siden. 

Går på ventoline, inuxair, singuler pluss allergimedisin 

Jeg ble ikke glemt

• Opprett ny...