AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Mannen min har et utrolig godt forhold til hele sin familie og jeg er blitt veldig glad i mine svigerforeldre og fått et godt forhold til dem. Likevel blir jeg så vanvittig irritert fordi mannen legger ut alt om forholdet våres til min svigermor. Mest gjør han dette for rådføring og han trenger å høre hvordan han burde håndtere ulike situasjoner. Han forteller henne om krangler vi har eller andre problemer og deler personlige ting som jeg har fortsatt han videre til henne. Fortalte han for eksempel at jeg slet veldig med selvbilde mitt som yngre og hadde spiseforstyrrelser en periode og dette fortalte han videre til henne. Blir bare så vanvittig irritert fordi jeg da føler svigermor vet "alt" av ting jeg ikke vil hun skal vite og at jeg fremstår som en dårlig parter for sønnen hennes når hun får vite om alle krangel osv. For å gi en indikasjon på hvor mye han deler til henne kan jeg komme med følgende eksempel: Jeg har hatt en periode med mye stress på jobben, lite søvn på grunn av småbarn osv og av den grunn har det ikke blitt så mye sex. Da har han fortalt til henne at jeg ikke har sexlyst og spurt om råd til hvordan han kan endre dette. Og hun har da følt at det har vært passende å snakke med meg om dette og forklarte meg hvor viktig sex var i et ekteskap og at man må "gi og ta" i et forhold osv. Det er meget mulig at jeg er den som mangler selvinnsikt og bare overreagerer her, men jeg vil bare høre andre sine meninger. Er jeg helt på villspor som synest dette ikke er greit? Anonymkode: d3532...5f2 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Det er helt vanvittig upassende. Anonymkode: f4160...62c 44
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Det der er på ingen måte greit. Han må gjerne fortelle henne egne ting, men ikke dine. Du må være helt tydelig på at ting du forteller til ham kan han ikke si videre, verken til henne eller andre. Det er privat, og skal bli mellom dere. Anonymkode: 5d971...0c0 20
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Jeg kjenner jeg får grøssninger. Herregud, for en fyr! Han må du ta for deg og fortelle noen sannhetens ord. Og gjøre det klart at fortsetter han å dele dine og deres private saker om alt til moren, så er det ikke sikkert forholdet varer for alltid... Anonymkode: 266d7...43f 16
Nymerïa Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Har du spurt han om det er greit for han at du deler samme type informasjon med din far? 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 høres ut som det er på tide å forlate forholdet Anonymkode: d3532...5f2 10
lillevill Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Når svigermor gir tips på sexlivet. Da er man litt for nær ! 😱 32
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 Hvis du ser veldig nøye etter, er det noe navlestreng som henger igjen der mellom de to? Anonymkode: 455a6...40e 20
Gjest Timeplan Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 Nei, nei, nei, det der er for drøyt, du overreagerer ikke i det hele tatt!
Gjest Maxwell Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 Herregud så slitsomt. Dette er heller ikke ting hun har noe med. Håper du klarer å få han til å forstå det.
Navani Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 Nei. Bare nei. Han kan dele hva han vil av sitt liv, men å dele om deres samliv og dine personlige opplysninger (spiseforstyrrelser etc) er skikkelig overtramp. Det er brudd på tillitt. Han skulle ha lagt seg langflat om jeg skulle gitt en slik person en ny sjanse. 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): høres ut som det er på tide å forlate forholdet Anonymkode: d3532...5f2 Hvorfor svarer du på eget innlegg? Anonymkode: ae9b3...87d 13
Gjest Smeltemann Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Er det et barn du er sammen med? Mangler han fullstendig ryggrad?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Han der har jo tydeligvis ingen filtre, det er selvfølgelig ikke passende å dele veldig personlig eller intim informasjon med noen om partneren, selv ikke til sine egne foreldre, med mindre man selv gir uttrykk for at man ønsker at partneren skal snakke om slike ting med andre. Uansett deler man ikke informasjon om sexlivet til noen andre. Så blir det jo opp til deg hvordan du ønsker å reagere, kanskje det kan løses med en seriøs prat hvis du mener det er godt nok for deg. For min del kunne et slikt overtramp vært god nok grunn til brudd alene. Det å dele så personlig informasjon uten å videre er for meg et grovt tillitsbrudd. Anonymkode: a5b73...d2d 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor svarer du på eget innlegg? Anonymkode: ae9b3...87d Trengte sikkert en bump Anonymkode: 13b6f...224 1
Blondine Skrevet 18. mai 2021 #16 Skrevet 18. mai 2021 Uff jeg får vondt av å lese dette. Det er ikke rart du reagerer, og det er på ingen måte verken sunt eller normalt at mannen deler ting i deres ekteskap med moren. Tror du skal få slite litt dessverre med å få slutt på det. Men det er jo ingen annen måte du kan få bukt med det enn å snakke alvorlig med mannen din. Det skal ikke være tre i et ekteskap, og mannen skal alltid prioritere kona og ikke moren. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #17 Skrevet 18. mai 2021 WOW! Hadde min sønn kommet til meg å lagt ut om noe slik, så aner jeg ikke hva jeg hadde gjort... Sånn bortsett fra å be ham om å ta seg sammen, og ta seg MYE mer av ungene slik at svigerdatter kunne få søvn og egentid! Får jo ikke sexlyst av å være sliten 😞. Jeg har et veldig nært og åpent forhold til min sønn. og det eneste han har fortalt meg i fortrolighet om sin samboer, som hun ikke vet at jeg vet, er at hun har et snev av irritabel tarm/sensitiv mage. Greit for meg å vite, for da lager jeg jo mat som jeg vet hun tåler. Så får hun bare tro det er tilfeldig, helt til den dagen hun føler seg trygg nok til å fortelle meg om det. (De har ikke bodd sammen så lenge, og pga pandemien har jeg ikke møtt henne mer enn 5-6 ganger. ) Anonymkode: 8690d...f92 9
Jadaomatte Skrevet 18. mai 2021 #18 Skrevet 18. mai 2021 Ikke greit. Min ex måtte rådføre seg med sin mor engang jeg hadde fått en soppinfeksjon pga antibiotika. Begge trodde tydeligvis det var en kjønnssykdom, jeg måtte seriøst lese høyt fra legesiden om hva det var.. Forbanna er bare forbokstaven. 4
BMF Skrevet 19. mai 2021 #20 Skrevet 19. mai 2021 Dette må du får han til å forstår er fullstendig uakseptabelt. Jeg hadde seriøst eksplodert hvis min mann hadde gjort dette. Og hvis det stadig gjentok seg, så hadde jeg fortalt han hvor rullen med søppelsekker ligger, og han har ut dagen på å pakke med tøyet sitt og reise hjem til mammaen sin. Jeg tror også at jeg ville sagt (gang nr 2 til svigermor hvis hun tar opp sexlivet mitt) at penisen til hennes sønn er litt slapp og av mikro størrelse, så det er vanskelig å få lyst på den... Og spurt henne om hva hun anbefaler videre ifht å snakke med sønnen om det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå