Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Biologisk far til barna er død, og vært i mange år. Stefar har vært inne i bildet siden barna var små, og fungerer som far i det daglige, og gjort i mange år, er gift med mor, og har et tredje barn sammen.

Spørsmålet mitt er: blir det feil å ha ført opp han som foresatt når det gjelder skole ol? Når det er kun jeg som har foreldreansvar?

Har alltid tenkt at det er lurt tilfelle de ikke får tak i meg, og siden han har daglig omsorg sammen med meg, og i dagligtale er far til barna.

Men så ble jeg nå usikker da det kan se ut som jeg har misforstått ordet, og det egentlig er juridisk foreldreansvar og diverse det egentlig menes?

Jeg står alene med foreldreansvar for de to eldste (velger å ikke adoptere de pga arv fra fars familie, og at det er noe de skal bestemme selv når se blir myndige)

Anonymkode: 911a5...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik du beskriver det tenker jeg det er rett å sette opp stefar som foresatt. 

Det er jo bare i relasjon til til skolen og det daglige praktiske for å få hverdagen til å gå rundt. 

AnonymBruker
Skrevet

Han har daglig omsorg og oppfølging av barna, du gjør ingenting feil ved å oppgi ham som foresatt. 

Anonymkode: bb212...abc

• Liker 1
Skrevet

Yngste sønn har hele tiden hatt tre foresatte, faren, meg og storebroren. Storebror var over 18 da minste startet på skolen. Nå er faren gått bort, og jr. har meg og storebror oppført som foresatte. Meg som primærkontakt, og storebroren som "reserve", sånn om det skjer en ulykke eller lignende og de ikke får tak i meg. Så jeg ville ha ført opp stefar som foresatt ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon her. Og endte med at jeg bare skrev meg selv opp som foresatt, tok så kontakt med skolen og lurte på hva jeg skulle fylle ut for at han skulle stå oppført som en å ringe om det er noe osv. Fikk da beskjed om å fylle han ut som foresatt. Måtte sende med samtykke til at han skulle få lov å ha tilgang til meldingsbok osv da. 

Anonymkode: d4d32...68f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...