AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Jeg er i uke 14 nå, og pga kluss med at min tidligere fastlege sluttet og jeg måtte vente på ny, gikk jeg istedet til en gynekolog på Volvat for å få bekreftet graviditeten i uke 7-8. Etter dette har jeg på eget initiativ tatt Nipt-test og i uke 11 hatt tidlig ul på sykehuset og duo-test. Alt så fint ut, men da jeg i dag ringte helsestasjonen for å bestille første jordmortime fikk jeg beskjed om at jeg måtte dra til fastlegen først for å ta noen blodprøver.... Noen som vet hvilke blodprøver dette er? Anonymkode: d2c2b...d14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Jeg tok første blodprøvene hos jordmor, det var blodtype, HIV osv. Fastlegen vet nok hva de skal sjekke 😊 Anonymkode: 1b71e...def
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg tok første blodprøvene hos jordmor, det var blodtype, HIV osv. Fastlegen vet nok hva de skal sjekke 😊 Anonymkode: 1b71e...def Var dette jeg hadde håpet på. Men nå må jeg altså bestille enda en time bare for å få tatt disse prøvene. Fastlegen har lang ventetid og jeg har ringt på tlf uten å komme igjennom. Er så lei ts Anonymkode: d2c2b...d14
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er i uke 14 nå, og pga kluss med at min tidligere fastlege sluttet og jeg måtte vente på ny, gikk jeg istedet til en gynekolog på Volvat for å få bekreftet graviditeten i uke 7-8. Etter dette har jeg på eget initiativ tatt Nipt-test og i uke 11 hatt tidlig ul på sykehuset og duo-test. Alt så fint ut, men da jeg i dag ringte helsestasjonen for å bestille første jordmortime fikk jeg beskjed om at jeg måtte dra til fastlegen først for å ta noen blodprøver.... Noen som vet hvilke blodprøver dette er? Anonymkode: d2c2b...d14 Det er dessverre sånn at ikke alle helsestasjoner har mulighet å ta og sende inn blodprøver. Blodprøvene er alle de testene alle gravide må ta og både fastleger og jordmødre vet hvilke tester dette erzæ du trenger ikke å ha kontroll på det Jeg ville bytta fastlege hvis det er så vanskelig å få time,bytter du nå så har du ny 1. juni Og du kan jo ringe Volvat eller annet privat legekontor og forteller situasjon Anonymkode: b9e16...233 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Så nå du var i uke 14 allerede, så jeg ville fått ordnet time privat eller ringt og mast bpå fastlegen så fort som mulig så du ikke blir hengende bak på alt av kontroller Det er jo ikke krise, men greit for deg at ting er i orden, og du får sjekket alt de skal sjekke, ordne fødeplass og ultralyd osv så fort som mulig Her er litt info om kontroller, det varierer fra kommune til kommune akkurat hvordan det løses. Anbefaler å få time hos jordmor så fort du har fått satt opp time til blodprøver, sånn at du får god videre oppfølging https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/#kontroll-1-uke-6-12 Anonymkode: b9e16...233 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Du trenger jo ikke en legetime for å ta blodprøver, så bare ring legekontoret og si at du ønsker time til blodprøvetaking ifbm graviditet. Si at du skal ha selve oppfølgingen hos jordmor og at du derfor ikke trenger time hos legen. Bør ikke være noe problem for de å sette av noen min til det på kort tid 😊 Anonymkode: 3773d...45d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå