AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Hei! Min gode venninne har termin om en måneds tid, og jeg lurer på hva som er vanlig å gjøre av oppmerksomhet i tiden før fødsel. Jeg har aldri hatt en gravid venninne før, så ikke skyt meg for hardt her om spørsmålet er veldig dumt. Hun har bodd de siste årene i annen by og dermed vet jeg faktisk ikke om noen å gå sammen med om den klassiske bleiekaken, og babyshower er heller ikke veldig aktuelt nå i tiden her. Jeg ønsker uansett å gi henne en fin oppmerksomhet før fødsel, men trenger litt tips og råd til hva jeg kan gjøre, og når man normalt sett leverer slikt til den gravide 😄 Anonymkode: cae35...154
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Det vanlige er å gi en oppmerksomhet når hun faktisk har fått barnet. Da gjerne i form av en praktisk gave, klassisk kalt barselgave Anonymkode: 8b8f1...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Ikke gi bleiekake. Det er helt håpløst, ulike babyer passer ulike bleier. Klær, leker eller bøker til babyen er fint. Men det vi satte mest pris på var frokost på døren. Anonymkode: 1161f...937 1
jaromei Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Hvis du har lyst til å gi henne en hyggelig oppmerksomhet før fødsel, så ville jeg gått for noe til HENNE, ikke noe til babyen 😊 Så kan du eventuelt gi noe til babyen når den er født. Men her er det jo du som kjenner din venninne best også. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Tusen takk for fine svar og forslag! Noen med erfaringer som kan tipse om hva den gravide kanskje ønsker seg mest før fødsel? Skal spare ting til babyen til etter fødsel Anonymkode: cae35...154
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for fine svar og forslag! Noen med erfaringer som kan tipse om hva den gravide kanskje ønsker seg mest før fødsel? Skal spare ting til babyen til etter fødsel Anonymkode: cae35...154 Veldig hyggelig å gi en oppmerksomhet altså! Både før og etter fødselen. Det har vært litt ensomt å bære gravid i koronatiden så jeg hadde ihvertfall satt stor pris på hva som helst! Til den blivende mor ville jeg gitt noe deilig hudpleie, oljer og sånt, eller noe godteri hun liker (hvis ikke hun har svangerskapsdiabetes 😬). Hvis du er god på å lage mat/bake, lag noe det er mulig å fylle fryseren med til travle dager, som pizzasnurrer, fylte horn eller lignende. Og om du er flink til å strikke så er det også alltids ekstra stas å få noe hjemmestrikket syntes jeg. Vi fikk faktisk litt uventet en bleiekake med første og det var egentlig praktisk, fordi med den bleiekaka + gratisbleier fra babypakker så fikk vi dekket opp hele behovet for nr1 bleier uten å kjøpe en eneste en 😂 Men er nok i såfall lurt å legge med nr2 bleier også i tilfelle stor baby. Anonymkode: 50b64...163 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå