Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men tror det blir godt å få luftet litt.

Etter noen måneders prøving ble jeg gravid, barnet var veldig ønsket, og for å være ærlig har jeg hatt ganske store forventninger til graviditeten (at alt skal være fint, gledet meg til å handle inn til baby, fikse barnerom). 

Jeg er nå i uke 10. Siden uke 6 har jeg følt på en nedstemthet som jeg ikke kan forklare. Dette startet brått. Føler dagene er alt for lange, finner ikke glede i noe, er konstant nedstemt. Føler meg tom. Dette samtidig som at jeg sliter med kvalme og blir lett sliten. Føler meg også alene selv om jeg har folk rundt meg.

Jeg er for tiden sykemeldt, men utenom det er alt «utenfor» som normalt, dvs jeg føler meg «tom» innvendig,  som jeg ikke kan finne forklaring på.

Har snakket med jordmor og lege om dette, og de mener jeg bør se an til 2. trimester, at humøret kan bli bedre når kvalmen forsvinner og hormonene har stabilisert seg.

Dette ble et langt innlegg, men jeg håper på svar fra noen som har vært eller er i en lignende situasjon.  Har dere vært så nedfor i 1. trimester, og blitt bedre utover i graviditeten ? Evt hvilken hjelp har dere fått? Kan hormonene alene gjøre meg deprimert?

Anonymkode: 9abdf...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du kjenner på er ihvertfall veldig normalt!  :) Har hatt det sånn i begge mine svangerskap - det er lett å bli nedstemt og tiltaksløs spesielt i første trimester når kroppen bruker absolutt alt overskuddsenergi til å bygge et helt lite menneske i livmor og hormonene raser! Jordmor har helt rett i at det oftest blir bedre i andre trimester, men fortsett å ha en åpen dialog om hvordan du har det!  :)

I første graviditet ble jeg mye bedre i andre trimester og var nærmest i min livs beste form og humør gjennom 2.-3. trimester og etter fødselen. Med andre fikk jeg dessverre bekkenplager og litt diverse andre plager i andre trimester som gjorde at det var vanskelig å komme ovenpå psykisk igjen, men da fikk jeg god hjelp fra jordmor og psykolog på helsestasjonen :)

Lykke til! 

Anonymkode: 4121a...895

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har ikke noe råd å komme med dessverre, vil bare si at jeg føler det på akkurat samme måte! Er også i første trimester så følger denne☺️

Anonymkode: a5b77...007

AnonymBruker
Skrevet

Ble veldig nedstemt i første trimester og litt ut i andre. Det ble ganske galt. Så snudde det plutselig ila andre trim, jeg begynte å glede meg å nå i uke 38 har jeg ingen tunge tanker og bare gleder meg❤️

Anonymkode: 2f6bb...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...