AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Vi har lenge tenkt på å kjøpe oss hus sammen. Men jeg har ikke like mye EK, fikk tilbud om å få privatlån av ham så vi står med like mye. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Gikk det greit? Hvordan løste dere det? Anonymkode: d1f73...cf3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Sørg for et vanntett gjeldsbrev. Anonymkode: c5213...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Sørg for et vanntett gjeldsbrev. Anonymkode: c5213...b7c ? Hvordan? Har sett en del maler ligger ute på nettet. Kunne vi brukt noe derfra? Anonymkode: d1f73...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Ingen andre som har gjort dette? Anonymkode: d1f73...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): ? Hvordan? Har sett en del maler ligger ute på nettet. Kunne vi brukt noe derfra? Anonymkode: d1f73...cf3 Når det er snakk om sånne summer hadde jeg snakket med advokat fremfor å konstruere et eget gjeldsbrev. Anonymkode: c5213...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): ? Hvordan? Har sett en del maler ligger ute på nettet. Kunne vi brukt noe derfra? Anonymkode: d1f73...cf3 Du må snakke med advokat og det gjelder ikke før det er tinglyst. Jeg lånte 200.000 til min eks, vi gjorde det via advokat, tinglyste, og selv DA kunne det være vanskelig for meg å inndrive det..! Det er ikke tull, men sånne opplegg er ikke vanntette, blant annet ville gjeldsbrevet ikke gjelde DERSOM eksen min hadde dumpa meg og giftet seg med noen andre, fått barn, eller flyttet utenlands. Nå gikk det jo greit med oss, men det er ikke bare bare, selv via advokat... Anonymkode: 6a00c...e1a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du må snakke med advokat og det gjelder ikke før det er tinglyst. Jeg lånte 200.000 til min eks, vi gjorde det via advokat, tinglyste, og selv DA kunne det være vanskelig for meg å inndrive det..! Det er ikke tull, men sånne opplegg er ikke vanntette, blant annet ville gjeldsbrevet ikke gjelde DERSOM eksen min hadde dumpa meg og giftet seg med noen andre, fått barn, eller flyttet utenlands. Nå gikk det jo greit med oss, men det er ikke bare bare, selv via advokat... Anonymkode: 6a00c...e1a Takk for svar Hvilken rente brukte dere på lånet? Anonymkode: d1f73...cf3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar Hvilken rente brukte dere på lånet? Anonymkode: d1f73...cf3 Siden vi var sammen og jeg ikke var interessert i å tjene på det så satte bare advokaten en sånn minsterente, husker ikke hva det var, men minimum liksom bare sånn at beløpet ikke sank i verdi på en måte. Anonymkode: 6a00c...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå