Gå til innhold

Jævla moderne opplegg!!!! Kan ikke ting være litt som før?? Ikke rart vi får psykiske problemer når det skal være noe irriterende ved alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søker jobber, hvorfor denne forbanna innloggingen? "har du søkt jobb hos oss før? vennligst logg inn med e-post" "denne e-post adressen er allerede registrert" og så prøver jeg logge inn da, står at passord er lagret og alt, men så kommer jeg bare tilbake til "vennligst logg inn" . Dette har skjedd andre steder jeg har søkt også. "Trenger du support?" ja, men så virker det ikke likevel. 
Hvorfor i helvete kan vi ikke bare søke vanlig? Hvorfor logge inn? Blir jo bare tull alt sammen!! Og så det forbanna testene vi skal ta med dumme spørsmål "ei kunde spør om du vil ta ned en vare, ville du gjort det?" 
føler jeg lever i et samfunn styrt av klovner. Alt har gjort meg til en verre person, for det er jo alltid en irriterende overraskelse med alt jeg gjør. Så et tv program for litt siden, at mye av det vi utsettes for i dag tilsvarer å ta ei pille med irritasjon/stress.

Anonymkode: 5373a...1be

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Digitale løsninger var jo ment å skulle gjøre hverdagen lettere for folk og ofte fungerer det slik, men ikke alltid. Enklere for bedrifter o.l. men mye mer jobb for kunder/brukere. Mye tull og dårlige løsninger som ikke engang virker som de skal, altså teknisk svikt.

Har du prøvd å ringe dem og forklare problemet? Kanskje du kan søke på andre måter?

P.S. Jeg synes virkelig mye var bedre før, og ikke minst enklere. Her er en fin låt du kan høre på når frustrasjonene melder seg. Lykke til med jobbsøk!

Anonymkode: bf10d...3a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og så må man skrive søknaden i et nytt format hver gang man søker. Og dermed blir teksten helt feil. Man må lagr avsnitt på nytt og dobbeltsjekke alt🤬

Anonymkode: a1af8...4f0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søker jobber, hvorfor denne forbanna innloggingen? "har du søkt jobb hos oss før? vennligst logg inn med e-post" "denne e-post adressen er allerede registrert" og så prøver jeg logge inn da, står at passord er lagret og alt, men så kommer jeg bare tilbake til "vennligst logg inn" . Dette har skjedd andre steder jeg har søkt også. "Trenger du support?" ja, men så virker det ikke likevel. 
Hvorfor i helvete kan vi ikke bare søke vanlig? Hvorfor logge inn? Blir jo bare tull alt sammen!! Og så det forbanna testene vi skal ta med dumme spørsmål "ei kunde spør om du vil ta ned en vare, ville du gjort det?" 
føler jeg lever i et samfunn styrt av klovner. Alt har gjort meg til en verre person, for det er jo alltid en irriterende overraskelse med alt jeg gjør. Så et tv program for litt siden, at mye av det vi utsettes for i dag tilsvarer å ta ei pille med irritasjon/stress.

Hahahah!! Føler det samme 😂😂😂

Blir sprø av denne digitaliseringen som skal gjøre ting enklere men så blir det bare 100 ekstra steg å ta 😂 og så fungerer for faen ingenting.

Anonymkode: f98f9...8dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har du reflektert over hvorfor du ikke får jobb i det digitaliserte arbeidslivet? 

Anonymkode: 4a3fd...2fe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du reflektert over hvorfor du ikke får jobb i det digitaliserte arbeidslivet? 

det er ikke digital jobb. Jeg har alltid søkt over nett bortsett fra da jeg var 17-19. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Digitale løsninger var jo ment å skulle gjøre hverdagen lettere for folk og ofte fungerer det slik, men ikke alltid. Enklere for bedrifter o.l. men mye mer jobb for kunder/brukere. Mye tull og dårlige løsninger som ikke engang virker som de skal, altså teknisk svikt.

Har du prøvd å ringe dem og forklare problemet? Kanskje du kan søke på andre måter?

P.S. Jeg synes virkelig mye var bedre før, og ikke minst enklere. Her er en fin låt du kan høre på når frustrasjonene melder seg. Lykke til med jobbsøk!

Anonymkode: bf10d...3a8

Takk :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😅🤗Tror du trenger en klem og en pust i bakken. Ja det kan være irriterende! Tips: skriv ned ALT av innloggingsinfo til alt i en og samme bok. Husk også at det er kun du som styrer reaksjonen din på ting. Ikke bruk masse energi på å hisse deg opp over tøv. Det hjelper ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

det er ikke digital jobb. Jeg har alltid søkt over nett bortsett fra da jeg var 17-19. 

Uansett jobb vil dagens arbeidsliv være digitalt. 

Timelister, sykemeldinger, lønnsslipper, utlegg/reiseregninger, personalhandbok, bytte passord en gang i måneden, og veldig mye mer.... Selv signering av arbeidskontrakt har vært via BankID det siste året, og har blitt den nye normalen. 

Så om man snubler allerede når man skal legge inn en enkel søknad, da stiller man ikke akkurat først i køen. 

AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (1 time siden):

😅🤗Tror du trenger en klem og en pust i bakken. Ja det kan være irriterende! Tips: skriv ned ALT av innloggingsinfo til alt i en og samme bok. Husk også at det er kun du som styrer reaksjonen din på ting. Ikke bruk masse energi på å hisse deg opp over tøv. Det hjelper ikke.

Mye er app-basert nå, og noen rekrutteringssider er oppdaterte. 

Men mange sider tillater ikke engang copy/paste, men krever likevel at du skriver inn alt du har gjort. Er man arbeidsledig og søker aktivt, så blir det en del tasting. Ofte får du ikke fullført om du bare legger ved CV og søknadsbrev. Er det en stresstest, eller??

Anonymkode: ddb68...db2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mye er app-basert nå, og noen rekrutteringssider er oppdaterte. 

Men mange sider tillater ikke engang copy/paste, men krever likevel at du skriver inn alt du har gjort. Er man arbeidsledig og søker aktivt, så blir det en del tasting. Ofte får du ikke fullført om du bare legger ved CV og søknadsbrev. Er det en stresstest, eller??

Anonymkode: ddb68...db2

Ja, kanskje! 😅Og vi får ikke gjort noe med dem, så vi må prøve å puste med magen. Å søke jobb er på en måte en heltidsjobb. Skjønner at det er krevende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (12 timer siden):

Du trenger ingen bok, bare lagre de i passordfunksjonen til Google Chrome. Den fyller inn for deg automatisk, og lagrer nye passord automatisk.

Det er GDPR som er årsaken til at alle gjør det sånn, ts. Søkes det ikke via samme portal har ikke bedriften sjanse til å følge regelverket i GDPR. Det handler om personvern, noe som er bra. Prøv og husk det neste gang du vil dryle pcen i veggen 😅

Anonymkode: c804b...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Uansett jobb vil dagens arbeidsliv være digitalt. 

Timelister, sykemeldinger, lønnsslipper, utlegg/reiseregninger, personalhandbok, bytte passord en gang i måneden, og veldig mye mer.... Selv signering av arbeidskontrakt har vært via BankID det siste året, og har blitt den nye normalen. 

Så om man snubler allerede når man skal legge inn en enkel søknad, da stiller man ikke akkurat først i køen. 

Poenget er vel heller at hele systemet har blitt unødvendig tunggrodd. Jeg vet ikke om du har søkt jobb de siste fem årene, men når du for 6. gang den dagen må skrive inn arbeidserfaring og studier i et skjema for å lage en CV til bedriften så blir man dritlei. Man bruker tid på å ta tester, fylle ut profiler, laste opp dokumentasjon, også søker man egentlig bare på en deltidsjobb (det bare tar en hel arbeidsdag).

Jeg skjønner TS veldig godt. 

Anonymkode: 785b5...48f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at slike jobbsøkerportaler er tungvinte, og i mange tilfeller elendig kodet. Og søker man mange jobber over tid så blir det jo ekstra irriterende. Noe av årsaken er at alle arbeidsgivere skal ha sin egen portal, fremfor at det hadde vært en portal som alle bruker.

Anonymkode: a22b9...c36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er vel heller at hele systemet har blitt unødvendig tunggrodd. Jeg vet ikke om du har søkt jobb de siste fem årene, men når du for 6. gang den dagen må skrive inn arbeidserfaring og studier i et skjema for å lage en CV til bedriften så blir man dritlei. Man bruker tid på å ta tester, fylle ut profiler, laste opp dokumentasjon, også søker man egentlig bare på en deltidsjobb (det bare tar en hel arbeidsdag).

Jeg skjønner TS veldig godt. 

Anonymkode: 785b5...48f

Jeg er involvert i rekruttering. Og det er stor forskjell på de som tar dette lett, og de som tydeligvis sliter, skriver sakte, strever og gjør feil. Derfor veldig lett med førstesortering av søkere. 

Vi har rett og slett ikke fysiske dokumenter og systemer lengre, så arbeidstakere må handtere digitale løsninger (også de dårlige) på en effektiv og positiv måte, selv om jobben i seg selv er manuell. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er involvert i rekruttering. Og det er stor forskjell på de som tar dette lett, og de som tydeligvis sliter, skriver sakte, strever og gjør feil. Derfor veldig lett med førstesortering av søkere. 

Vi har rett og slett ikke fysiske dokumenter og systemer lengre, så arbeidstakere må handtere digitale løsninger (også de dårlige) på en effektiv og positiv måte, selv om jobben i seg selv er manuell. 

men da må arbeidsgiver klare å lage et system som funker!!! Hva gjør man når man logger inn, men så kommer den tilbake på "logg inn" ?!?! Jeg skriver det jævla passordet, og det er riktig. Det skjer ingenitng, jeg blir ikke logget inn! Det kommer bare tilbake til at jeg må fylle inn feltet på nytt. Så lag ordentlig opplegg da i stedet for  skylde på at det er søkerne som ikke klarer.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

men da må arbeidsgiver klare å lage et system som funker!!! Hva gjør man når man logger inn, men så kommer den tilbake på "logg inn" ?!?! Jeg skriver det jævla passordet, og det er riktig. Det skjer ingenitng, jeg blir ikke logget inn! Det kommer bare tilbake til at jeg må fylle inn feltet på nytt. Så lag ordentlig opplegg da i stedet for  skylde på at det er søkerne som ikke klarer.

For mange fungerer det helt utmerket og intuitivt, og de får jobben. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du har helt rett. Folk lukes ut. Snart må man ha en prisvinnende personlighet for å vaske toaletter. 

Hvorfor holder det ikke å kunne gjøre jobben, omgås kollegaer og kunder, være presis? 

Anonymkode: 9f6de...079

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har helt rett. Folk lukes ut. Snart må man ha en prisvinnende personlighet for å vaske toaletter. 

Hvorfor holder det ikke å kunne gjøre jobben, omgås kollegaer og kunder, være presis? 

Anonymkode: 9f6de...079

Fordi vi lever i en digital hverdag.

Vi har vaskehjelp. Hun må forstå elektronisk åpning av garasje. Alarmsystem og kodelås. Digitale display og wifi styring på vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin. 

Hun står fritt til å bruke musikkanlegg (krever sonos app med tilknyttede programmer, eller stemmestyring av google home). Eller ta seg en kopp kaffe (heldigitalt tastatur). 

Dampvasker, robotstøvsuger, og mye annet av hjelpemidler vi har er også til god hjelp for å gjøre jobben enklere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også drittlei den digitale verden, er født på 70-tallet.

Er greit å ha det på noen ting som nettbank etc. Men når man blir presset inn i det blir det feil. Fortsatt endel tusen som bruker brevgiro.

I dag sitter stort sett folk med trynet i en skjerm, helst mobilen. Om nettet steiker er det ramaskrik.

Anonymkode: 2338e...a99

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...