Gå til innhold

Er steinheller på veranda/balkong behagelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har en relativt stor veranda/balkong vi må brannsikre grunnet avstand til naboen. Vi har derfor tenkt litt på stein/fliser. Jeg synes det høres litt rart ut, fordi jeg er vant til det tradisjonelle utseendet på en balkong. Hva tror dere, kan det bli fint og er det godt å gå på?

Anonymkode: 0f441...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det blir veldig varmt å gå på hvis det er i solen hele dagen. Har betongheller selv. Vi må også ha det pga brannsikkerhet. 

Har kjøpt en haug med flipflops til utlån for gjester som trenger om sommeren. 

Anonymkode: 42846...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vokst opp med steinheller på terrassen og fliser på balkongen, og har ikke erfaring med at det blir glovarmt 🤔 Jeg syntes det var behagelig å gå barbeint på, og deilig å slippe styre med beising :). Man kan jo også legge et uteteppe på ved behov.

Anonymkode: 9bb46...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir veldig varmt å gå på hvis det er i solen hele dagen. Har betongheller selv. Vi må også ha det pga brannsikkerhet. 

Har kjøpt en haug med flipflops til utlån for gjester som trenger om sommeren. 

Anonymkode: 42846...417

Det er en nordvendt terrasse, så det er mest sol på ettermiddag kveld, heldigvis! Hvordan heller har dere? Ser det bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er vokst opp med steinheller på terrassen og fliser på balkongen, og har ikke erfaring med at det blir glovarmt 🤔 Jeg syntes det var behagelig å gå barbeint på, og deilig å slippe styre med beising :). Man kan jo også legge et uteteppe på ved behov.

Har du bilde av hvordan det ser ut? Vi har tidligere hatt terrasse som må beises, og det er virkelig mas, så det er et godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere plasser rundt huset med skiferheller, veldig gode å gå på og pent å se på. De kan bli ganske varme, men sjelden sånn at det er helt umulig å gå på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skiferheller, og har heller ikke erfart at det har blitt for varmt. Tvert imot, det er veldig behagelig å gå barbeint når sola har stått på. Og så er det dessuten vakkert å se på, og nærmest vedlikeholdsfritt.

Og terrassebord er det en del med, man kan jo få råte, sopp og andre ting, og det må vedlikeholdes nøye for at det skal holde seg pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du bilde av hvordan det ser ut? Vi har tidligere hatt terrasse som må beises, og det er virkelig mas, så det er et godt poeng!

Dessverre, men på terrassen hadde vi skifterheller i ulike størrelser ala dette: image.png.5db13528e194daec7f1e78edcf5e3dd4.png

Og på balkongen noe ala slike fliser bare i grå:  image.png.ea069a7d34e05811ac3edd390883245a.png

Beising er noe herk, har treheller på balkong og terreassebord på terrassen det vi bor nå og det er mye vedlikehold i forhold! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...