Gå til innhold

Timespris (voksen) barnevakt, hvitt/svart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Verden har nok gått litt fremover siden jeg hadde min karriere som barnevakt til nabobarna :) 

Jeg har to små barn som jeg er helt alene med. Ønsker derfor å søke etter en fast barnevakt, som jeg kan spørre ved behov. Alt fra feks. 2-3 timer en ettermiddag i uka, dagtid helg, eller også hele kvelder/netter i helgene om jeg skal noe. Det er jo litt frem i tid, siden barna skal få bli godt kjent med barnevakten først. 

Jeg ser for meg noen fra 16+ i alder, dvs elev ved vgs, student ved høgskole eller lignende. Tror nok kanskje mine barn er for aktive til at en pensjonist ville orket, så jeg tror jeg søker spesifikt etter studenter.

Hva ville vært vanlig timelønn? Forskjell på dagtid/kveld? Forskjell om det er med 1 eller 2 barn? Hvordan gjør jeg det riktig ift hvitt/svart? Hvitt så må jeg registrere meg som arbeidsgiver? Kan jeg da betale hver gang, eller er det slik at man da må ha fast lønnsutbetaling en gang i måneden etc? Er det kun hvis det er under 6000 i året at det er lov uten å betale skatt (altså lovlig "svart"?)? 

Fint om noen ville hjulpet meg litt her, så ikke dette blir feil. 

Anonymkode: e512b...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...