Gå til innhold

Noen som har vært i Blitz huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var jo en stor greie på 80 tallet, men da kunne vell ikke hvem som helst bare gå inn der?

Da jeg var 18 i 2010 så gikk noen venner og jeg rett inn dit, flere ganger, av nysgjerrighetens skyld 

Det er en liten bygård og man forstår veldig fort hvor det er greit å gå og ikke. Man ser jo at noen steder er noen sitt hjem. De satte sikkert heller ikke pris på oss nysgjerrige ungdom som vandret rundt... 

Jeg husker det ikke var strøm i hele bygget, så vi måtte ta på lommelykt på mobilen. Ikke var det innlagt vann heller.  Husker jeg spurte en random mann der inne om det var noe toalett i nærheten jeg kunne låne, og det så ut som han aldri hadde ledd så mye i sitt liv før. Var veldig mye rare lyder, og mange over beruset narkomane... sprøyter, flasker og søppel over alt

Helt til slutt så kom man til et rom på toppen. Der var det noen som hadde laget en slags kafé. Det var hyggelig belysning, pledd og sitteplasser overalt, faktisk rent, og det var en bar. I baren sto en dame og solgte smoothie (som var kjempe god). Alternativ (men kul) musikk

og jo, også husker jeg den romvesen blikk boksen på baksiden av bygget, noen hadde prøve å lage en ufo ut av søppel, men den ble ganske så bra den og altså!! 

Nå er det 10 år siden jeg var der. Noen andre som har vært der enten før eller etter 2010? Som kan beskrive hvordan det var det da?

Anonymkode: 4273c...585

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er kanskje ikke så vanlig å spasere inn der som jeg gjorde? 😳

AnonymBruker
Skrevet

Så klart. Men før 2010 😎

Anonymkode: 0a78e...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er kanskje ikke så vanlig å spasere inn der som jeg gjorde? 😳

Joda. Helt innafor det:) 

Anonymkode: 0a78e...d04

• Liker 1
Gjest Timeplan
Skrevet

Var aldri i Blitzhuset, men jeg var innom Hausmania (?) i 2006 eller noe, det var rimelig spesielt (og skittent).

AnonymBruker
Skrevet
Timeplan skrev (41 minutter siden):

Var aldri i Blitzhuset, men jeg var innom Hausmania (?) i 2006 eller noe, det var rimelig spesielt (og skittent).

Oj, når jeg tenker over det, var jeg i blitz huset eller mausmania? 😳 noen som kanskje kjenner igjen beskrivelsen min som kan bekrefte det? Den ufoen er vell ganske kjent?

ts

Skrevet

Vanket der på tidlig 90-tall 

• Liker 1
Gjest Timeplan
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Oj, når jeg tenker over det, var jeg i blitz huset eller mausmania? 😳 noen som kanskje kjenner igjen beskrivelsen min som kan bekrefte det? Den ufoen er vell ganske kjent?

ts

Jeg husker ikke noen ufo, men jeg var 16 år og stein som gråstein. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Var det ved Elvebakken VGS eller i Pilestredet? Tror det er doer begge steder.

Anonymkode: 58ea2...3de

Skrevet

Jeg har ikke vært inne, men har gått forbi Blizthuset ved Pilestredet med en venninne som har vært inne og hun sa: Her bor raddis-narkiser og det stinker urin overalt.

Det var for en del år siden da jeg var på besøk hos henne og fikk en omvisning på byen, så vi gikk forbi på vei til Slottsparken. Lite visste jeg da om Blitz, raddiser og sånt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Det var nok Hausmania, for på Blitz er kafeen i 1. etg

Anonymkode: 12148...5a0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mange ganger som ung.

Aldri luktet tiss der. Men litt unket pga gammelt hus, dårlig isolering og mange konserter med tilhørende fyll. (alle som har vært på ett konsertsted/utested dagtid vet hva jeg mener...)

@Drizzt Det BOR ingen der, det er et aktivitetshus. Selv om overnatting kan (kunne?) forekomme.  Finns cafe og konsertlokale.

På toppen huserer Radiorakel, annerkjent kvinneradio gjennom veldig mange år. 

Anonymkode: 7af03...755

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den UFO-lignende saken var vel utenfor Hausmania. Nå ligger Vega Scene der den var.

Jeg har bare vært på konsert på Blitzhuset i Pilestredet, er kult konsertlokale iallfall, og ikke dramatisk annerledes enn andre rockepuber med klissete gulv og nedtaggede dass.

Anonymkode: 9ade4...2b5

• Liker 1
Skrevet

Bandet jeg var i, øvde i kjelleren på Blitz (Rundt årtusenskiftet)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mange ganger som ung.

Aldri luktet tiss der. Men litt unket pga gammelt hus, dårlig isolering og mange konserter med tilhørende fyll. (alle som har vært på ett konsertsted/utested dagtid vet hva jeg mener...)

@Drizzt Det BOR ingen der, det er et aktivitetshus. Selv om overnatting kan (kunne?) forekomme.  Finns cafe og konsertlokale.

På toppen huserer Radiorakel, annerkjent kvinneradio gjennom veldig mange år. 

Anonymkode: 7af03...755

Jeg gjengir bare det jeg har blitt fortalt av en dame som har vært inne. Kanskje har det vært noen som overnattet da eller bodde midlertidig der? Det ble uansett ikke mer snakk om det bortsett fra den ene setningen.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var i bryllup på Blitz-huset en gang :) Hyggelig det. 

Anonymkode: dfa1f...b0e

Skrevet

Var der en gang i 2014 på et skikkeli druga rave party. Alle var mdma tura

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på konsert på Blitz rundt 2000, kult sted og billig øl! 

Anonymkode: 7f782...f7a

Skrevet

Du var på Hausmania. Det er både strøm og vann på Blitz, og stort sett ryddig og rent. Folk bor heller ikke der slik noen gjør/gjorde på Hausmania. Men Hausmania har blitt streitet opp mye de siste årene, så jeg tror du ville fått en helt annen opplevelse hvis du dro dit i dag.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...