Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at vi har en trampoline i hagen. Har ordnet den så godt det lar seg gjøre slik ingen har tilgang til den når ikke vi voksne er i nærheten med både kjetting og strips.

MEN! Pga vi må bruke strips for å få den helt «tett» bryter nabogutten seg inn hvis vi er på hytta. 

har sagt ifra at det ikke er greit og sagt ifra til foreldrene hans at det ikke er greit. Men det har ikke ført til noen bedring og da lurer jeg litt på om det er noe vi kan gjøre? 
gutten bryter seg jo inn i min private hage, han klipper over strips jeg har satt og det går vel under skadeverk og innbrudd?

hvis han skader seg er jeg ansvarlig. Og selvsagt ønsker jeg ingen skal skade seg hvis jeg preventivt kan gjøre noe som forhindrer det.

Anonymkode: 885db...418

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du gå hardere til verks. Ta et møte med alle sammen. Sett krav og konsekvenser. Si klart fra at hvis guttungen gjør det igjen blir de faktisk anmeldt.

Anonymkode: 0e404...ece

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du han ikke bruke trampolinen? 

Anonymkode: 470e6...d52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er mer betimelig å spørre om hvorfor foreldrene til denne gutten oppdrar ham til å tro at det er greit å reke rundt på andres private eiendom uten tillatelse. 

Anonymkode: caf25...50a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikkert fordi om TS lar gutten bruker den og han skulle skade seg kan TS bli holdt ansvarlig. 
https://www.tv2.no/a/8316691/

Anonymkode: 9731f...495

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når du har sikret trampolinen og han bryter seg inn ved å klippe av stripsene har du gjort ditt og du slipper bli holdt ansvarlig.

Jeg hadde kommunisert til foreldrene til gutten at det han holder på med er faktisk ulovlig og at du vurderer anmeldelse. Saken blir selvfølgelig henlagt da gutten er under straffealderen men da kontakter du barnevernet - største trusselen mot norske foreldre.

Anonymkode: 5a6e8...77b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...