Gå til innhold

Ernas ekstreme importprosent på Ebay

Anbefalte innlegg

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Greit nok at hun skal ha litt, det har hun sagt, men at det var så ekstremt visste jeg ikke!

Hva hvis man skal ha denne fine Back to the Future plakaten, til 13 dollar...

https://www.ebay.co.uk/itm/303964925621?ul_noapp=true

shipping 17 dollar - greit nok det var ran på høylys dag, men det kan man ikke gjøre noe med. Men så skal staten Norge i tillegg ha sin del av kaka på 11 dollar?? Kan dette stemme da? Nesten 100% jo.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Norsk moms er 25% av vareverdi + frakt hvis du ikke er klar over dette.

"Importprosent" vet jeg ikke hva er. 

Anonymkode: 43eaa...4ce

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg har ikke satt meg så inn i de juridiske begrepene her, så kan du ikke forklare litt enklere for oss vanlige dødelige her da? Regnestykket går jo uansett ikke opp.

AnonymBruker
Skrevet
skruttveig skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke satt meg så inn i de juridiske begrepene her, så kan du ikke forklare litt enklere for oss vanlige dødelige her da? Regnestykket går jo uansett ikke opp.

Regnestykket stemmer ganske bra det, totalprisen inkludert transport blir litt over 40$ og da er det riktig med 11$ i moms.

Anonymkode: 8830a...01b

• Liker 2
Skrevet
skruttveig skrev (23 minutter siden):

Du må betale 25% i moms til den norske staten for alt du importerer av varer fra utlandet. Frakten inkluderes i totalprisen, så den inngår også i regnestykket det beregnes 25% moms fra.

Det er ikke lenger noe særlig å spare på å handle småting fra utlandet via nettet. Det var det før, da man hadde fribeløpsgrensen på 350kr.

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Helt idiotisk, får ikke tak i så fine ting i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...