AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Han er ikke perfekt. Jeg synes dating er vanskelig. Nå som jeg er straks 40 er mennene gjerne litt eldre. De på min alder ser etter yngre kvinner. Nå har jeg møtt en mann som jeg ikke synes er direkte kjekk, men han er ok. Ganske rynkete men tar godt vare på kroppen. Han har barn på samme alder som mitt, samme kjønn. Mitt barn får lekekameratene han har drømt om å ha, om vi flytter sammen. Jeg og daten har like interesser og vi ler og har det gøy sammen. Han har god jobb og er noen jeg kan lære mye av og få det bra sammen med. Jeg bare..synes ikke han er så kjekk, sånn i første inntrykk. Han er helt ok. Jeg er litt bekymret for at jeg ikke skal bli "forelsket" Før brydde jeg meg ikke, og personen jeg var mest forelsket i og var mest lykkelig med, var en som folk absolutt ikke synes er tiltrekkende eller kjekk. Brydde meg ikke om utseende. Men nå er de så gamle..at rynker og gammelmanns fakter ødelegger litt. Jeg vet ikke om jeg kan finne en som jeg synes er kjekk og som har gode verdier og som har barn osv. Jeg er da ikke så bra selv heller, og har mine svakheter. Jeg er ikke rik, og jeg har ikke egen bolig. Men jeg er "pen", har litt EK. Men ønsker en mann som er en familiemann. Ikke en player som bare vil ha en søt dame å bruke et par netter. Det er mange av dem og jeg har brent meg et par ganger.. Anonymkode: 9858b...29c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Enten faller du «nok» for ham til å kunne innlede et forhold, eller så gjør du det ikke. Bruk tid med ham - liker du ham virkelig godt som person, så kan attraksjon gjerne komme inn litt bakveien på den måten etterhvert. Kanskje ikke med stormende begjær og hodestups forelskelse, men med respekt og kjærlighet som gjør at attraksjonsbiten faller nok på plass også. Gjør det ikke det, så gjør det ikke det tenker nå jeg ... da er det bare å gå videre. Men om du bruker tid på den måten, vær ærlig - sort of i alle fall. Kanskje ikke sånn «jeg finner deg ikke fysisk attraktiv nå, men la oss se om et par måneder ...», men mer «jeg trenger tid på å bli kjent med folk før jeg vet om jeg blir interessert ...». Noe sånt. Anonymkode: 667f6...a4e 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Jeg er 50 og har det likedan. Helt forferdelig. Har ikke rynker selv, tror det er verre for menn kanskje? Og jeg synes menn ser så forferdelig gamle ut på min alder. Men synes egentlig det er flere rynkete menn som trener som tullinger på datingsidene enn jeg møter i virkeligheten. Mange flere kjekkaser IRL. Noen gifte selvsagt, men likevel. For meg er det uaktuelt med en type jeg ikke tenner på. De trenger ikke være pene, men jeg liker ikke alderdomstegn så godt. Anonymkode: 96aa2...d0b 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Hvor mye eldre en deg er han da? jeg er 39, og kjæresten er 38. Var på date med mange jevnaldrende og litt yngre menn før vi traff hverandre. Mange menn jevnaldrende med deg som ønsker en jevnaldrende partner. Anonymkode: 33f92...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Skjønner ikke at du må finne en som er så mye eldre? Du er litt under 40 så burde jo finne en rundt din alder. Tror ikke det er umulig. Jeg er eldre enn deg, men jeg orker ikke menn som er mye eldre enn meg og ser steingamle ut. Jeg må være fysisk tiltrukket av en mann for å inngå et forhold med han. Anonymkode: 79d60...912 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor mye eldre en deg er han da? jeg er 39, og kjæresten er 38. Var på date med mange jevnaldrende og litt yngre menn før vi traff hverandre. Mange menn jevnaldrende med deg som ønsker en jevnaldrende partner. Anonymkode: 33f92...f6d AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Skjønner ikke at du må finne en som er så mye eldre? Du er litt under 40 så burde jo finne en rundt din alder. Tror ikke det er umulig. Jeg er eldre enn deg, men jeg orker ikke menn som er mye eldre enn meg og ser steingamle ut. Jeg må være fysisk tiltrukket av en mann for å inngå et forhold med han. Anonymkode: 79d60...912 Det går så dårlig med meg og menn på min alder. Jeg har ikke fått god kontakt med en mann på min alder, og som har utdanning, er familiemann osv. Virker som de finner seg noen bedre enn meg eller yngre kanskje. Vet ikke, de på min alder jeg snakker med får sikkert masse oppmerksomhet fra flotte kvinner og så mister vi tråden litt. en avtalte date med meg sist søndag og bare fadet ut kontakten samme dag vi avtalte møtet omtrent. Synes det er vanskelig når vi er ca like pene. Det er lettere å få kontakt med menn som er eldre da de er mer "på" Jeg føler også at jeg ikke er "god nok" for en mann på min alder, men det har mye med hva som folk har sagt her på fora ( vet jeg ikke burde ta det så alvorlig men ) Altså, jeg skal gi det en sjanse. Det kan godt hende han har et særtrekk som gjør at jeg faller for han. Anonymkode: 9858b...29c 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Han er godt over 5 år eldre enn meg. Anonymkode: 9858b...29c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han er godt over 5 år eldre enn meg. Anonymkode: 9858b...29c Hvor mye er "godt over"? Anonymkode: acec6...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 Blir man forelsket om det ikke allerede har skjedd etter kort tid? En, to, tre dates/treff? Tror for de fleste at det enten skjer så fort eller ikke i det hele tatt. Anonymkode: fd0b0...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Han er godt over 5 år eldre enn meg. Anonymkode: 9858b...29c Fem år eldre er jo ingenting. Er han så mye som ti år eldre da? Anonymkode: a98ac...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han er ikke perfekt. Jeg synes dating er vanskelig. Nå som jeg er straks 40 er mennene gjerne litt eldre. De på min alder ser etter yngre kvinner. Nå har jeg møtt en mann som jeg ikke synes er direkte kjekk, men han er ok. Ganske rynkete men tar godt vare på kroppen. Han har barn på samme alder som mitt, samme kjønn. Mitt barn får lekekameratene han har drømt om å ha, om vi flytter sammen. Jeg og daten har like interesser og vi ler og har det gøy sammen. Han har god jobb og er noen jeg kan lære mye av og få det bra sammen med. Jeg bare..synes ikke han er så kjekk, sånn i første inntrykk. Han er helt ok. Jeg er litt bekymret for at jeg ikke skal bli "forelsket" Før brydde jeg meg ikke, og personen jeg var mest forelsket i og var mest lykkelig med, var en som folk absolutt ikke synes er tiltrekkende eller kjekk. Brydde meg ikke om utseende. Men nå er de så gamle..at rynker og gammelmanns fakter ødelegger litt. Jeg vet ikke om jeg kan finne en som jeg synes er kjekk og som har gode verdier og som har barn osv. Jeg er da ikke så bra selv heller, og har mine svakheter. Jeg er ikke rik, og jeg har ikke egen bolig. Men jeg er "pen", har litt EK. Men ønsker en mann som er en familiemann. Ikke en player som bare vil ha en søt dame å bruke et par netter. Det er mange av dem og jeg har brent meg et par ganger.. Anonymkode: 9858b...29c Har det likt som deg, og det irriterer meg. Har truffet en som har alle kvalitetene jeg ser etter, men så føler jeg meg ikke tiltrukket. Anonymkode: 0f0c8...07a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 Er derfor jeg nå dater en 5 år yngre mann. Vi er mer på nett. De på min alder vil ha yngre damer. Og de som er 10 år eldre er i en litt anna livssituasjon. K41 Anonymkode: 6d76b...e34
Engel Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Hvor lenge har du prøvd da ts? Har du møtt mange? Jeg ble selv singel som 38-åring, og på de 6 årene siden da har jeg møtt mange menn, de fleste av dem har jeg ikke blitt fysisk tiltrukket av. Men det har da vært en god håndfull jeg har vært tiltrukket av også, og det har blitt et kortere forhold (1,5 år) og et par lengre datingperioder. Av disse var en jevngammel og de andre 2-4 år eldre. Jeg har satt min grense på 6 år eldre, men i praksis har jeg ikke blitt tiltrukket av noen som er mer enn 4-5 år eldre. Med det er store forskjeller på menn i 40 årene, og ikke minst skjer det mye med begge kjønn i løpet av 40 årene. Jeg prøvde å date en som var 8 år eldre, da vi hadde mye felles interesser, men det funket ikke på noen måte, han føltes bare gammel. Både fysisk, men aller mest mentalt. Og det orker jeg ikke. Ja, de mennene som holder seg godt i den alderen er populære. Men jeg har flere ganger blitt overrasket av utstråling og sjarm når jeg har møtt menn jeg ikke trodde jeg ville bli tiltrukket av. Og motsatt. Hjelper ikke at han er kjekk og ser ung ut når energien og verdier ikke matcher. Poenget mitt er: ikke slå deg til ro med noe som ikke føles riktig. Da er det bedre å gi flere en sjanse. Og nei, det er ikke alle menn sent I 30-/ tidlig i 40-årene som søker yngre damer. Mange søker en som er på samme sted i livet som dem selv. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Alder er på en måte ikke så viktig så lenge vi er på samme sted i livet, og om vi har kjemi. Han forrige jeg ble dønn forelska i etter andre date, var nedlatende og kjip. Han her er skikkelig snill og men .. ja. Ser rar ut. Jeg har datet siden midten av 2020. merker på de som er 45 + at jeg sliter litt med kjemien. Men jeg har kjemi med han her. Han virker også veldig snill og god. Men jeg kjenner han ikke så god heller da. Vi skal treffest igjen snart, så får se da. Skulle bare ønske jeg kjente den spenningen og tiltrekningen. Anonymkode: 9858b...29c
Engel Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alder er på en måte ikke så viktig så lenge vi er på samme sted i livet, og om vi har kjemi. Han forrige jeg ble dønn forelska i etter andre date, var nedlatende og kjip. Han her er skikkelig snill og men .. ja. Ser rar ut. Anonymkode: 9858b...29c Vet du, jeg har alltid syntes noe er rart i starten på de jeg har endt opp med å falle skikkelig for. Mine barns far har forferdlig rar nese (heldigvis arvet ingen av barna den😅), en syns jeg gikk veldig rart, en syns jeg overhodet ikke var kjekk. Men når vi har blitt kjent har de rare tingene bare blitt sjarmerende. Men når det er sagt så er det viktig at tiltrekningen faktisk kommer. Om dere møtes 4-5 ganger og du fortsatt ikke føler noe i den retningen så vil jeg si at det ikke er håp.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 Det er jo sånn det er å bli eldre. Skulle bare mangle at forhold ikke er like spennende når du har opplevd alt før. Hvis du skal sitte og vente til det er litt eksotisk som da du var tenåring, kommer du til å vente lenge. Anonymkode: b4121...21e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #17 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo sånn det er å bli eldre. Skulle bare mangle at forhold ikke er like spennende når du har opplevd alt før. Hvis du skal sitte og vente til det er litt eksotisk som da du var tenåring, kommer du til å vente lenge. Anonymkode: b4121...21e Ja, det er bare disse gammelmannsfaktene jeg ikke liker så godt. Men..Sånn blir jo folk når de er snart 50. Han som jeg har truffet nå har ikke disse da.. Jeg er da ikke så ung selv. Og kan godt være jeg har fakter som ikke er tiltrekkende for mange menn. Jeg har jo blitt avvist mye også. Kanskje jeg skal satse og prøve å ignorere at tiltrekningen ikke er der. Anonymkode: 9858b...29c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #18 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er bare disse gammelmannsfaktene jeg ikke liker så godt. Men..Sånn blir jo folk når de er snart 50. Han som jeg har truffet nå har ikke disse da.. Jeg er da ikke så ung selv. Og kan godt være jeg har fakter som ikke er tiltrekkende for mange menn. Jeg har jo blitt avvist mye også. Kanskje jeg skal satse og prøve å ignorere at tiltrekningen ikke er der. Anonymkode: 9858b...29c Kan du være mer konkret? Hva er det du regner som gammelmannsfakter? Anonymkode: a98ac...2cf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #19 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kan du være mer konkret? Hva er det du regner som gammelmannsfakter? Anonymkode: a98ac...2cf Den er vanskelig å beskrive. Men litt sånn sure, gnien, emosjonelt utilgjengelig. Sta, og satt i sine vaner og væremåte. Litt som faren min. Det er vanskelig å bli forelska når de ligner på min pappa. Anonymkode: 9858b...29c 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #20 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er 50 og har det likedan. Helt forferdelig. Har ikke rynker selv, tror det er verre for menn kanskje? Og jeg synes menn ser så forferdelig gamle ut på min alder. Men synes egentlig det er flere rynkete menn som trener som tullinger på datingsidene enn jeg møter i virkeligheten. Mange flere kjekkaser IRL. Noen gifte selvsagt, men likevel. For meg er det uaktuelt med en type jeg ikke tenner på. De trenger ikke være pene, men jeg liker ikke alderdomstegn så godt. Anonymkode: 96aa2...d0b Tror bare det er vanskelig å se sine enge rynker, vær trygg: de er der nok! Anonymkode: 7f581...55c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå