Gå til innhold

Venninne snakket med potensiell Tinderdate om meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en god chat med en fra Tinder over noen uker. Vi har møttes en gang før, for 20 år siden og det var hyggelig, så jeg var glad for at vi nå har mulighet til å ta opp tråden. Vi avtalte en date, men han avlyste samme dag fordi han sa han hadde blitt syk. Han sa han veldig gjerne ville møtes når han ble bedre.

Samme dag møter han min venninne på butikken. Hun er veldig god til å få folk til å prate og fortelle om seg selv. Han fortalte at han hadde vært singel etter 15 år sexløst samliv. Nå hadde han vært på Tinder i en måned, og var veldig kry over å ha 130 matcher, og hatt 8 dater på en mnd. Samtidig snakket han veldig mye om eksen. Han så sliten ut, men ikke syk, sa hun. Venninna mi hadde fortalt han at hun kjente meg, og at jeg hadde fortalt henne at jeg og han skulle på date sammen. Han hadde bare sagt ja angående dette og snakket videre om de 130 matchene, så vidt jeg forstod. Han hadde ikke vært nysgjerrig på meg. 

Så jeg vil gjerne høre hva dere synes om dette. På den ene siden; en god venninne som advarer meg om en mann som på ingen måte er klar for et nytt forhold, slik som jeg er. På den andre siden; ubehag over at hun har pratet om meg til en jeg fortsatt ikke har møtt. Hun er flørtete av natur og har hatt flere forhold med gifte menn. Selv om jeg føler at hun ønsker å beskytte meg, hun er en genuint god venninne og flott person- så føler jeg det som noe grenseoverskridende å snakke om meg til en date jeg enda ikke har vært på date med. Og det er også rart av han å buse ut om privatlivet sitt til henne, når hun har fortalt han at hun kjenner meg? Jeg spurte henne; skjønner han ikke at du forteller videre til meg når du har fortalt at vi er venninner? Og det gjorde han visst ikke.

Han har fortsatt å skrive til meg på Tinder som om ingenting har hendt. Jeg skriver også til han som om ingenting har hendt.

Det er noe veldig rart her.

Anonymkode: efb7c...361

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Det som er rart er han, vil jeg tørre påstå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde skrevet til han at jeg ikke ønsker mer kontakt da du er ute etter noe ekte. Hadde formulert meg med litt stikkord fra det han fortalte venninnen. Selvsagt i en god og morsom tone og ikke noe surt og sært :)

Anonymkode: 2e76a...9c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs om ikke "venninna" di har prøvekjørt mannen for deg. Jeg ville distansert meg fra begge. 

Anonymkode: 84ff7...77a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

. Hun er veldig god til å få folk til å prate og fortelle om seg selv.

Jeg skjønner at han virker litt "lett" og løsmunnet, men samtidig er han neppe en lukket og mørk personlighet. Hvis venninna di er den typen jeg tror, så kunne hun sikkert fått statshemmeligheter ut av folk. Så det er ikke sikkert samtalen hadde framstått så ille, hvis du var tilstede.  For innadvendte, som ruger på alt, så blir slike samtaler litt voldsomme. 

Anonymkode: 3526f...a07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner at han virker litt "lett" og løsmunnet, men samtidig er han neppe en lukket og mørk personlighet. Hvis venninna di er den typen jeg tror, så kunne hun sikkert fått statshemmeligheter ut av folk. Så det er ikke sikkert samtalen hadde framstått så ille, hvis du var tilstede.  For innadvendte, som ruger på alt, så blir slike samtaler litt voldsomme. 

Anonymkode: 3526f...a07

Ja men jeg er ikke spesielt innadvendt. Men synes det er sosial etikette og intelligens å ikke dele informasjon på den måten. Det er som at hun bygger en fortrolig relasjon med denne mannen, og informerer meg om hvor god kjennskap hun har til ham.

Men samtidig er jeg glad for å få det i klartekst, noe jeg ellers bare hadde gått og hatt magefølelse på: jeg skjønte jo at noe skurret da han avlyste, fordi etter de første meldingsutvekslingene våre hvor han var veldig på, så dabbet han av og meldingene ble korte og mer generiske. Etter lang fartstid på Tinder vet jeg da at han sjonglerer flere matcher enn han makter å håndtere på en genuin måte. Så jeg tror det er sant det hun sier om at han på ingen måte er klar for noe nytt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det spørs om ikke "venninna" di har prøvekjørt mannen for deg. Jeg ville distansert meg fra begge. 

Anonymkode: 84ff7...77a

Ja, det er noe som skurrer veldig her...hvem legger ut om sexlivet sitt på matbutikken liksom?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Rakk de å prate om alt dette over frysedisken på butikken? Syns det hørtes svært pussig ut. 

Anonymkode: 507e9...38e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rakk de å prate om alt dette over frysedisken på butikken? Syns det hørtes svært pussig ut. 

Anonymkode: 507e9...38e

Ja, det er det venninnen min forteller. Hun fortalte også at han hadde sagt at damer gjerne vil ha dominante menn, men at det er ikke han.  På matbutikken?! 😶

AnonymBruker
Skrevet

Har venninna di noen lyvehistorikk du vet om? 

Anonymkode: eb0a4...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har venninna di noen lyvehistorikk du vet om? 

Anonymkode: eb0a4...83c

Ikke som jeg vet om... men hun samler informasjon om folk, inkludert meg, og finner på å bruke det som det passer henne, det har jeg skjønt nå. Men hvorfor hun gjør seg til en slags mellommann for meg og han, helt ubedt, det skjønner jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke som jeg vet om... men hun samler informasjon om folk, inkludert meg, og finner på å bruke det som det passer henne, det har jeg skjønt nå. Men hvorfor hun gjør seg til en slags mellommann for meg og han, helt ubedt, det skjønner jeg ikke. 

Tror jeg skjønner åssen hun fungerer;) Ville ikke tatt for mye hensyn til det mtp daten. Hvis dere fortsatt har god tone og vil møtes,, så hvorfor ikke.. Men ville passet meg for hva jeg sier videre til denne venninna fra nå. Noem drives av drama. Jeg har tatt avstand fra sånne folk og det funker fint for meg. 

Anonymkode: 808cf...1ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende om en venninne hadde utlevert meg til en jeg skulle på date med. Hvorfor forteller du henne slikt? 

Anonymkode: 3e0fc...5df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Taktløst av din venninne å blande deg inn i den samtalen. Synes også det virker veldig snålt å ha såpass utleverende samtaler med fjerne bekjente på butikken, men nå skriver du lite om hva slags relasjon han og din venninne hadde fra før. 

Var det forresten din venninne som poengterte at han hadde kjapt hoppet videre i samtalen i det hun nevnte daten dere skulle ha, eller var det informasjon du selv har gravd frem fra din venninne? Jeg synes det er litt merkelig om venninna di uoppfordret kommer med denne tilleggsopplysningen, som om hun ønsker at du skal få inntrykk av at han virker lunken.

Mulig hun liksom skal "beskytte" deg mot potensielt en dårlig type, men på generelt grunnlag har jeg ikke så mye til overs for at venninner blander seg inn og gjør sine tolkninger av fyrer som venninner dater. Om det ikke helt helt graverende ting hun har oppdaget med denne fyren, så synes jeg enhver innblanding er utidig. Hun kan la dere finne ut av ting selv. 

Anonymkode: 5f6a8...e42

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har aldri hatt Tinder selv, men ut fra hva jeg hører brukere forteller er dette et helt standard Tinder-opplegg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Taktløst av din venninne å blande deg inn i den samtalen. Synes også det virker veldig snålt å ha såpass utleverende samtaler med fjerne bekjente på butikken, men nå skriver du lite om hva slags relasjon han og din venninne hadde fra før. 

Var det forresten din venninne som poengterte at han hadde kjapt hoppet videre i samtalen i det hun nevnte daten dere skulle ha, eller var det informasjon du selv har gravd frem fra din venninne? Jeg synes det er litt merkelig om venninna di uoppfordret kommer med denne tilleggsopplysningen, som om hun ønsker at du skal få inntrykk av at han virker lunken.

Mulig hun liksom skal "beskytte" deg mot potensielt en dårlig type, men på generelt grunnlag har jeg ikke så mye til overs for at venninner blander seg inn og gjør sine tolkninger av fyrer som venninner dater. Om det ikke helt helt graverende ting hun har oppdaget med denne fyren, så synes jeg enhver innblanding er utidig. Hun kan la dere finne ut av ting selv. 

Det var det! Hun sa til meg at hun sa til han at hun hadde hørt av meg at vi skulle på date, men at han ikke virket nysgjerrig på meg, og at han stort sett bare ville prate om eksen og sine mange matcher. Så hun bragte opp meg helt uoppfordret. Jeg har spurt henne hvordan hun kjenner han, og hun sa de har møttes på ski. Men så vidt jeg vet har hun kun vært på ski en tur i hele vinter pga plager med en fot. Han går masse på ski. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du så detaljert har snakket med din venninne om han heller jeg da men. 
Jeg snakker m venner om dater men ikke detaljert mtp hvem osv før det er blitt noe mer ut av det.... 

Anonymkode: c6d8c...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du så detaljert har snakket med din venninne om han heller jeg da men. 
Jeg snakker m venner om dater men ikke detaljert mtp hvem osv før det er blitt noe mer ut av det.... 

Jeg kan ikke se at TS et eneste sted har pratet om daten sin i detalj utover det at de faktisk har en date. Kan du peke på hva og hvor det står noe om det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke se at TS et eneste sted har pratet om daten sin i detalj utover det at de faktisk har en date. Kan du peke på hva og hvor det står noe om det?

Mtp at venninnen vet hvem osv så må de jo ha snakket om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åssen kjenner hun han da? Siden de pratet sammen...

Anonymkode: a1d7b...3a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...