Gå til innhold

Krangling som ikke stopper etter baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at graviditet og nyfødttiden forårsaker mye krangling blant par? 

Anonymkode: 0ea74...8e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: cebf6...57d

Skrevet (endret)

Ja, det er det. Hormoner, mangel på søvn, ny omstilling i hverdagen etc kan utløse mye frustrasjon og sure miner. Men mtp overskriften din, hvis dere kranglet før baby, hvorfor trodde du det skulle stoppe opp etterpå??

Endret av got2go
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det. Hormoner, mangel på søvn, ny omstilling i hverdagen etc kan utløse mye frustrasjon og sure miner. Men mtp overskriften din, hvis dere kranglet før baby, hvorfor trodde du det skulle stoppe opp etterpå??

Det ble verre når jeg ble gravid og etterpå. Før det var det vel normalt som hos mange par. Nå og da 

AnonymBruker
Skrevet

Alltid hormoner som får skylden. Å innse at en må ta ansvar for seg selv, nei det går ikke.

Anonymkode: 3a688...bda

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle en tro at krangling FØR fødsel stopper av seg selv ETTER fødsel?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alltid hormoner som får skylden. Å innse at en må ta ansvar for seg selv, nei det går ikke.

Anonymkode: 3a688...bda

TS her. Helt enig. Jeg sa det til samboer i dag, at nå må vi ta oss sammen. Men han angriper meg for alt. Hadde feks glemt å betale en regning midt opp i våkenetter , jeg var oppe i hele natt med barnet så han kunne sove. Det viste seg til slutt at feilen lå på han.

Angriper meg konstant.  Virker som at han hater meg. Veldig merkelig. Etter å ha fått et vakkert barn virker han misfornøyd med meg på det meste. Veldig uforståelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. Helt enig. Jeg sa det til samboer i dag, at nå må vi ta oss sammen. Men han angriper meg for alt. Hadde feks glemt å betale en regning midt opp i våkenetter , jeg var oppe i hele natt med barnet så han kunne sove. Det viste seg til slutt at feilen lå på han.

Angriper meg konstant.  Virker som at han hater meg. Veldig merkelig. Etter å ha fått et vakkert barn virker han misfornøyd med meg på det meste. Veldig uforståelig. 

Og hvordan var samarbeidet og kommunikasjonen før barnet kom til verden?

AnonymBruker
Skrevet
nomore82 skrev (Akkurat nå):

Og hvordan var samarbeidet og kommunikasjonen før barnet kom til verden?

Kranglet nå og da, innenfor normal rammen. Han var lite hensynsfull i graviditeten. Gjorde ingenting ekstra. Sa kun da at jeg var ikke eneste i verden som gikk gravid, var ikke noe sensasjon. Han vasker f.eks aldri tøyet, for det liker han ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig samarbeid og kommunikasjon gør man får barn vil ikke på et magisk vis bli bedre etter barn, heller tvert imot grunnet hormoner, våkennetter, babygråt og søvnmangel. 

Anonymkode: 5f4f5...f1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kranglet nå og da, innenfor normal rammen. Han var lite hensynsfull i graviditeten. Gjorde ingenting ekstra. Sa kun da at jeg var ikke eneste i verden som gikk gravid, var ikke noe sensasjon. Han vasker f.eks aldri tøyet, for det liker han ikke. 

For en sjarmerende mann du har funnet deg da gitt 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lite som har endret seg altså - men på toppen kommer lite søvn, lite overskudd, energi og egentid.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at en del kommuner tilbyr samlivskurs til alle førstegangsforeldre. Mannen din høres helt ærlig ganske pyton ut, og jeg ville nok halt han med en tur på fvk før du ikke orker mer av han. Dere (han) må finne bedre måter å kommunisere på. 

Anonymkode: 2ef9d...949

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en sjarmerende mann du har funnet deg da gitt 

Jeg ble overrasket. Hans bror fikk så mye skryt av min svigerinne. Var så snill mot kona i graviditeten. Hun sa til meg at sånn kom sikkert min samboer også til å være. Det ble motsatt. Han virket provosert over alt som var slitsomt for meg pga graviditet.

Jeg sa til han at svigerinne hadde skrytt så mye av hans bror. Da sa han bare, jeg er ikke en dum sau som han. Dilter bare etter kona. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en grunn til at en del kommuner tilbyr samlivskurs til alle førstegangsforeldre. Mannen din høres helt ærlig ganske pyton ut, og jeg ville nok halt han med en tur på fvk før du ikke orker mer av han. Dere (han) må finne bedre måter å kommunisere på. 

Anonymkode: 2ef9d...949

Men hvorfor blir noen menn provosert over kvinners plager i graviditet? Jeg har lest lignende tråder om det før. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei vi er nyforelsket igjen nå med gutten på 5 uker her ❤️ 

Anonymkode: c0da2...453

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei vi er nyforelsket igjen nå med gutten på 5 uker her ❤️ 

Anonymkode: c0da2...453

Så herlig ❤️ da er det noe som ikke stemmer her 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir uunngåelig litt mer av det, ja. Mindre søvn for alle involverte, en del ting som bare må gjøres, en del mer planlegging som krever samarbeid.

Så en bør ha mye å gå på når det gjelder krangling og konflikt før en får barn sammen og.

Anonymkode: 9194e...91b

Gjest Middelmådig
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men hvorfor blir noen menn provosert over kvinners plager i graviditet? Jeg har lest lignende tråder om det før. 

Fordi mange menn er idioter som vil være det sentrale midtpunkt og seile gjennom livet uten ansvar, omsorg eller tanker for andre. Du har visst funnet deg en sånn. 
Klart det er «slitsomt» for han når du (berettiget) kan klage over plager - da får han ikke være midtpunkt og han må late som om han har omsorg for deg. Han hater å bli stilt til ansvar for noe - derfor hater han deg. Når ungen kommer, kommer han til å fjerne seg enda mer, fordi din omsorg ikke lenger tilfaller han, men barnet. Da kommer han til å forlange at du tar alt med hus og barn, at du lager middag til han, vasker klærne hans osv mens han har full frihet, gjør det han vil og reiser dit han vil - for han er jo ikke en sau som lar seg kue av kona.... 

AnonymBruker
Skrevet
Middelmådig skrev (1 minutt siden):

Fordi mange menn er idioter som vil være det sentrale midtpunkt og seile gjennom livet uten ansvar, omsorg eller tanker for andre. Du har visst funnet deg en sånn. 
Klart det er «slitsomt» for han når du (berettiget) kan klage over plager - da får han ikke være midtpunkt og han må late som om han har omsorg for deg. Han hater å bli stilt til ansvar for noe - derfor hater han deg. Når ungen kommer, kommer han til å fjerne seg enda mer, fordi din omsorg ikke lenger tilfaller han, men barnet. Da kommer han til å forlange at du tar alt med hus og barn, at du lager middag til han, vasker klærne hans osv mens han har full frihet, gjør det han vil og reiser dit han vil - for han er jo ikke en sau som lar seg kue av kona.... 

Han lager mat, det skal han ha. Ellers tror jeg du er inne på noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...