Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinne 19!
Hei! Jeg skal søke lærer til høsten men er usikker på trinn. Om jeg skal ha mellomtrinnet til ungdomskulen eller ungdomskulen til videregående. Jeg har faktisk ikkje noe som helst preferanser og liker barn, unge og voksne! Veldig allsidig. Fagene hadde blitt sosiologi norsk, å kanskje kunst/håndverk! Håper dere vil komme med råd og tips til en usikker fremtidig student. Hvordan blir de forskjellige lærerene fremstilt, hvordan er det å være lærer på lektor å grunnskole, kjekt? Kjipt? Kom med alt dere kommer på, også utdanningen! Skal gå i Bergen, så lektor er på uib og grunnskolelærer på høgskulen!! ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si gjerne ting om Bergen og for all del, er en by jeg aldri har vært i! 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går selv lektorutdanning (8-13), og er veldig fornøyd med det. Jeg valgte denne utdanningen i stedet for grunnskolelærer (5-10) fordi det gav meg mer fordypning i undervisningsfagene mine, noe jeg syntes hørtes veldig spennende ut. Noe av det jeg savner er mer praksis, vet ikke hvordan grunnskolelærerutdanningen er sammenlignet med lektorutdanningen mtp dette området, men praksissjokket får man vel når man begynner i jobb uansett.

Norsk høres hvertfall ut som et fornuftig fag å ta, er visst et av de fagene som gjør det enklest å få jobb etter utdanningen har jeg hørt.

Anonymkode: dcfa0...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger lektor fordi jeg vil undervise på vgs. Jeg vil bli lektor i norsk pga gode jobbmuligheter. Ønsker også undervisningskompetanse i historie og religion. Skal studere på UiO. 

Anonymkode: f1e4e...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...