Sizz- Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Lurer på hvordan man gjør dette? Altså, inngår programfag fra yrkesfag i utregningen eller et det kun fellesfag som norsk, engelsk osv som teller? på vitnemålet mitt står alle fellesfagene listet opp mens programfagene står under der igjen. Skjønner ikke helt om jeg skal ta dem med i beregningen når jeg skal finne ut snittkarakteren min. har sikkert også alderspoeng og et år på folkehøgskole i tillegg. noen som kan hjelpe meg? Er veldig interessert i å vite hvilket snitt jeg egentlig har. (Om noen har lyst å regne ut for meg så send gjerne PM, legger ikke ut karakterene mine i tråden:))
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Du må se på samordna opptak sine sider for å få et riktig svar du kan stole på Anonymkode: 6630b...511 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Sizz- skrev (1 time siden): Lurer på hvordan man gjør dette? Altså, inngår programfag fra yrkesfag i utregningen eller et det kun fellesfag som norsk, engelsk osv som teller? på vitnemålet mitt står alle fellesfagene listet opp mens programfagene står under der igjen. Skjønner ikke helt om jeg skal ta dem med i beregningen når jeg skal finne ut snittkarakteren min. har sikkert også alderspoeng og et år på folkehøgskole i tillegg. noen som kan hjelpe meg? Er veldig interessert i å vite hvilket snitt jeg egentlig har. (Om noen har lyst å regne ut for meg så send gjerne PM, legger ikke ut karakterene mine i tråden:)) Er bare å legge sammen alle karakterene dine og dele på antall karakterer alderspoeng og tilleggspoeng er det bare å google Anonymkode: 0d1c6...6cd
Gjest Kastanjefrø Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Sizz- skrev (2 timer siden): Lurer på hvordan man gjør dette? Altså, inngår programfag fra yrkesfag i utregningen eller et det kun fellesfag som norsk, engelsk osv som teller? på vitnemålet mitt står alle fellesfagene listet opp mens programfagene står under der igjen. Skjønner ikke helt om jeg skal ta dem med i beregningen når jeg skal finne ut snittkarakteren min. har sikkert også alderspoeng og et år på folkehøgskole i tillegg. noen som kan hjelpe meg? Er veldig interessert i å vite hvilket snitt jeg egentlig har. (Om noen har lyst å regne ut for meg så send gjerne PM, legger ikke ut karakterene mine i tråden:)) Sitat Har du fått et vitnemål som gir yrkeskompetanse og generell studiekompetanse regnes karakterpoengene dine ut fra alle karakterene dine på vitnemålet. 2 Har du fått et vitnemål som gir yrkeskompetanse og kompetansebevis med påbygging til generell studiekompetanse, kan følgende fag være overlappende, og må i så fall strykes fra vitnemålet før poengberegningen: Norsk blir strøket på vitnemålet og regnes med fra kompetansebeviset. Matematikk er delt i to fag som begge regnes med: 84 timer + 140 timer. Hvis faget på kompetansebeviset er ført med totalt antall timer (224), strykes faget på vitnemålet. Naturfag er delt i to fag som begge regnes med: 56 timer og 84 timer. Hvis faget på kompetansebeviset er ført med totalt tall timer (140), strykes faget på vitnemålet. Alle fag som ikke blir strøket skal være med i utregningen av gjennomsnittet. Både standpunktkarakterer og eksamenskarakterer regnes med. Yrkesfagprogramfagene skal inkluderes med mindre du har tatt 23/5. Utdanning.no har en egen karakterkalkulator hvor du kan legge inn alle karakterene dine.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 Alle karakterer på vitnemålet skal plusses sammen og dele på antall. Jeg har også gått yrkesfag og vitnemålet mitt er delt opp i: Fellesfag, felles programfag, valgfrie programfag og yrkesfaglig fordypning. Så til sammen har jeg 21 karakterer som skal plusses sammen og deles på 21. Kvalifiserer du til 23/5 er det andre regler som gjelder. Anonymkode: 3cedc...49d
Sizz- Skrevet 18. mai 2021 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle karakterer på vitnemålet skal plusses sammen og dele på antall. Jeg har også gått yrkesfag og vitnemålet mitt er delt opp i: Fellesfag, felles programfag, valgfrie programfag og yrkesfaglig fordypning. Så til sammen har jeg 21 karakterer som skal plusses sammen og deles på 21. Kvalifiserer du til 23/5 er det andre regler som gjelder. Anonymkode: 3cedc...49d Er det ikke maks 16 fag som kan være med på vitnemålet da? Har hørt det. For et styr egentlig... at det ikke bare kan finnes en enkel måte å finne ut av dette på 😛
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Sizz- skrev (1 minutt siden): Er det ikke maks 16 fag som kan være med på vitnemålet da? Har hørt det. For et styr egentlig... at det ikke bare kan finnes en enkel måte å finne ut av dette på 😛 Det har jeg ikke hørt om, så det vet jeg ikke. Men det er ikke vanskelig, det er bare å plusse alle karakterene som står på vitnemålet sammen fordi det er de som gjelder. Programfagene fra både første og andre året er tellende og skal være med i beregningen, det samme gjelder enkelte fellesfag Anonymkode: 3cedc...49d
Sizz- Skrevet 20. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 14.22): Det har jeg ikke hørt om, så det vet jeg ikke. Men det er ikke vanskelig, det er bare å plusse alle karakterene som står på vitnemålet sammen fordi det er de som gjelder. Programfagene fra både første og andre året er tellende og skal være med i beregningen, det samme gjelder enkelte fellesfag Anonymkode: 3cedc...49d Jo, det er bare det at jeg har et kompetansebevis fra vgs for 12 år siden, men har et vitnemål fra voksenopplæringen jeg gikk for noen år siden. På kompetansebeviset står alle fagene fra påbygg, inkl den martelarakteten som er stryk. På vitnemålet står noen karakterer fra 2.året vgs og programfagene da jeg gikk helse ognoppveksatfsg vg1 og vg2. Skal alle disse med i beregningen? Blir jo flyrktelig mange..?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Sizz- skrev (På 18.5.2021 den 11.03): Lurer på hvordan man gjør dette? Altså, inngår programfag fra yrkesfag i utregningen eller et det kun fellesfag som norsk, engelsk osv som teller? på vitnemålet mitt står alle fellesfagene listet opp mens programfagene står under der igjen. Skjønner ikke helt om jeg skal ta dem med i beregningen når jeg skal finne ut snittkarakteren min. har sikkert også alderspoeng og et år på folkehøgskole i tillegg. noen som kan hjelpe meg? Er veldig interessert i å vite hvilket snitt jeg egentlig har. (Om noen har lyst å regne ut for meg så send gjerne PM, legger ikke ut karakterene mine i tråden:)) Du bruker den eminente hjernen din. Anonymkode: cd260...80e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Sizz- skrev (På 18.5.2021 den 14.17): Er det ikke maks 16 fag som kan være med på vitnemålet da? Har hørt det. For et styr egentlig... at det ikke bare kan finnes en enkel måte å finne ut av dette på 😛 Den enkle måten er å gå direkte til kilden, som er samordna opptak sine hjemmesider. Se på det som trening til studier. Finne informasjon og kildekritikk Anonymkode: 6630b...511
Sizz- Skrevet 20. mai 2021 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den enkle måten er å gå direkte til kilden, som er samordna opptak sine hjemmesider. Se på det som trening til studier. Finne informasjon og kildekritikk Anonymkode: 6630b...511 Får ikke svar på det jeg lurer på hos samordna opptak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå