Gå til innhold

Jeg sletter tinder! Tinder tar knekken på selvtilliten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lastet ned tinder for 2 dager siden, bare for å «sjekke» om jeg i det hele tatt var pen nok for andre menn. Det viser seg at det er svært vanskelig å få match med de guttene man helst vil matche med, og samtaler er like dødt som døden. På disse 2 dagene har jeg klart å få betraktelig dårligere selvtillit, og det ser jeg på som et svært stort problem.

Hvorfor skal vi la tinder/datingsapp definere vår selvtillit, utseendet, og på hvilken skala vi ligger på? Det er ikke rart mange sliter med selvtillit og hele tiden vil ha mer og mer pga slike apper. Man baserer en person på noen få bilder, og det er egentlig veldig trist. Reklamere for sin egen utseende. Det er mye bedre å bli kjent med gutter/jenter i virkeligheten, da de fleste tar seg mye bedre i virkeligheten enn på bilder. 

Anonymkode: a42d9...2fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva forventet du egentlig av en app som er konstruert slik at man dømmer utseende fremfor personlighet om man ønsker å ha kontakt? 
Ta på deg en grønn lue og gå i skog og fjell 😂 

Anonymkode: 990ea...a94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva forventet du egentlig av en app som er konstruert slik at man dømmer utseende fremfor personlighet om man ønsker å ha kontakt? 
Ta på deg en grønn lue og gå i skog og fjell 😂 

Anonymkode: 990ea...a94

Haha, jeg vet ikke egentlig! Fikk skikkelig selvtillitsboost når jeg brukte det da jeg var 18-19 år, men da hadde jeg redigert bildene mine, var svært unaturlig (solarium,fargelinser), og lignet ikke så mye meg selv. Alle ga meg komplimenter som jeg fikk skikkelig boost av. Men jeg innser nå at jeg får mye mer oppmerksomhet i virkeligheten når jeg er naturlig, får frem sjarm og personlighet. 

Gjest Chroma
Skrevet

Det er jo sånn appen fungerer, man sveiper folk kun etter utseende. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lastet ned tinder for 2 dager siden, bare for å «sjekke» om jeg i det hele tatt var pen nok for andre menn. Det viser seg at det er svært vanskelig å få match med de guttene man helst vil matche med, og samtaler er like dødt som døden. På disse 2 dagene har jeg klart å få betraktelig dårligere selvtillit, og det ser jeg på som et svært stort problem.

Hvorfor skal vi la tinder/datingsapp definere vår selvtillit, utseendet, og på hvilken skala vi ligger på? Det er ikke rart mange sliter med selvtillit og hele tiden vil ha mer og mer pga slike apper. Man baserer en person på noen få bilder, og det er egentlig veldig trist. Reklamere for sin egen utseende. Det er mye bedre å bli kjent med gutter/jenter i virkeligheten, da de fleste tar seg mye bedre i virkeligheten enn på bilder. 

Hvordan vet du at disse du helst vil matche med i det hele tatt har sett profilen din?

Det har vært studer på at få prosent av mennene får nesten alle likes fra damer på tinder. Så mulig du må utvide til flere enn "de du helst vil matche med"

Anonymkode: 5e002...8da

• Liker 1
Skrevet

Ja, Tinder er en app der utseendet er avgjørende for hvem som begynner å snakke sammen, så hvis det ikke passer for deg så bør du ikke ha Tinder. Når det er sags så vil du nok få flere matcher og mulighet for hyggelige samtaler hvis du velger menn som matcher deg utseendemessig.

Du får dårlig selvbilde av å ikke bli valgt, samtidig som du velger bort andre på grunn av utseendet. Her møter du deg selv i døra. 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (Akkurat nå):

Det er jo sånn appen fungerer, man sveiper folk kun etter utseende. 

Sant. Og her kan man velge å ta med bilder kun fra sin beste side, redigere, ta med lettkledde bilder for å lokke guttene enda mer. Hele greia er jo scam. Man blir lurt. Møtte et par gutter for noen år siden fra tinder, og alle ser jo HELT forskjellig ut fra bildene til virkeligheten! De var ikke stygge på bildene, så VELDIG kjekke ut, men så møter jeg de og blir SKREMT over hvor lite attraktiv de er, og tenker at her har de brukt bilder kun fra deres beste side.

Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sant. Og her kan man velge å ta med bilder kun fra sin beste side, redigere, ta med lettkledde bilder for å lokke guttene enda mer. Hele greia er jo scam. Man blir lurt. Møtte et par gutter for noen år siden fra tinder, og alle ser jo HELT forskjellig ut fra bildene til virkeligheten! De var ikke stygge på bildene, så VELDIG kjekke ut, men så møter jeg de og blir SKREMT over hvor lite attraktiv de er, og tenker at her har de brukt bilder kun fra deres beste side.

Nettopp. Tror mange gjør slikt. Alle vil jo vise seg fra sin beste side. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen er like flotte I virkeligheten. Alle jeg har møtt har bilder som er ti år gamle. 

Anonymkode: 7c1a2...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del stemmer appen godt med det virkelige liv; får bare forespørsler fra de jeg ikke finner attraktive. Hadde rimelig lave forhåpninger før jeg lastet ned appen og var så heldig å treffe èn som jeg nok ikke hadde hatt sjangs på IRL. Så nå velger jeg ufrivillig frivillig singeltilværelse, selv om jeg ifølge «ditt eget nivå»-konsensusen burde vært happy med det jeg kan få. 

Anonymkode: 01045...62c

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det viser seg at det er svært vanskelig å få match med de guttene man helst vil matche med. 

Altså du sikter alt for høyt. 

Hvorfor er ikke "normale" menn gode nok? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor stor andel av mennene vil du at du sveiper til høyre på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...