Gå til innhold

Lokkepris på bolig er ikke lov, men hva med motsatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg legger ut to-roms leiligheten min på Stovner til 35 millioner. Men sier til megler at jeg vil akseptere 2,8 millioner. Vil det være ulovlig? Den store fordelen er at de som kjøper den til 2,8 millioner føler de gjør et kjempekupp og har spart 32,2 mill. Selv ville jeg ikke betalt mer enn 2,2 millioner for den.

Anonymkode: 34926...917

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lov. Men ingen vil komme på visning da...

Anonymkode: 15c1b...d78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt så vil ingen dukke opp, eller lese annonsen ferdig. Ikke engang se på bildene. Så nei, det virker ikke. 

Det eneste som virker er å male, koselige pyntegjenstander og mye lys så det ser så koselig ut som mulig. En leilighet i Oslo blir alltid solgt, selv på Stovner, men alle som ser på boliger sammenligner med tilsvarende andre leiligheter på markedet. 

Angående høy prisantydning så har det vist seg å slå helt feil ut. Folk kommer ikke for å se. Ofte settes en prisantydning så lavt som mulig for å få folk på visning. Det er budrunden som trekker prisen opp, og da folk byr mer enn de hadde tenkt, og det er helt tilfeldig hvordan den vil gå. 

Her hvor jeg bor så har hus gått for over en mill over takst. Budrundene har vært sinnsyke. 

Anonymkode: 5a351...dff

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er poenget med det? Ingen vil være interessert, en trenger ikke å være skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at en to-roms på Stovner ikke er verdt 35 millioner. 

Anonymkode: 44796...326

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro de fleste som er på utkikk etter bolig har lagret et søk på Finn begrenset oppad til et beløp som  tilsvarer deres budsjett. Med en pris på 35 millioner er det nesten ingen som vil se annonsen din engang.

Anonymkode: 1b944...5d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...