Gå til innhold

1000kr igjen på konto til 15 juni....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😭😭😭😭

Har kun 1000kr igjen på konto å neste lønn er 15juni. Arbeidsgiver har trekt 1500kr for mye i påleggstrekk å nekter å betale tilbake. 

Alt av regninger er betalt,  har solgt de som kan selges.  Har en del mat men tviler for at de holder 1måned. 

Hva gjør jeg?  

Anonymkode: 76047...36b

Videoannonse
Annonse
Gjest Laffatus
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😭😭😭😭

Har kun 1000kr igjen på konto å neste lønn er 15juni. Arbeidsgiver har trekt 1500kr for mye i påleggstrekk å nekter å betale tilbake. 

Alt av regninger er betalt,  har solgt de som kan selges.  Har en del mat men tviler for at de holder 1måned. 

Hva gjør jeg?  

Spør famillie eller venner om hjelp . Det finnes steder som gir bort mat

Endret av Laffatus
AnonymBruker
Skrevet
Laffatus skrev (2 minutter siden):

Spør famillie eller venner om hjelp . Det finnes steder som gir bort mat

Hadde jeg gjort hvis det var en mulighet ja.

AnonymBruker
Skrevet

Har du mye i trekk hver mnd? Og får du noe økonomisk rådgiving? Alternativ må du ta kontakt med NAV for akutthjelp økonomisk.

Anonymkode: cc3ad...4d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nekter å betale tilbake? 😡Hvorfor? Får du det ekstra på neste lønning da?

Om de 1000 kr skal rekke til kun mat for en person i 4 uker, så går det. Verre om du har barn du skal forsørge?

Det fins mange blogger og nettsider med tips til rimelige ukesmenyer og lignende. Ellers tenker jeg at varer som havregryn, ris, poteter og rimelige kjøttprodukter fra frysedisken går an å leve på i en måned.

Om du får litt ekstra på neste lønning, så håper jeg du klarer å legge av litt til en bufferkonto som er god å ha i slike situasjoner du nå står i. Men skjønner at det kan være vanskelig å få til ❤️

Anonymkode: b2d33...1a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye penger, men om alt er betalt og du bare trenger penger til mat så klarer du deg. Mat kan være billig i Norge dersom du velger de rette produktene. Hold deg til billigkjedene og velg de billigste seriene. Se også i "utgått på dato"-hylla. Planlegg måltidene den neste måneden. Det blir kanskje ikke nødvendigvis alltid så veldig næringsrikt, men det går greit i en kort periode. Jeg har ikke tall på hvor mange måltider med pasta og tomatbønner jeg spiste som student. ;)

Anonymkode: 8a27b...0dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

😭😭😭😭

Hva gjør jeg?  

Arbeidsgiver trekker kun det inkassoselskaper/staten krever. De har ingenting de skulle sagt angående summen. Be familie eller venner om hjelp, hvis du kan. Se an hva du har i skapene og hva du kan kjøpe for å ha nok mat - og går det ikke rundt så må du kontakte NAV å høre om du har krav på nødhjelp. 

Ellers håper jeg du klarer å få orden i sysakene, økonomiske problemer er utrolig tøft å håndtere.

Anonymkode: 63d20...20b

AnonymBruker
Skrevet

Du ber om hjelp fra NAV. Du har krav på nødhjelp når du står der å ikke har igjen penger til mat. 

Anonymkode: 1bed2...2e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på finn.no og hent gratis møbler, få møblene til å se mer attraktiv ut og selg videre. 

Anonymkode: ff06c...e03

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

😭😭😭😭

Hva gjør jeg?  

Gå igjennom alt du har liggende av mat og lag en plan for billige måltider. Skriv en liste for hva du må supplere med for å få mest ut av det du allerede har. Kikk gjennom tilbudskataloger for gode priser.

Kanskje du har mer enn du tror? Har du flasker liggende som kan pantes?

Prøv å se på det som en utfordring i stedet for bare en kjip opplevelse :jepp:

Og husk å begynne å sette av litt hver måned til en liten buffer for sånne tilfeller som dette :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Arbeidsgiver trekker kun det inkassoselskaper/staten krever. De har ingenting de skulle sagt angående summen. Be familie eller venner om hjelp, hvis du kan. Se an hva du har i skapene og hva du kan kjøpe for å ha nok mat - og går det ikke rundt så må du kontakte NAV å høre om du har krav på nødhjelp. 

Ellers håper jeg du klarer å få orden i sysakene, økonomiske problemer er utrolig tøft å håndtere.

Anonymkode: 63d20...20b

De hadde ikke følgt oppdatert trekkplan fra namsmannen. 

AnonymBruker
Skrevet
Rumle skrev (20 minutter siden):

Gå igjennom alt du har liggende av mat og lag en plan for billige måltider. Skriv en liste for hva du må supplere med for å få mest ut av det du allerede har. Kikk gjennom tilbudskataloger for gode priser.

Kanskje du har mer enn du tror? Har du flasker liggende som kan pantes?

Prøv å se på det som en utfordring i stedet for bare en kjip opplevelse :jepp:

Og husk å begynne å sette av litt hver måned til en liten buffer for sånne tilfeller som dette :jepp:

Hadde en buffer men den ble spist opp ifjor når jeg var permittert å ventet på dagpenger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har du mye i trekk hver mnd? Og får du noe økonomisk rådgiving? Alternativ må du ta kontakt med NAV for akutthjelp økonomisk.

Anonymkode: cc3ad...4d8

Ja, mye... Er allerede på livsopphold og boutgifter utbetalt så når de trekker ekstra blir det lite igjen.  Måtte å betale tannlege denne måneden,  de er grunn til at jeg kun har 1000kr igjen.  Sku jo da egentlig hatt 2500kr å de hadde vært greit til neste lønnsutbetaling siden jeg har ganske mye mat i huset allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, mye... Er allerede på livsopphold og boutgifter utbetalt så når de trekker ekstra blir det lite igjen.  Måtte å betale tannlege denne måneden,  de er grunn til at jeg kun har 1000kr igjen.  Sku jo da egentlig hatt 2500kr å de hadde vært greit til neste lønnsutbetaling siden jeg har ganske mye mat i huset allerede. 

Om du har mye mat, så får du planlegge ut fra det du har. Kjøp kun det aller nødvendigste. 
Ta en tur og plukk tomflasker.

Dumt å låne av andre, for da skyver du problemet foran deg til neste måned.

Anonymkode: c8261...a5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Da er det bare å kjøpe en dunk first price syltetøy og knekkebrød/kneip brød, som blir frokost, lunsj og kveldsmat neste måneden. Ellers lager du basic omelette, pasta med div ved siden, havregrøt eller toast til middag 😊 Hele student tilværelsen min var budsjettet mitt til mat 1000 kr mnd, 250 kr i uken, og det gikk fint, så lenge jeg planla godt 😊

Anonymkode: feb0b...280

• Liker 5
Skrevet

Sjekk om du har tilgode bonus på trumf og Coop. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde en buffer men den ble spist opp ifjor når jeg var permittert å ventet på dagpenger 

Men, da fungerte den jo nettopp som den skulle :jepp: Men, du må fortsette å sette inn på den hver måned da, selv små beløp hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp husmann knekkebrød, first price egg, havregryn og melk. Har du mel har du til flere runder pannekaker, eventuelt kan du male havregryn til mel så har du pannekaker. Digg! First price syltetøy på. 
kjøp hakkede tomater er sånn 5 kr boksen så har du tomatsuppe med egg. Bruk buljong og litt oppi selvfølgelig. Mye billig mat man kan lage for 1000 kr. 

Anonymkode: b5247...701

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rumle skrev (2 minutter siden):

Men, da fungerte den jo nettopp som den skulle :jepp: Men, du må fortsette å sette inn på den hver måned da, selv små beløp hjelper.

Men vanskelig å spare opp til buffer når en ikke har igjen mer enn til mat pr mnd 

Anonymkode: b5247...701

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg klarer ikke å plukke opp tannlegen er betalt eller om det er noe du skal til? Hvis du får lønn 15. juni så betyr det jo at du fikk lønn 14. mai, så da er det jo sånn at du har vært til tannlegen på fredag eller i dag hvis det er noe som har skjedd? 

Du må bare prøve å dra ut pengene på alle måter du kan, men mange steder i Norge så er det steder som gir bort mat. Utgått mat, men det er jo fortsatt bra og fin mat. :) Hvis det trykker til så er det bare å gå ditt, også neste gangså legger du ikke tannlegebesøk eller annet dyre ting til lønningsdatoen. 

Endret av Blått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...