AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Skal lage hjemmelaget lasagne, men liker ikke alt styret med både kjøttsaus og hvit saus. Så leste jeg i noen oppskrifter at det er mulig å blande creme fraiche, litt melk og salt/pepper, og bruke dette som hvit saus i lagene. Fungerer det? Smaker det godt? Anonymkode: f90a9...cd3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Det fungerer veldig greit. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser. Du kan også bruke gresk yoghurt, men lurt å røre i et par ss maisenna så den ikke sprekker. Sist jeg lagde lasagne brukte jeg cottagecheese. Kjørte den litt med stavmikser og blandet med melk/matfløte og la lagvis med kjøttsaus og plater. Anonymkode: 74b22...b03
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 En del amerikanske oppskrifter på lasagne bruker ricotta i stedet for bechamelsaus. Selv synes jeg ikke det er styr å koke bechamel, tar jo ikke mange minuttene, så har ikke prøvd alternativer. Anonymkode: 1a5a1...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå