AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #1 Skrevet 18. mai 2021 Jeg er gravid i uke 27, og sexlysten min er helt død. Jeg kjenner virkelig null lyst, selv da vi var på spa og klinte i bassenget (en typisk ting jeg ville blitt veldig kåt av), var det virkelig ikke et spor av lyst i kroppen. Jeg blir heller ikke våt, og det gjør vondt å bare stikke inn en finger, så vi har ikke hatt penetrerende sex hele svangerskapet. Skikkelig kjipt, syns jeg! Men vi klarer fint å akseptere det begge to, jeg bærer jo tross alt fram et barn. Og vi prøver å ta vare på seksualiteten på andre måter. Det er helt uaktuelt med penetrering når jeg ikke har lyst og kroppen ikke blir klar fysisk. MEN - plis si at dette går tilbake til normalen etter at graviditeten er ferdig. Det hadde vært grusomt om dette ble konstant! Noen som har hatt det sånn under graviditet, men at det gikk tilbake til normalen etterpå? Anonymkode: 1b7f3...bd8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Ja, det gjør som oftest det, men det kan ta tid. Ikke stress. Anonymkode: 7dffa...c32 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #3 Skrevet 18. mai 2021 Husk at ammehormoner også kan spille inn, så hvis du skal amme bør du være forberedt på at lysten kanskje lar vente på seg selv om ungen er ute. Som du skriver, er mange ting man kan gjøre sammen for å føle på intimitet og nærhet😊 Anonymkode: c9480...e12 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #4 Skrevet 18. mai 2021 Det er 4 uker siden jeg fødte, og jeg kjenner på sexlyst allerede. Men jeg er også vanvittig sliten og livredd for å vekke baby, derfor blir det nok ikke ekstreme sengevalser før det er etablert litt rutine på søvn og litt bedre søvn på både meg og baby. Anonymkode: b85ee...024
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #5 Skrevet 18. mai 2021 For meg gikk det i bølgedaler under graviditeten. Vi prøvde oss på sex 8 uker etter fødsel, da var jeg litt klar men samtidig veldig redd for å få smerter som sikkert ødela lysten en del. Med god tid og litt prøvelser og feiling fikk vi det til. Vi kunne ikke være spontane lengre og heller planlegge sexen. Men det gikk fint det også. For meg tok det ca 1 år etter fødsel før jeg følte meg "normal" i underlivet under sex. Det var godt før også, men jeg følte meg veldig sensitiv og at det fort kunne bikke over til smerter/overfølsomhet. Etter ca 1 år ble sexen og følelsene bedre enn før fødsel. 😁 Men jeg var ganske lei meg i det året for jeg trodde jeg var "ødelagt".. Nå er jeg gravid med nummer 2 og i slutten av svangerskapet. Er spent på hvordan det blir denne gangen. Anonymkode: 88ca6...86e 1
Lafamiglia Skrevet 18. mai 2021 #6 Skrevet 18. mai 2021 Det er hormonelt og varierer sikkert fra kvinne til kvinne. For noen kan dessverre det ta noen måneder etter fødselen. Men når hormonene er tilbake slik de var før du ble gravid, er sexlysten også tilbake som før
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Dette var betryggende svar å få 😀 Ts Anonymkode: 1b7f3...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 Eg hadde ikkje sexlyst store deler av svangerskapet og har framleis ikkje det 2,5 år etterpå. Før kunne eg bli kåt av og til, nå skjer det bare ikkje. Det er forøvrig ikkje eit problem. Anonymkode: cc858...d16
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 Jeg tror dette kan avhenge av partneren din, og i hvor stor grad du egentlig tenner på ham sånn helt genuint. Dersom mesteparten av tenningen beror på et underliggende ønske om å få barn, er det naturlig at tenningen da forsvinner når det ønsket blir oppfylt. Da har liksom ikke kroppen din noe formål med å tenne lenger. Mens hvis du oppriktig syns han er en digg og deilig og sexy mann vil du fortsette å tenne fordetom. Anonymkode: 28692...f44 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 Jeg har som regel fått normal sexlyst tilbake 4-6 måneder etter fødsel. Litt varierende mellom de ulike barna. Anonymkode: ab701...3e0
Lafamiglia Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror dette kan avhenge av partneren din, og i hvor stor grad du egentlig tenner på ham sånn helt genuint. Dersom mesteparten av tenningen beror på et underliggende ønske om å få barn, er det naturlig at tenningen da forsvinner når det ønsket blir oppfylt. Da har liksom ikke kroppen din noe formål med å tenne lenger. Mens hvis du oppriktig syns han er en digg og deilig og sexy mann vil du fortsette å tenne fordetom. Anonymkode: 28692...f44 Dette er bullshit i mine øyne. Jeg har alltid tent helt enormt på mannen min. Men i deler av svangerskapene og også i ammeperioden, har den delen av meg vært helt annerledes enn det den har vært ellers. Det handler bare om hormoner, og er ikke styrt av verken vilje, forelskelse, kjærlighet, eller noe som helst annet. Men bare rent kroppslige og biologiske mekanismer. 6
Lafamiglia Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 Om en mann for eksempel har en sykdom/tilstand som hindrer blod å strømme inn i penisen, vil han ikke få stå, samme hvor mye han tenner på partneren og hvor glad han er i henne eller ham. Noen ganger gjør rent fysiologiske prosesser det til at vi ikke kan gjøre det vi aller helst vil. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Ja, det gjør den! Fødte i februar, og i det svangerskapet hadde jeg null sexlyst det siste halvåret 🙈 uansett hvor mye samboer prøvde å tenne meg, pirre meg - bare tanken på sex bød meg fullstendig i mot, hadde til og med en periode jeg ble fysisk dårlig av tanken. To uker etter fødsel begynte jeg å kjenne på litt lyst igjen, og nå er den som før. Anonymkode: 0aa1a...b7b
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Hadde sååå mye sexlyst under graviditeten og hadde sex igjen 1 uke etter fødselen 🙃 Anonymkode: 81590...100
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror dette kan avhenge av partneren din, og i hvor stor grad du egentlig tenner på ham sånn helt genuint. Dersom mesteparten av tenningen beror på et underliggende ønske om å få barn, er det naturlig at tenningen da forsvinner når det ønsket blir oppfylt. Da har liksom ikke kroppen din noe formål med å tenne lenger. Mens hvis du oppriktig syns han er en digg og deilig og sexy mann vil du fortsette å tenne fordetom. Anonymkode: 28692...f44 Dette er det dummeste jeg har lest. Du kan ekstremt lite om menneskehjernen og sexualitet hvis du tror at sexdrift generelt sett handler om hvordan motparten ser ut 😂 og enda mindre om du virkelig ikke skjønner at hormoner også spiller ekstremt mye inn på sexlyst. Og der igjen at hormoner er en ekstremt vesentlig del av graviditet. Anonymkode: 81590...100 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #16 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, det gjør den! Fødte i februar, og i det svangerskapet hadde jeg null sexlyst det siste halvåret 🙈 uansett hvor mye samboer prøvde å tenne meg, pirre meg - bare tanken på sex bød meg fullstendig i mot, hadde til og med en periode jeg ble fysisk dårlig av tanken. To uker etter fødsel begynte jeg å kjenne på litt lyst igjen, og nå er den som før. Anonymkode: 0aa1a...b7b Mens her er ungen 1,5 år og jeg venter stadig 😛 greit å dele erfaringer, men ikke snakk som om du har fasiten. Anonymkode: 9c68e...033
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #17 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mens her er ungen 1,5 år og jeg venter stadig 😛 greit å dele erfaringer, men ikke snakk som om du har fasiten. Anonymkode: 9c68e...033 Nei, gikk nok litt fort. Mente å legge til at det tar tid for noen, og noen får den aldri tilbake - men det vanlige er jo at den kommer tilbake. Hos noen fortere enn andre. Anonymkode: 0aa1a...b7b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 Jeg hadde ganske laber sexlyst gjennom første svangerskap, men den steg betraktelig i tredje trimester! 😅 var som en bryter som ble skrudd på. Jeg hadde mye lyst etter et par måneder etter fødsel, men slet med smerter. Det var som om skjeden strittet i mot og var helt «låst» og trang. Hadde veldig grei fødsel og ingen sting, men likevel virket det som om det var sydd trangere nesten. Vi endte opp med å måtte gi opp en stund. Det løsnet etter 6 mnd ca. Så var det ganske full fart frem til mini begynte å løpe, vi begge var i full jobb og har vært litt labert i alt dette hverdagsstresset 😅 Anonymkode: 7f1bf...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå