Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte tror visst de kan få dekket alt mulig av Nav. Kan jo ta et eksempel jeg kom over der ei skreiv at hun og barnets far når barnet ble født, hadde bestemt at barnet skulle få bunad til konfirmasjonen, og at de begge skulle spare til dette. 

Hun skreiv også at far var en sånn person som aldri hadde noe penger, å at hun i flere år hadde minnet han på sparing, for bunaden ville koste dem 20.000,- hver. Far hadde ikke spart, men hun har likevel bestilt bunad, og lagt ut for fars del, så nå har hun tom konto og får ikke betalt avdraget på sitt lån denne mnd.

Pga dette så lurer hun nå på om hun kan søke om å få disse pengene av han via Nav, eller om hun kan søke om å få det dekket av Nav. 

Tror virkelig folk at de kan kjøpe en bunad til 40.000,- og få dekket halvparten av Nav, eller at de skal kreve inn penger fra far. Blir helt matt jeg. Ja, det er dårlig gjort av fr, men hun har hele tiden visst at han ikke har penger, å at han sannsynligvis ikke har råd til å spleise på en bunad. Men veldig dumt av henne å bestille en bunad uten å være 100% sikker på å få betalt den. 

Det kan også virke som at det var mor som ville at barnet skulle ha bunad, og at far bare måtte være med på det. 

Anonymkode: 3f034...cd2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre mange som tror at NAV er en slags bank som skal hjelpe med alt mulig. Det være seg bilkjøp, ekstra penger da de har levd over evne, dekke husleie, inventar, forsikring og ja, tro det eller ei…….FERIE!!! Ei dame mente NAV skulle dekke ferien for hun og familien siden alle i nabolaget dro på ferie.

Anonymkode: 5cf5f...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som har fått innvilget først brystreduksjon (pga ekstrem fedme) også silikoninnlegg! Hun er rå sånn ellers på å få igjennom det hun vil ha av systemet.

Anonymkode: 57beb...ab7

• Liker 2
Gjest Timeplan
Skrevet

Min egen familie sjokkerte meg litt på den der faktisk. Moren min mente at siden broren min ikke hadde jobb eller sted å bo (annet en hjemme hos min mor), så burde nav bare "ordne et sted han kunne bo". Jeg ble så satt ut at jeg ikke en gang spurte noen oppfølgingsspørsmål. I en periode diskuterte de om han ikke bare skulle slå opp telt på gressplenen foran det lokale nav-kontoret.

Han bor forøvrig fortsatt hjemme hos mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...