AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Skulle reservere hotell i Tromsø nå og på siden kostet det 1248kr for et dobbeltrom for to personer og det sto til og med (prisen inkluderer opp til 3 barn). Men når jeg da legger inn at vi skal ha med babyen på 3 måneder (+1 barn), så ble prisen plutselig 1798kr. 🤔 Så jeg tok bort +1 barn og reserverte bare 2 voksne. Anonymkode: 1d6af...ddd
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle reservere hotell i Tromsø nå og på siden kostet det 1248kr for et dobbeltrom for to personer og det sto til og med (prisen inkluderer opp til 3 barn). Men når jeg da legger inn at vi skal ha med babyen på 3 måneder (+1 barn), så ble prisen plutselig 1798kr. 🤔 Så jeg tok bort +1 barn og reserverte bare 2 voksne. Anonymkode: 1d6af...ddd Det hadde heller ingenting med mat å gjøre for selv når jeg la inn +1 barn <1år, sto det fortsatt at det var frokost for 2 personer (2 voksne), så prisen ble altså ikke dyrere pga. de regnet med frokost for babyen... Anonymkode: 1d6af...ddd
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Ja det er vanlig. Systemet er slik at dobbeltrom har i utgangspunktet kun sengeplass til 2 og alt etter hvor store rommene er utformet på hotellet så er det kanskje ikke super plass for ei babyseng i tillegg . Legger du til en 3dje person (uansett alder) så blir det ofte automatisk en annen romtype som for eksempel familierom eller superiorrom i stedet for dobbeltrom og slike romtyper er dyrere. Det koster også gjerne en 100-lapp eller to for babyseng på rommet. Anonymkode: 10a5b...fd9 3
Imposta Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Jeg jobber selv i hotellbransjen i en av de store kjedene. Her koster det 100 kr ekstra for å ha med barn. Må man ha et tremannsrom istedenfor et dobbeltrom så er det enda 100 kr til for oppgraderingen av rommet. Syns prisforskjellen var stor. Ville prøvd andre hoteller da :) 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #5 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde heller ingenting med mat å gjøre for selv når jeg la inn +1 barn <1år, sto det fortsatt at det var frokost for 2 personer (2 voksne), så prisen ble altså ikke dyrere pga. de regnet med frokost for babyen... Anonymkode: 1d6af...ddd Nå er det ikke bare maten som koster på et hotell. Det koster nok mer penger for hotellet å bruke tid til å sette inn babyseng, med sengetøy som må vaskes samt ekstra håndklær på rommet. Det tar fort like lang tid å sette inn babyseng på et rom som det tar å vaske et halvt rom. Babysenger står ofte på et lager og må bringes gjennom halve hotellet til rett plass både før og etter oppholdet. Anonymkode: 10a5b...fd9 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 Imposta skrev (Akkurat nå): Jeg jobber selv i hotellbransjen i en av de store kjedene. Her koster det 100 kr ekstra for å ha med barn. Må man ha et tremannsrom istedenfor et dobbeltrom så er det enda 100 kr til for oppgraderingen av rommet. Syns prisforskjellen var stor. Ville prøvd andre hoteller da Det gjør jeg og og. Det spørs vel hva slags større romtyper som er tilgjengelig og om den billigste typen av de oppgraderte rommene er utsolgt så hopper vel systemet raskt på neste kategori. Anonymkode: 10a5b...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Skrevet 18. mai 2021 Dere ble lurt. Det er gratis. Anonymkode: 21b36...9b0
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #8 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå er det ikke bare maten som koster på et hotell. Det koster nok mer penger for hotellet å bruke tid til å sette inn babyseng, med sengetøy som må vaskes samt ekstra håndklær på rommet. Det tar fort like lang tid å sette inn babyseng på et rom som det tar å vaske et halvt rom. Babysenger står ofte på et lager og må bringes gjennom halve hotellet til rett plass både før og etter oppholdet. Anonymkode: 10a5b...fd9 Jeg har aldri hatt barneseng på rommet når jeg har hatt med baby på hotell. Babyen sover med oss. Ikke har jeg betalt ekstra for ekstra håndklær noen gang på et hotell heller. Jeg ber alltid om ekstra håndklær når de har basseng f.eks, slik at vi svømmer mye, eller badekar slik at vi har mye sex på badet. Det enkleste her er da vel rett og slett å ringe hotellet og spørre hvorfor prisen er forskjellig, om det skyldes en feil i betillingssystemet eller om det faktisk er sånn. Dersom det faktisk er dyrere med baby bestiller du bare på et annet hotell. Anonymkode: 00b4c...08e 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #9 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har aldri hatt barneseng på rommet når jeg har hatt med baby på hotell. Babyen sover med oss. Ikke har jeg betalt ekstra for ekstra håndklær noen gang på et hotell heller. Jeg ber alltid om ekstra håndklær når de har basseng f.eks, slik at vi svømmer mye, eller badekar slik at vi har mye sex på badet. Det enkleste her er da vel rett og slett å ringe hotellet og spørre hvorfor prisen er forskjellig, om det skyldes en feil i betillingssystemet eller om det faktisk er sånn. Dersom det faktisk er dyrere med baby bestiller du bare på et annet hotell. Anonymkode: 00b4c...08e Baby sover selvsagt gratis i foreldreseng, det er ikke babyen som er dyrere- det er babysenga som er dyrere. Det er ikke slik at vi tar betalt for et ekstra sett håndklær til baby, heller ikke til folk ber om det til det daglige heller. Når man skal ha babyseng i tillegg så begynner alle kostnadene å balle på seg og en plass må vi ha en inntjening. Det tar også lengre tid å vaske et rom jo flere personer som har vært der. Antagelig tar vi for dårlig betalt for lønna i bransjen er av de dårligste i Norge. Flere hotell har også avtale med eksterne renholdsselskap og de tar ekstra betalt for rom som har ekstrasenger eller babysenger. Om man lurer på om det er en feil eller ikke så se på romtypen som kommer opp. Kommer det opp en større romtype så er det som tidligere skrevet i tråden en forklaring. Anonymkode: 10a5b...fd9 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #10 Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er det ikke bare maten som koster på et hotell. Det koster nok mer penger for hotellet å bruke tid til å sette inn babyseng, med sengetøy som må vaskes samt ekstra håndklær på rommet. Det tar fort like lang tid å sette inn babyseng på et rom som det tar å vaske et halvt rom. Babysenger står ofte på et lager og må bringes gjennom halve hotellet til rett plass både før og etter oppholdet. Anonymkode: 10a5b...fd9 Babyen ligger i babynest vi har med! Anonymkode: 1d6af...ddd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #11 Skrevet 18. mai 2021 Jeg har aldri betalt ekstra for baby. Man pleier å huke av om barnet skal sove i ekstraseng eller foreldrenes seng. Og sistnevnte har vært gratis de åra vi har reist med barn. Anonymkode: 91961...141 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #12 Skrevet 18. mai 2021 Min erfaring er at så lenge barnet sover i foreldrenes seng eller man har med egen barneseng koster det ikke noe ekstra. Skal hotellet stå for barnesengen koster det selvfølgelig ekstra. Anonymkode: 8215d...3fe
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #13 Skrevet 18. mai 2021 Ring direkte til hotellet og snakk med dem. Ellers forsøk et annet hotell. Anonymkode: 23b72...ce2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Skrevet 18. mai 2021 Hvilket hotell og nettside har du søkt etter? Anonymkode: e7ab4...a09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå