AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Jeg jobber i barnehage. Vi hadde en lærling hos oss, tidligere var hun lærling på barneskolen. Da vi var på tur med barna møtte vi 2 klassingene i skogen, de holdt på stille opp for å gå tilbake til skolen. lærlingen som jeg hadde med meg visste ikke at jeg var mor til den ene andreklassingen, så sier hun: han lille bakerst der er en drittunge... jeg svarte bare.. Ååh er han det? Hun: ja, han er søt og pen, men drittunge.. jeg: det er sønnen min.. hun ble helt stille og sprutrød i trynet. Var så digg å se hun hadde lyst å synke i jorda. Anonymkode: de2bd...dfe 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 17. mai 2021 Er han en drittunge? Anonymkode: 5c49e...921 141
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 17. mai 2021 Så fint, da, at du fikk høre hvordan sønnen din oppfattes av andre. Gjør noe med oppførselen hans. 👌 Anonymkode: 51c36...c3d 260
Populært innlegg Brunello Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 17. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i barnehage. Vi hadde en lærling hos oss, tidligere var hun lærling på barneskolen. Da vi var på tur med barna møtte vi 2 klassingene i skogen, de holdt på stille opp for å gå tilbake til skolen. lærlingen som jeg hadde med meg visste ikke at jeg var mor til den ene andreklassingen, så sier hun: han lille bakerst der er en drittunge... jeg svarte bare.. Ååh er han det? Hun: ja, han er søt og pen, men drittunge.. jeg: det er sønnen min.. hun ble helt stille og sprutrød i trynet. Var så digg å se hun hadde lyst å synke i jorda. Anonymkode: de2bd...dfe Hva med å ta inn over deg at sønnen din er en drittunge? Endret 17. mai 2021 av Brunello 150
Populært innlegg Truly Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 17. mai 2021 Er vel heller da du som mor burde brukt muligheten til å spørre "hvorfor". 143
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #6 Skrevet 17. mai 2021 Brøyt hun ikke taushetsplikten her sånn egentlig? Eller... Anonymkode: e7e7d...0ad 24
Tulling Skrevet 17. mai 2021 #7 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var så digg å se hun hadde lyst å synke i jorda. Anonymkode: de2bd...dfe Skryte av skadefryd. Lekkert... Ja, hun dreit på draget. Men da vet du Om du bryr deg er en annen sak. 38
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 17. mai 2021 Jeg hadde dødd hvis noen hadde sagt det til meg...😱 Er du ikke bekymret for oppførselen til barnet ditt? Spurte du ikke hva han gjør som er galt? Første jeg hadde spurt om hvis det var meg. Taushetsplikten bryter hun og men det gjør hun nok ikke igjen med det første.😏 94
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 17. mai 2021 Hun gikk på en smell der, men shit au. Jeg hadde heller fokusert på hvordan drittungen oppfører seg. Anonymkode: 218cc...586 96
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så fint, da, at du fikk høre hvordan sønnen din oppfattes av andre. Gjør noe med oppførselen hans. 👌 Anonymkode: 51c36...c3d Så fordi en lærling på 18 år sier at et barn er en dritt unge, så er han er drittunge? Kan det være noe med lærlingen og måten hun snakker om barn på? nei, han er ikke en drittunge, liker ikke bruke slike uttrykk på barn. han er flink på skolen og har mange venner. Tilbake meldingene fra skolen er bare positive. Hjemme er han kjekk og grei. denne lærlingen mistet lærlingplassen sin, da hun ikke er egnet. spurte hvorfor han var «drittunge» men hadde ikke noe svar.. så selv om noen sier «du er dritt» betyr det ikke at det ligger en sannhet i det. og ja, jeg digger at frekke folk synker litt sammen når de driter seg ut og er kjip Anonymkode: de2bd...dfe 30
Brunello Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Brøyt hun ikke taushetsplikten her sånn egentlig? Eller... Anonymkode: e7e7d...0ad Gjelder ikke den faktaopplysninger og ikke personlige refleksjoner? 47
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #12 Skrevet 17. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (7 minutter siden): Jeg hadde dødd hvis noen hadde sagt det til meg...😱 Er du ikke bekymret for oppførselen til barnet ditt? Spurte du ikke hva han gjør som er galt? Første jeg hadde spurt om hvis det var meg. Taushetsplikten bryter hun og men det gjør hun nok ikke igjen med det første.😏 Nei jeg er ikke bekymret for oppførselen til sønnen min, hvorfor skal jeg være det? Jeg er hans mor og jeg ser hvordan han er, sammen med lærere som også skryter av han. Tror lærlingen synes han er en drittunge, fordi han er populær og har mange venner, mens hennes lillebror i samme klasse ikke har så mange venner Anonymkode: de2bd...dfe 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fordi en lærling på 18 år sier at et barn er en dritt unge, så er han er drittunge? Kan det være noe med lærlingen og måten hun snakker om barn på? nei, han er ikke en drittunge, liker ikke bruke slike uttrykk på barn. han er flink på skolen og har mange venner. Tilbake meldingene fra skolen er bare positive. Hjemme er han kjekk og grei. denne lærlingen mistet lærlingplassen sin, da hun ikke er egnet. spurte hvorfor han var «drittunge» men hadde ikke noe svar.. så selv om noen sier «du er dritt» betyr det ikke at det ligger en sannhet i det. og ja, jeg digger at frekke folk synker litt sammen når de driter seg ut og er kjip Anonymkode: de2bd...dfe Det er ingen som går rundt og titulerer noen som drittunge uten grunn. Hun hadde jo ikke sagt det om han hadde vært det englebarnet du fremstiller ham som. Du fremstår som en typisk curlingforelder som ikke evner å se barnets negative sider. Anonymkode: 51c36...c3d 140
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #14 Skrevet 17. mai 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Gjelder ikke den faktaopplysninger og ikke personlige refleksjoner? Du skal ikke omtale barn du jobber led hverken positivet eller negativt. Anonymkode: de2bd...dfe 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #15 Skrevet 17. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden): Taushetsplikten bryter hun Nei. Anonymkode: e6430...26e 14
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #16 Skrevet 17. mai 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Gjelder ikke den faktaopplysninger og ikke personlige refleksjoner? Trodde den også gjaldt gjenkjennelse. Å si at man "kjenner" et barn som man peker ut.. Er ikke det å bryte taushetsplikten? Anonymkode: e7e7d...0ad 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #17 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som går rundt og titulerer noen som drittunge uten grunn. Hun hadde jo ikke sagt det om han hadde vært det englebarnet du fremstiller ham som. Du fremstår som en typisk curlingforelder som ikke evner å se barnets negative sider. Anonymkode: 51c36...c3d Les svaret mitt over Anonymkode: de2bd...dfe
Brunello Skrevet 17. mai 2021 #18 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde den også gjaldt gjenkjennelse. Å si at man "kjenner" et barn som man peker ut.. Er ikke det å bryte taushetsplikten? Anonymkode: e7e7d...0ad Det kommer vel helt an på situasjonen. Her var ts klar over at hun kjente barna, så det kan umulig være en overraskelse at hun gjenkjente de. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #19 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde den også gjaldt gjenkjennelse. Å si at man "kjenner" et barn som man peker ut.. Er ikke det å bryte taushetsplikten? Anonymkode: e7e7d...0ad Nei, bryter ikke taushetsplikten ved å gjenkjenne et barn. Barna som går på skolen er ikke taushetsbelagt, kun barn som bor på hemmelig adresse. Anonymkode: de2bd...dfe 6
Brunello Skrevet 17. mai 2021 #20 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skal ikke omtale barn du jobber led hverken positivet eller negativt. Anonymkode: de2bd...dfe Ja, det er greit bok. Men det er vel ikke en del av taushetsplikten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå