Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dette med venner er vanskelig. Jeg sliter nok litt psykisk og er redd for og være for masete. Overtenker og grubler mye. Eks: ei jeg har hengt endel med de siste to årene og blitt veldig god venninne med. Følte at kommunikasjonen gikk begge veier, men nå de siste 3-4 månedene er det stort sett jeg som har tatt kontakt. I 98% sv tilfellene. Hun blir jo alltid stort sett med på det jeg foreslår. Om det så er Cafétur, shopping etc.  Men nå når jeg har begynt og tenke på det, kan jeg være masete? Hva er grunnen for at noen slutter og ta initiativ? Hvordan merker man at noen er lei? Og at noen tar avstand? Går vel halvannen til to uker mellom hver gang jeg spør om å finne på noe. Vi er i slutten av tyveårene, barnløse og single. Så har jo mye tid til venner utenom jobb. 

Anonymkode: 02360...837

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har tatt avstand fra fordi hun ble for masete. Og nei, jeg synes ikke 1-2 ganger i uken er for mye. Men problemet var at hun sendte for mange meldinger av typen lange avhandlinger med hjerter osv. Det var hyggelig ment fra hennes side, men det var veldig anstrengende å svare på disse kjempelange meldingene som jeg fikk hele tiden. Nå sporet jeg litt av. Dette gjelder sikkert ikke deg, men spør for sikkerhets skyld: sender du mange/lange meldinger? 

Anonymkode: befd3...eb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns dette med venner er vanskelig. Jeg sliter nok litt psykisk og er redd for og være for masete. Overtenker og grubler mye. Eks: ei jeg har hengt endel med de siste to årene og blitt veldig god venninne med. Følte at kommunikasjonen gikk begge veier, men nå de siste 3-4 månedene er det stort sett jeg som har tatt kontakt. I 98% sv tilfellene. Hun blir jo alltid stort sett med på det jeg foreslår. Om det så er Cafétur, shopping etc.  Men nå når jeg har begynt og tenke på det, kan jeg være masete? Hva er grunnen for at noen slutter og ta initiativ? Hvordan merker man at noen er lei? Og at noen tar avstand? Går vel halvannen til to uker mellom hver gang jeg spør om å finne på noe. Vi er i slutten av tyveårene, barnløse og single. Så har jo mye tid til venner utenom jobb. 

Du overtenker.

Så lenge hun sier ja, så ville jeg ikke lagt noe mer i det :)

Husk, det er mange som ikke er gode på å ta initiativ, men det betyr ikke at de ikke setter pris på deg :) 

Anonymkode: c4d1b...941

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg sender ikke lange meldinger. Kun spørsmål om å bli med på cafe, hvilken dag det passer etc.. kan hun ikke svarer hun lignende: hei, kan ikke idag, men blir med en annen dag. Så er det jeg som igjen må ta initiativ til ny dag. Var ikke slik tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som glemmer å ta initiativ på en god stund, men har venner som er raskere og derfor blir kommunikasjonen ofte startet hos sistnevnte. Jeg for eksempel er introvert og kjenner ikke alltid behovet for å være sosial før det har gått 1-2 måneder selv om jeg vet jeg har godt av å være sosial 1-2 ganger i uka. Har heldigvis venninner som tar initiativ oftere fordi de er ekstroverte og trenger mer sosial kontakt enn meg og da hiver jeg meg alltid med. Jeg bare rekker ikke å ta kontakt fordi tiden flyr litt mentalt fra meg, så det trenger absolutt ikke være noe galt. Så lenge din venninner sier ja så ville jeg ikke bekymret meg, hun setter nok stor pris på det. 

Anonymkode: f90fb...fa8

• Liker 4
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Det kan selvfølgelig være noe, men det kan også være at hun er litt dårlig på å ta initiativ. 

Jeg har trukket meg unna noen ganger når noen er masete og ikke respekterer meg, er veldig sytete og klagete hver gang man møtes og når det ikke hjelper å si fra om ting. 

Jeg kan nok være dårlig på å ta initiativ siden jeg ikke alltid opplever et behov for å være sosial og jeg har også vært ensom lenge så har blitt vant til å gjøre alt mulig alene, men sier stort sett alltid ja om noen spør om jeg vil finne på noe. 

Endret av TheCatLady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...