Gå til innhold

Vises 10 kg godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spørs veldig på hvor stor prosentandel av total kroppsvekt det er. Går man ned fra 66 til 55 kg er det en mye større andel av total vekt enn om man går fra 150 til 140. Høyden gir jo også utslag. Bmi faller mer pr. kg jo lavere du er og desto lettere er det å se også. 

Og så spørs det jo helt hva man mister. Jeg gikk ned 10 kg i løpet av et (lengre) sykeleie for noen år siden. Men minsket ikke så mye i størrelse da det nok var mye muskelmasse jeg mistet. Muskler veier mer enn fett og man kan derfor miste mer i kg, men færre cm rundt kroppen. 

Hvis man derimot bygger muskelmasse samtidig som man går ned i vekt blir det jo mer synlig da kroppen blir slankere, selv om man ikke mister like mye vekt. 

Anonymkode: 7cb54...5ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørs veldig på hvor stor prosentandel av total kroppsvekt det er. Går man ned fra 66 til 55 kg er det en mye større andel av total vekt enn om man går fra 150 til 140. Høyden gir jo også utslag. Bmi faller mer pr. kg jo lavere du er og desto lettere er det å se også. 

Og så spørs det jo helt hva man mister. Jeg gikk ned 10 kg i løpet av et (lengre) sykeleie for noen år siden. Men minsket ikke så mye i størrelse da det nok var mye muskelmasse jeg mistet. Muskler veier mer enn fett og man kan derfor miste mer i kg, men færre cm rundt kroppen. 

Hvis man derimot bygger muskelmasse samtidig som man går ned i vekt blir det jo mer synlig da kroppen blir slankere, selv om man ikke mister like mye vekt. 

Anonymkode: 7cb54...5ae

Dette. 10 kg ned om man veier over 100 kg er sånn 8% av kroppsvekten, mens fra 65 til 55 kg er prosentandelen det dobbelte. Klart det vil gi ulik effekt på utseendet. 

Anonymkode: c84f8...f51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått ned 9 kg på ca 2 måneder, man ser ikke mye forskjellig desverre, merker det såvidt på buksene. Tror ikke noen andre har sett det engang....

Gikk fra 78 til 69, skal ned ca 5 til, er 173 cm.

Anonymkode: 9af2f...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 165 og veier 55. For meg er FEM kilo mye begge veier, ti kilo kan jeg ikke forestille meg en gang. Skjer ikke, ingen veier!

Anonymkode: 31757...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått fra 72 til 65 kg, og det synes veldig godt! (Er 167høy). Fikk kommentarer allerede de 4 første kiloene, da jeg mistet mye fett på magen og de typiske lovehandelsene 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å veie 52 kg, gått opp til 58 nå. Det vises ekstremt godt. Mange av klærne mine er altfor trange nå. Holder på å gå ned igjen nå. Jeg har per i dag en bmi på 23, men jeg vil under der for å føle meg komfortabel. 
uansett så tror jeg at kollegaene dine eier folkeskikk. 

Anonymkode: 1d661...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Oi! Fra 65 til 55 var helt ekstremt stor forskjell for meg, med en helt ny kropp. Jammen er kropper forskjellige!

Anonymkode: a6c87...655

Jeg tenker at det har noe med hvordan kroppen bærer vekten og hvor fettet legger seg. Jeg er relativt heldig der (når jeg var på mitt største), men samtidig skal det mye til for å se forskjellen fra litt overvekt til mid normalvekt. Ei venninne som er over 100kg var det lettere å se vekttapet på 10 kg hos fordi fettet la seg på en helt annen måte hos henne. 

Anonymkode: 2797a...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...