AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Fant ut i forrige uke at jeg er gravid. Uplanlagt, og litt ubeleilig. Jeg elsker kjæresten min, og ønsket/ønsker barn med han på et eller annet tidspunkt, men nå var ikke i mine planer kan man si. Jobber som lærer og graviditeten vil innebære permisjon midt i et skoleår for det første, og for det andre er jeg så kort på vei at jeg ikke tør/kan/vil fortelle ennå i frykt for at noe skal gå galt, slik at jeg kanskje gjør masse krøll på fag- og timeplanfordelingen de holder på med i disse dager. Er bare i uke 4, og spontanabortrisiko er jo ganske høy de første tre måneder. Om jeg hadde blitt gravid slik at permisjonen falt på slutten eller begynnelsen av et skoleår, ville alt blitt så mye lettere, og jeg ville ikke fått dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver. Ikke minst; kjæresten min er ikke klar for barn ennå. Derfor har jeg gått på cerazette, men altså likevel blitt gravid. Tror ikke jeg har brukt de feil - altså ventet for lenge mellom hver pille, men jeg har selvsagt noen ganger glemt å ta på morgenen. Men da har jeg tatt på kvelden, så tenker at det ikke utgjør årsaken? Er det slik at noen er ekstra fruktbare, eller er det at cerazette rett og slett er mindre sikker enn andre p-piller? Har googlet litt etter at jeg oppdaget graviditeten, og ser at cerazette kanskje er det. Selvsagt, jeg gruer meg veldig til å fortelle kjæresten, fordi han kanskje kommer til å tro at jeg gjorde dette "med vilje." Så jeg har visst om dette en uke, men utsetter og utsetter å fortelle selv om jeg har hatt mange anledninger til å fortelle. Oppsummert; pinlig å fortelle arbeidsgiver om dette, og at det evt. ikke blir før i sommerferien fordi jeg ikke tør før første semester er ferdig. Og, både pinlig og veldig ubehagelig å skulle fortelle kjæresten. Noen andre som har blitt uplanlagt gravide, og kan dele hvordan de fortalte nyheten til partner og arbeidsgiver? Tips til hvordan jeg burde gå frem? Anonymkode: 11b3f...60f 1