AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #1 Skrevet 17. mai 2021 Jeg må flytte på meg i en periode pga. jobb. Har leilighet i borettslag i en stor norsk by, og men har fått meg jobb et annet sted i landet. Er veldig glad i leiligheten jeg allerede eier, og jeg er usikker på tidsperspektivet i den nye jobben. Dermed ønsker jeg å leie ut borettslagsleiligheten min. Har snakket med Utleiemegleren, og de virker profesjonelle og veldig ryddige. Men det koster jo en del penger. De tar mye penger per visning for potensielle leietakere, og en ganske stor del av kaka ved opprettelse av et nytt leieforhold. I tillegg er det de månedlige avgiftene, og jeg har hørt at de har avtaler med egne håndverkere dersom noe går galt (disse koster visstnok mye mer enn en «vanlig» håndverker). Ser at jeg kan slippe mye billigere unna med utleiekontrakten fra Huseiernes Landsforbund, depositumskonto og utleieforsikring. Selv kommer jeg til å bo fire timer unna med bil, og jeg ber selvfølgelig om referanser etc. før jeg leier ut. Dersom noe går galt i leiligheten kan leietaker kontakte meg direkte, og så bestiller vi håndverker sammen. Hva tenker dere om dette? Har dere noen egne erfaringer? Det er tross alt snakk om verdier for noen millioner som skal overlates til en leieboer. Anonymkode: 15a70...0f8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #2 Skrevet 18. mai 2021 Om du google finner du følgende erfaringer om utleiemegleren: https://www.tv2.no/a/11693466/ Anonymkode: eb7d7...ca6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Hva gjorde du tilslutt? Anonymkode: 4de4e...982
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 3.19): Om du google finner du følgende erfaringer om utleiemegleren: https://www.tv2.no/a/11693466/ Anonymkode: eb7d7...ca6 Dette er jo strengt tatt ikke utleiemegleren sin skyld. På samme måte som utleier ikke har lov til å komme å gå som dem vil å sjekke leiligheten, så har heller ikke utleier lov til dette med mindre det er avtalt. Dette hadde hendt selv om utleier ikke hadde brukt utleiemegleren, fordi det finnes idiotiske leietakere. Derfor er det kjekt å feks be om referanser… Anonymkode: 6acf2...01b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo strengt tatt ikke utleiemegleren sin skyld. På samme måte som utleier ikke har lov til å komme å gå som dem vil å sjekke leiligheten, så har heller ikke utleier lov til dette med mindre det er avtalt. Dette hadde hendt selv om utleier ikke hadde brukt utleiemegleren, fordi det finnes idiotiske leietakere. Derfor er det kjekt å feks be om referanser… Anonymkode: 6acf2...01b Det er vel utleiemegleren sin oppgave og sjekke referanser slik du påpeker. Anonymkode: 4de4e...982
AnonymBruker Skrevet 29. august #6 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 23.00): Dette er jo strengt tatt ikke utleiemegleren sin skyld. På samme måte som utleier ikke har lov til å komme å gå som dem vil å sjekke leiligheten, så har heller ikke utleier lov til dette med mindre det er avtalt. Dette hadde hendt selv om utleier ikke hadde brukt utleiemegleren, fordi det finnes idiotiske leietakere. Derfor er det kjekt å feks be om referanser… Anonymkode: 6acf2...01b Jo, det er utleiemegleren sin skyld. Når det er ugler i mosen, så bør man være forsiktig. Her måtte noen andre gi garanti. Anonymkode: 8d70b...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå